Everrati electrifică 993: ce e nou

Everrati electrifică 993: ce e nou

2025-08-24
0 Comentarii Andreea Popescu

4 Minute

Everrati electrifică 993: ce e nou

Everrati, specialistul din Marea Britanie cunoscut pentru convertirea automobilelor clasice în restomoduri complet electrice, a dezvăluit o versiune EV a Porsche 911 din generația 993. 993 — ultimul 911 răcit cu aer de la Porsche, din anii ’90 — primește acum un tren de rulare electric modern înlocuind flat-six-ul original. Conversia Everrati revendică 760 CP și un pachet de baterii estimat pentru aproximativ 200 mile per încărcare, poziționând această realizare ca un Porsche 911 electric de înaltă performanță pentru colecționarii care doresc capabilități moderne fără a pierde caracterul clasic.

Vehicle specifications

Powertrain and range

Cifrele principale sunt un motor electric de 760 CP și o baterie configurată pentru a oferi în jur de 200 mile (aproximativ 320 km) per încărcare. Ingineria Everrati se concentrează pe integrarea motorului electric și a bateriei păstrând în același timp echilibrul dinamic și distribuția greutății a mașinii.

Limited Founders Edition

La Monterey Car Week, Everrati a prezentat o Founders Edition a conversiei 993; vor fi produse doar nouă exemplare din aceste versiuni speciale. Detaliile privind prețul nu au fost anunțate oficial, dar având în vedere că 911-ul electric bazat pe 964 al Everrati a fost listat în jur de 450.000 USD, așteptările din industrie plasează conversia 993 mai aproape de pragul de 600.000 USD.

Design and preservation of classic character

Conversiile Everrati urmăresc să păstreze farmecul estetic și senzațional al clasicei originale, integrând totodată accente moderne în mod discret. La exterior, EV 993 păstrează silueta iconică și detaliile unui 911 târziu de ’90, cu indicii elegante care sugerează inima sa electrică. Tratările interioare urmează aceeași filozofie: elemente clasice și accente specifice epocii sunt combinate cu modernizări discrete pentru a susține siguranța și confortul, fără a șterge sufletul vintage al mașinii.

Performance and driving impressions

Deși timpul la volan al 993-ului a fost limitat la prezentare, Everrati a demonstrat deja conceptul cu 911-ul electric bazat pe 964. Acest model folosește un motor de 500 CP montat posterior și plasează bateria în frunk, o soluție pe care Everrati o spune că păstrează distribuția aproape originală a greutății. Într-un test drive din cadrul Car Week, conversia 964 a arătat o accelerație vioaie, un comportament stabil și un șasiu echilibrat — atribute pe care compania intenționează să le reproducă și să le amplifice în 993, datorită trenului de rulare electric cu putere mai mare.

Market positioning and buyer profile

Everrati vizează colecționari înstăriți care apreciază designul clasic, dar doresc performanță modernă, funcționare mai silențioasă și emisii zero la evacuare. Mulți dintre acești cumpărători dețin deja automobile clasice pe benzină și văd o conversie EV ca pe un complement, nu ca pe un înlocuitor — atractiv pentru garaje în care o clasică prietenoasă pentru condus, fără emisii, este dorită pentru utilizare zilnică sau evenimente speciale.

How the 993 compares to other Everrati builds

993 se alătură unei liste crescânde de proiecte Everrati, care include conversia 964 911, Land Rover Series IIA, Mercedes-Benz W113 „Pagoda” și Superformance Ford GT40. Comparativ cu 911-ul electric bazat pe 964, puterea mai mare a 993 și exclusivitatea limitată a Founders Edition o poziționează ca o ofertă mai orientată spre performanță și mai colecționabilă.

Abordarea Everrati în electrificarea mașinilor clasice echilibrează autenticitatea și ingineria: rezultatul este un Porsche 911 electric modern care urmărește să satisfacă puriștii ce doresc în continuare performanță, uzabilitate și îmbunătățiri ecologice, fără a sacrifica aspectul și senzația originală a 993.

Sursa: caranddriver

Salut! Sunt Andreea și urmăresc tot ce e nou în lumea auto – de la lansări internaționale la schimbări locale. Îmi place să țin comunitatea informată, clar și rapid.

Comentarii

Lasă un Comentariu