4 Minute
Hyundai Concept Three debutează ca previzualizare pentru Ioniq 3
Dezvăluit la Salonul Auto de la München, Hyundai Concept Three—denumit și "Aero Hatch"—oferă o imagine clară a viitorului Ioniq 3. Pregătit să intre în segmentul hatchback-urilor electrice compacte, conceptul își propune să concureze cu modele consacrate precum Volkswagen Golf, pe măsură ce producătorii (OEM) își urmăresc un viitor complet electric în toată Europa.
Design și aspect exterior
Concept Three măsoară 4.288 mm, situându-se clar în categoria hatchback-urilor compacte. Limbajul de design "Art of Steel" al Hyundai oferă mașinii o siluetă curgătoare, aproape coupe, cu crease dramatice și un capetaj jos, sportiv. Un plafon puternic înclinat coboară spre o tratare abruptă a lunetei posterioare, amintind de profilurile hatchback mai vechi, îmbinând un design agresiv cu practicitatea de zi cu zi. Iluminarea semnăturii Parametric Pixel apare frontal și posterior, acum cu un subtil efect de gradient care luminează grupurile superioare de pixeli.

Caracteristici de salon vs. indicii pentru producție
Nu toate elementele teatrale vor ajunge în producție—Hyundai a confirmat că portierele posterioare în stil gullwing sunt doar de concept—dar proporțiile dinamice generale, aripile musculoase, spoilerele transparente și difuzorul posterior pronunțat sunt indicii clare pentru producție și sugerează posibilitatea unei viitoare variante de înaltă performanță "N".
Interior și experiența utilizatorului
La interior, Hyundai se abate de la tendința ecranelor mari și fixe de infotainment. Concept Three adoptă un bord minimalist, orientat spre șofer, care renunță la un display central în favoarea unei abordări "adu-ți propriul ecran", permițând șoferilor să își monteze propriile dispozitive sau widgeturi modulare. Habitaclul are scaune tip "pod" finisate în țesături sustenabile, subliniind credențialele ecologice ale vehiculului electric.

Specificații și așteptări privind performanța
Hyundai nu a publicat specificații tehnice complete, dar se așteaptă ca Ioniq 3 să împartă o platformă cu modele înrudite Kia, precum EV3. Indicațiile preliminare sugerează o arhitectură electrică de 400 de volți—mai eficientă din punct de vedere al costurilor decât sistemele de 800 de volți folosite de modelele Ioniq mai mari—ajutând la menținerea prețului și a complexității la cote reduse. Cumpărătorilor li se vor oferi probabil configurații cu un singur motor (RWD) și cu două motoare (AWD), plus două dimensiuni ale bateriei. Opțiunea cu autonomie extinsă este proiectată să livreze aproximativ 628 km cu o încărcare completă în scenarii optimiste de testare.

Poziționare pe piață și rivali
Cu producția europeană programată să înceapă în 2027, Ioniq 3 își propune să devină un hatchback electric de masă: preț competitiv, autonomie practică și design atrăgător. Dacă Hyundai va transpune punctele vizuale și aerodinamice ale conceptului în modelul de serie, Ioniq 3 ar putea deveni un concurent important atât pentru hatchback-urile electrice premium, cât și pentru cele de piață de masă din Europa.
Concluzie
Concept Three oferă o previzualizare convingătoare a următorului EV compact de la Hyundai: design îndrăzneț, filozofie a interiorului redus la esențial și o arhitectură EV practică concepută pentru accesibilitate. Entuziaștii ar trebui să urmărească o posibilă variantă de performanță N și specificațiile finale de autonomie și încărcare pe măsură ce Hyundai avansează cu producția lui Ioniq 3.
Sursa: arenaev

Comentarii