4 Minute
Conceptul Insteroid și originile
Hyundai a surprins lumea auto în această primăvară cu Insteroid, un concept îndrăzneț construit pe platforma Inster a unui SUV subcompact electric. Prezentat mai degrabă ca o piesă de artă interactivă decât ca un prototip de serie, Insteroid a fost conceput pentru a estompa granițele dintre designul auto și cultura jocurilor. Scopul său pare mai puțin legat de mobilitatea practică și mai mult orientat spre crearea unei experiențe emoționale, asemănătoare unui joc, pentru entuziaștii EV și pasionații de automobile.
Design și semnale aerodinamice
Stil exterior
Insteroid arată ca un vehicul dintr-un joc video: caroserie agresiv lărgită, roți optimizate pentru circuit, un eleron proeminent, difuzor pronunțat și prize de aer la arcele roților. Aceste elemente pun accentul pe aerodinamică și impact vizual mai degrabă decât pe utilizabilitatea cotidiană, prefigurând limbajul estetic al mașinilor-concept performante și înclinându-se puternic spre estetica retro-futuristă.
Interior și inspirație UX
Hyundai a afirmat că experiența utilizatorului a conceptului a inspirat elementele vizuale și audio ale jocului, sugerând un cockpit care prioritizează imersiunea, grafica îndrăzneață și controale jucăușe — componente care, deși nu sunt pregătite pentru producție, arată cum UX-ul poate modela povestirea de brand pe piața EV.

Specificații și performanță ale vehiculului
Ca un concept, Insteroid a fost prezentat fără un tren de rulare oficial sau specificații tehnice detaliate. Hyundai nu a publicat date despre cuplu, autonomie, capacitatea bateriei sau specificațiile de încărcare pentru acest studiu de design. Ceea ce e clar e că Insteroid împarte ADN-ul platformei Inster pentru SUV-ul subcompact electric, poziționându-l în segmentul EV orientat spre oraș. Pentru comparație, EV-urile subcompacte de serie prioritizează, de obicei, dimensiuni compacte, motoare electrice eficiente și încărcare convenabilă pentru șoferii urbani; Insteroid pune în schimb accent pe impactul vizual și pe designul experiențial.
Poziționare pe piață și comparații
Insteroid ocupă o nișă unică între arta conceptuală și marketingul auto. Spre deosebire de SUV-urile electrice de serie sau crossoverele compacte de la Hyundai și concurenți, acest concept este o piesă de declarație menită să atragă atenția la saloanele auto și evenimentele de gaming. Comparativ cu EV-urile mainstream precum modelele compacte Hyundai și Kia, Insteroid nu este un competitor direct, ci un exercițiu de construire a imaginii de brand care evidențiază disponibilitatea Hyundai de a experimenta cu designul, experiența de brand și colaborările interindustriale.

Jocul Insteroid Retro Arcade
Hyundai a dezvoltat un joc arcade gratuit în stil retro numit Insteroid Retro Arcade, care îl pune pe Insteroid ca personaj jucabil. Jocul cu labirint în două etape împrumută mecanici clasice de arcade: jucătorii colectează obiecte electrice în formă de cutii „steroid” pentru a transforma Inster-ul de bază în Insteroid, apoi folosesc vehiculul evoluat pentru a prinde un șef final într-un labirint și a termina nivelul cât mai rapid posibil. Designul audiovizual din joc preia elemente directe din mașina-concept pentru a întări coeziunea între experiențele virtuală și fizică.
Unde să joci și evenimente
Hyundai a prezentat atât mașina, cât și jocul la Gamescom din Köln, marcând prima apariție a mărcii la târg și prima dată când un constructor auto a expus în Retro & Family Area. Titlul arcade va fi, de asemenea, prezent la Casper Studio Busan, Salone Auto Torino 2025 și Japan Mobility Show. Pentru fanii globali care nu pot participa, Hyundai oferă o versiune gratuită a jocului pe site-ul său oficial și pe Instagram. Un clasament competitiv va permite jucătorilor de top să-și vadă în mod potențial înfățișările transformate în personaje din joc, contopind și mai mult comunitatea, gamingul și cultura auto.
Sursa: autoevolution

Comentarii