3 Minute
Reputația de durabilitate și fiabilitate a motoarelor Honda este pusă la încercare în Statele Unite, unde a fost intentat un proces colectiv ce vizează anumite motoare de 1,5 și 2,0 litri i-VTEC utilizate recent pe modele Honda și Acura. Reclamanții susțin că aceste motoare prezintă defecte de etanșare și răcire care pot conduce la supraîncălzire, fisurarea garniturii de chiulasă, contaminarea lichidului de răcire și alte defecțiuni costisitoare la nivel mecanic.
Principala nemulțumire vizează garnitura de chiulasă, insuficient adaptată la compresia și temperaturile ridicate ale motorului turbo, ceea ce poate permite lichidului de răcire să ajungă în canalele chiulasei sau să pătrundă în camera de ardere. Simptomele semnalate frecvent la aceste motoare Honda includ fum alb la evacuare (semn al arderii lichidului de răcire în cilindri), nivel scăzut al lichidului de răcire fără pierderi vizibile externe, supraîncălzire, degradarea proprietăților uleiului sau, în situații extreme, griparea motorului sau incendiu.
Contaminarea uleiului cu lichid de răcire poate accelera coroziunea componentelor interne, afecta lagărele și duce la uzura prematură a motorului. Reclamanții afirmă că unii proprietari au fost refuzați la reparații, deși vehiculele erau încă acoperite de garanția producătorului.
Concret, procesul colectiv menționează modelele Honda Accord (2018–2022), Honda Civic (2016–2022), Honda CR-V (2017–2022), Acura RDX (2021–2022) și Acura TLX (2019–2022). În plângere sunt implicați șase reclamanți, cinci dintre ei fiind posesori de Accord 2018–2019, iar unul de CR-V Touring 2018.
Acțiunea legală vizează încălcarea garanției, îmbogățire fără justă cauză și încălcarea drepturilor consumatorului, pentru care reclamanții solicită despăgubiri, acoperirea costurilor de judecată și un proces cu juriu. Procesul vine după o altă acțiune lansată în 2024 în California pentru probleme similare la motoarele de 1,5 litri.
Aceste motoare turbo pe benzină de 1,5 și 2,0 litri i-VTEC sunt folosite pe scară largă la modelele compacte și de clasă medie Honda, fiind apreciate pentru eficiența consumului și performanță. Ca propulsoare moderne supraalimentate, dispun de rapoarte de compresie mari și necesită un management termic riguros. Etanșarea corectă a garniturii și circuitul eficient de răcire sunt esențiale pentru prevenirea supraîncălzirii, menținerea integrității uleiului și asigurarea fiabilității motorului Honda pe termen lung – criterii esențiale pentru clienții care așteaptă o durată de viață de până la 300.000 km.
Pe segmentul sedanurilor și al crossoverelor compacte și de clasă medie, Honda concurează cu mărci ce pun accent pe fiabilitate, precum Toyota, Mazda, Hyundai și Subaru. Acuzațiile privind garnitura de chiulasă și lichidul de răcire pot afecta valoarea de revânzare și încrederea clienților, comparativ cu rivalii renumiți pentru durabilitate. Cei care compară modele Honda cu alte variante ar trebui să analizeze atent rapoartele de fiabilitate pe termen lung, istoricul reparațiilor în garanție și evaluările independente.
Dacă dețineți unul dintre modelele listate și observați semne precum fum alb la evacuare, supraîncălzire persistentă, ulei de culoare lăptoasă sau scădere inexplicabilă a lichidului de răcire, păstrați toate documentele de service, contactați dealerul și apelați la un mecanic autorizat. Țineți la îndemână actele de garanție și solicitați consultanță juridică dacă reparațiile sunt refuzate. Pentru potențialii cumpărători ai acestor modele Honda, se recomandă inspecțiile tehnice înainte de achiziție sau extinderea garanției pentru a minimiza riscurile asociate posibilelor probleme la motor.
Sursa: carscoops

Comentarii