5 Minute
Mercedes își păstrează opțiunea V12 în piețele unde regulamentele permit
Pe măsură ce industria auto accelerează către vehiculele electrice pe baterii, reguli mai stricte privind emisiile, consumul de combustibil și zgomotul remodelează constant peisajul. Mercedes-Benz AG a îmbrățișat public un viitor electric, dar marca de lux din Stuttgart se pregătește și să păstreze motoarele sale V12 consumatoare — acolo unde legislația permite.
Context legislativ: Euro 7 și ce se schimbă
Directorul tehnic Markus Schaefer a declarat pentru Autocar că V12‑ul twin‑turbo cu o îndelungată activitate al companiei poate fi adaptat pentru a se conforma viitorului standard Euro 7. Euro 7 intră în vigoare la 29 noiembrie 2026 și devine obligatoriu pentru toate vehiculele ușoare noi din UE la 29 noiembrie 2027. Noul standard înăsprește mai multe limite dincolo de emisiile de eșapament: introduce considerații legate de particulele care nu provin din evacuare, provenite de la frâne și anvelope, și reduce dimensiunea reglementată a particulelor pentru motoarele pe benzină de la 23 nanometri la 10 nanometri. Reglementările adaugă, de asemenea, cerințe de durabilitate și capacitate pentru bateriile vehiculelor electrice.
Care modele Mercedes ar putea păstra motorul V12?
Schaefer nu a detaliat schimbările inginerești sau nu a enumerat gamele specifice care vor păstra V12‑ul, dar utilizarea curentă indică faptul că M279 V12 va rămâne în gama de top. Autocar menționează că M279 este exclusiv pentru Maybach S 680 și alimentează și S 680 GUARD 4MATIC.

Protecție blindată și prețuri
S 680 GUARD 4MATIC este oferta civilă balistică de top a Mercedes: clasificarea VPAM VR10 depășește nivelurile de protecție B7, ceea ce înseamnă că Sonderklasse blindată poate rezista gloanțelor de pușcă de calibru 7,62×54mmR și chiar la două explozii de grenade DM51. La lansare, varianta GUARD s‑a vandut la prețul de 547.400 €, în timp ce Maybach S 680 pornește de la 231.881 €. În Statele Unite, Maybach S 680 este oferit ca model 2026 de la 244.400 $ înainte de taxele de transport, impozite și opțiuni — o reamintire că un V12 nou din fabrică este acum o achiziție cu adevărat de lux.
Specificații ale motorului și performanță
În ciuda arhitecturii sale relativ clasice cu o singură culbutoră pe axa cu trei supape pe cilindru, V12‑ul twin‑turbo M279 oferă performanțe impresionante: 621 cai putere și 664 lb‑ft (900 Nm) în configurația standard. Versiunea blindată GUARD este ușor dezamorsată la aproximativ 603 cp și 612 lb‑ft (830 Nm). Aceste cifre mențin Mercedes competitiv în comparație cu alte oferte cu V12 de la Ferrari, Rolls‑Royce, Aston Martin (Vanquish), Lamborghini (Revuelto), supercarurile în serie limitată ale lui Gordon Murray și Pagani Utopia.

Provocări tehnice pentru a respecta Euro 7
Actualizarea unui V12 pentru a îndeplini Euro 7 nu este o sarcină trivială. Probabil va implica filtre avansate de particule pentru motoarele pe benzină, control strict al arderii și al sistemelor secundare pentru a reduce particulele ultrafine, calibrare îmbunătățită a post‑tratării și atenție sporită la sursele non‑exhaust, precum uzura frânelor și a anvelopelor. Mercedes nu a dezvăluit calea inginerească exactă, dar declarația companiei indică faptul că consideră conformitatea fezabilă pentru piețe selective.
Design și poziționare pe piață
Motoarele V12 țin la fel de mult de statut și rafinament pe cât țin de performanță brută. Maybach S 680 poziționează V12‑ul ca un semn de lux suprem — o unitate de propulsie lină și fără efort pentru clienții de limuzine care cer autoritate discretă și exclusivitate pe care doar un model vârf multicilindric o poate oferi. Modelul GUARD adaugă un nivel de securitate construit special pentru clienții care necesită protecție balistică fără a sacrifica calitatea rulării și opulența unei berlina de înaltă clasă.

Comparații și peisajul mai larg al motoarelor V12
Astăzi, un V12 nou devine din ce în ce mai rar și mai scump — 244.400 $ este unul dintre cele mai accesibile puncte de intrare într‑o mașină nouă cu V12. Producătorii boutique și exotici continuă să împingă limitele: producătorul danez Zenvo pregătește un V12 cu patru turbo, dezvoltat împreună cu Magle, care ar produce, potrivit rapoartelor, 1.233 cp la 8.000 rpm. Între timp, mărcile consacrate mențin V12‑ul în viață prin modele‑etalon care se adresează colecționarilor și cumpărătorilor ultra‑lux.
Ce înseamnă asta pentru cumpărători și entuziaști
Pentru cumpărătorii din regiunile în care standardele Euro 7 sau echivalente nu interzic astfel de motoare, confirmarea Mercedes reprezintă o veste bună: V12‑ul va continua să existe dincolo de 2030 în piețe selecte. Entuziaștii se pot aștepta la disponibilitate continuă a M279 în derivatele Maybach și GUARD, la păstrarea caracterului unic al V12‑ului și la competiție continuă din partea mărcilor exotice care inovează în sisteme de propulsie de mare cilindree și putere ridicată.
Sursa: autoevolution

Comentarii