Un punct de cotitură electric pentru GLC

Un punct de cotitură electric pentru GLC

0 Comentarii Andreea Popescu

7 Minute

Un punct de cotitură electric pentru GLC

Mercedes-Benz GLC a fost mult timp un model foarte vândut pentru steaua cu trei colțuri, iar apariția unei variante complet electrice marchează un pas important pentru gama de SUV-uri de dimensiuni medii. Dezvăluit înainte de salonul IAA Mobility din München, Mercedes‑Benz GLC cu tehnologie EQ reprezintă mai mult decât o simplă înlocuire a trenului de rulare: prefigurează arhitectura EV a mărcii, electronica avansată și noile experiențe pentru utilizator pe care Mercedes le descrie ca o „cotitură în segmentul de dimensiuni medii”. Așteptat să ajungă în showroom-uri în prima jumătate a anului viitor, GLC EV lansează o familie de modele cu baterii menite să concureze pe piața EV aflată în rapidă evoluție.

Ce e nou: platformă, tren de rulare și organizare

Caracteristica principală este un tren de rulare electric de 800 volți care permite încărcare mai rapidă și performanțe susținute mai bune. Mercedes a confirmat că prima variantă va purta insigna GLC 400 4MATIC, dezvoltând 483 CP și oferind o autonomie maximă declarată de 443 mile (713 km) în ciclul de testare al producătorului. Acest model de referință va fi urmat de încă patru versiuni care extind opțiunile de putere, autonomie și echipare pentru cumpărătorii care caută un echilibru între performanță și eficiență.

Dimensiuni și spațiu interior

Deși noul GLC electric păstrează continuitatea designului cu frații săi cu combustie internă, caroseria specifică EV se află pe o ampatament cu 84 mm mai lung decât modelul ICE. Această extensie se traduce prin îmbunătățiri tangibile pentru pasageri: +13 mm spațiu pentru picioare în față, +46 mm spațiu pentru cap în față, +47 mm spațiu pentru picioare în spate și +17 mm spațiu pentru cap în spate. Capacitatea portbagajului crește de asemenea—570 litri în spatele scaunelor din spate și până la 1.740 de litri cu scaunele rabatate—plus un spațiu suplimentar de 128 litri în portbagajul frontal (frunk) pentru obiecte de zi cu zi și cabluri de încărcare.

Tehnologie interior: MBUX Hyperscreen și integrare AI

La interior, Mercedes introduce o piesă de rezistență: MBUX Hyperscreen. Măsurând 39,1 inci (93 cm) pe întreaga lățime a bordului, Hyperscreen integrează software-ul MBUX de generația a patra care rulează pe MB.OS, despre care Mercedes spune că poate efectua până la 254 trilioane de operații pe secundă. Sistemul este prezentat ca prima soluție de infotainment dintr-o mașină care combină nativ tehnologii de inteligență artificială de la Microsoft și Google, oferind experiențe personalizate, asistență vocală și actualizări over-the-air care adaptează experiența vehiculului la șofer de-a lungul timpului.

Asistență la condus și pachet de senzori

GLC cu tehnologie EQ este echipat cu hardware de detecție—zece camere externe, cinci unități radar și doisprezece senzori ultrasonici—apropiindu-l de asistența avansată la condus și de automatizarea parțială. Direcția pe puntea spate cu până la 4,5 grade îmbunătățește manevrabilitatea la viteze reduse și stabilitatea la viteze mari. Pentru cumpărătorii care tractează, EV-ul este autorizat pentru până la 2,4 tone, oferind capabilitate practică pentru remorci și rulote.

Încărcare, conectivitate și confort

O caracteristică notabilă și inedită în industrie este funcția integrată de rezervare a stațiilor de încărcare oferită prin MB.CHARGE Public. Acest serviciu are ca scop simplificarea încărcării publice, permițând șoferilor să localizeze și să rezerve prize direct din sistemul de infotainment al mașinii, deși Mercedes nu a publicat încă toate detaliile operaționale. Complementar, arhitectura de 800 volți ar trebui să reducă timpii de încărcare DC comparativ cu sistemele obișnuite de 400 volți, îmbunătățind utilizabilitatea pentru călătorii mai lungi.

Frânare și recuperare de energie: sistemul One-Box

Pe partea mecanică, Mercedes a introdus sistemul de frânare One-Box pentru a armoniza frânarea regenerativă și frânele convenționale cu frecare. Sistemul oferă o senzație a pedalierului consistentă indiferent dacă energia este recuperată sau se folosesc frânele standard, cu până la 300 kW de recuperare disponibilă și patru niveluri selectabile de recuperare a energiei. Pentru șoferi, aceasta se traduce printr-un comportament previzibil al frânelor și o recuperare de energie mai mare în timpul decelerării.

Performanță și impresii la condus

Cu 483 CP în cazul GLC 400 4MATIC, accelerația este de așteptat să fie vioaie—plasând electricul GLC ferm în zona orientată spre performanță dintre SUV-urile electrice de dimensiuni medii. Combinația de tracțiune integrală, arhitectură de înaltă tensiune și management termic sofisticat ar trebui să ofere performanțe stabile într-o gamă largă de condiții. Variantele ulterioare vor calibra puterea și autonomia pentru a satisface nevoile diverse ale cumpărătorilor, de la navetiști concentrați pe eficiență până la șoferi orientați spre performanță.

Poziționare pe piață și așteptări de preț

Mercedes poziționează GLC-ul electric ca un EV premium de dimensiuni medii îndreptat direct către cumpărătorii care doresc un habitaclu rafinat, tehnologie de ultimă generație și practicitatea unui SUV. Compania a păstrat prețurile de lansare confidențiale; cu toate acestea, gama actuală GLC din SUA variază de la GLC 300 (255 CP, de la 49.550 USD) până la GLC 63 S E Performance (671 CP, 86.750 USD). Așteptați-vă ca modelele EQ Technology să pornească de la prețuri peste GLC-urile convenționale și să se suprapună cu segmentul superior-mijlociu al concurenților premium electrificați, reflectând conținutul avansat hardware și software.

Cum se compară GLC-ul electric cu rivalii

În fața SUV-urilor electrice de dimensiuni medii consacrate, Mercedes GLC cu tehnologie EQ concurează pe autonomie, rafinament și conținut de funcții—în special Hyperscreen și MBUX condus de AI. Autonomia declarată de 713 km (cifra producătorului) îl poziționează favorabil pentru cumpărătorii pe distanțe lungi. Concurenții din branduri premium vor oferi autonomii și performanțe de încărcare comparabile, dar diferențiatorii Mercedes sunt tehnologia interiorului, rezervările integrate pentru încărcare și accentul pe confortul rulării combinat cu capacitatea de tracțiune.

Specificații pe scurt

  • Model la lansare: GLC 400 4MATIC (model de referință)
  • Arhitectură electrică: sistem de 800 volți
  • Putere: 483 CP (prima variantă anunțată)
  • Autonomie estimată: până la 443 mile / 713 km (declarație a producătorului)
  • Ampatament: +84 mm față de GLC ICE
  • Capacitate portbagaj: 570 L (scaune spate ridicate); 1.740 L (scaune rabatate); 128 L frunk
  • Încărcare: integrare MB.CHARGE Public și compatibilitate fast-charge
  • Recuperare de energie: până la 300 kW, patru niveluri regenerative (frânare One-Box)
  • Senzori: 10 camere, 5 radare, 12 senzori ultrasonici
  • Tractare: până la 2,4 tone

Concluzie

Mercedes‑Benz GLC cu tehnologie EQ este mai mult decât o simplă înlocuire a bateriei—este o vitrină a gândirii next‑generation EV a mărcii. De la arhitectura electrică de 800 volți și spațiul interior extins până la impunătorul MBUX Hyperscreen și serviciile integrate de încărcare, noul GLC își propune să redefinească categoria SUV-urilor electrice premium de dimensiuni medii. Prețurile și detaliile complete ale gamei de modele vor fi anunțate mai aproape de lansare, în prima jumătate a anului viitor, dar indicațiile timpurii sugerează că Mercedes își revendică un loc de lider în segmentul EV-urilor practice și bogate în tehnologie pentru familii și entuziaști deopotrivă.

Sursa: autoevolution

Salut! Sunt Andreea și urmăresc tot ce e nou în lumea auto – de la lansări internaționale la schimbări locale. Îmi place să țin comunitatea informată, clar și rapid.

Comentarii

Lasă un Comentariu