Porsche Cayenne Electric: de la simulare la test real

Porsche Cayenne Electric: de la simulare la test real

0 Comentarii

4 Minute

Porsche trece de la dezvoltarea virtuală la testarea în condiții reale

Porsche spune că viitorul său Cayenne Electric este primul model de serie care trece "direct de la testarea digitală a întregului vehicul la producția pre-serie." În loc să construiască sute de prototipuri timpurii, inginerii s-au bazat în mare măsură pe simulare înainte de a trece la o producție pre-serie limitată. Cu dezvăluirea oficială a modelului așteptată până la sfârșitul anului, Porsche a intensificat validarea pe drum în climate extreme pentru a verifica performanța în condiții reale.

Unde și ce a testat Porsche

Testele au acoperit un interval larg de temperaturi — de la aproximativ -35°C până la +50°C (aproximativ -31°F până la 122°F) — cu campanii desfășurate în statele Golfului, în Death Valley din California și în condiții de iarnă din Scandinavia. Inginerii s-au concentrat pe sistemele care contează cel mai mult pentru un SUV electric: managementul termic al bateriei, climatizarea, pornirile la rece, tracțiunea, comportamentul rutier și frânarea.

Repere ale programului de testare:

  • Management termic al bateriei și al sistemului de tracțiune în condiții de căldură și frig extreme
  • Performanța HVAC și confortul din cabină la porniri la rece
  • Tracțiune și comportament pe suprafețe variabile
  • Comportamentul la încărcare în diverse climate

Porsche raportează că Cayenne Electric "s-a încărcat rapid fără probleme" pe parcursul programului, ceea ce sugerează o validare reușită a sistemelor de încărcare și termice ale vehiculului, deși capacitatea exactă a bateriei și cifrele oficiale de autonomie rămân nedezvăluite.

Încărcarea wireless debutează pentru o serie de modele Porsche

Una dintre cele mai notabile anunțuri de la recentul salon IAA Mobility din München a fost o soluție de încărcare wireless pe care Porsche a prezentat-o — denumită neoficial One-Box. Sistemul este o placă montată pe podea care elimină necesitatea unui wallbox fix și permite încărcarea inductivă când este pereche cu o placă complementară montată în vehicul.

Caracteristici și specificații cheie:

  • Până la 11 kW putere de încărcare inductivă
  • Eficiența transferului de energie revendicată până la 90%
  • Funcționează doar dacă proprietarii aleg să monteze placa complementară în vehicul
  • Oferit ca accesoriu opțional prin Centrele Porsche și magazinul online

Porsche poziționează Cayenne Electric ca primul EV de serie care acceptă o placă de bază One-Box de 11 kW, destinată comodității cumpărătorilor care preferă încărcarea la domiciliu fără cabluri.

Poziționare pe piață și pașii următori

Când va ajunge în showroom-uri, Cayenne Electric se va alătura gamei existente Cayenne, care include variante cu motoare cu combustie internă și hibride. Pentru cumpărători, asta înseamnă o alegere mai largă în cadrul aceluiași nume: tradițional, hibrid electrificat și acum opțiuni complet electrice.

Un prototip vopsit fluorescent al Cayenne Electric a fost expus la IAA pentru a demonstra forma pre-producție. Până la lansarea formală — cel mai probabil înainte de sfârșitul anului — specificații precum dimensiunea bateriei, autonomia oficială și timpii de încărcare rămân nedivulgate. Campania publică de testare a Porsche și introducerea One-Box indică un accent pe uzabilitatea de zi cu zi și pe confortul premium al EV-ului, mai degrabă decât pe bătălii mediatice pentru cifrele de autonomie.

"Testarea în condiții reale completează bucla de validare virtuală", a spus un purtător de cuvânt al Porsche, subliniind abordarea duală a companiei — simulare plus verificare live.

Sursa: autoevolution

Comentarii

Lasă un Comentariu