ID. Touareg pe platforma SSP: viitor electric 2029

Comentarii
ID. Touareg pe platforma SSP: viitor electric 2029

5 Minute

Următorul Touareg al Volkswagen trece, se pare, pe SSP inspirat de Rivian

Volkswagen pregătește, conform informațiilor, o schimbare radicală pentru gama sa de SUV-uri mari: un ID. Touareg complet electric construit pe Scalable Systems Platform (SSP). Potrivit săptămânalului german de specialitate Automobilwoche, succesorul fără emisii al actualului Touareg cu motor termic ar putea debuta în jurul anului 2029 și ar urma să adopte software și o arhitectură electrică zonală dezvoltate de producătorul american de vehicule electrice Rivian.

De ce contează Bratislava

Automobilwoche menționează, de asemenea, uzina Volkswagen din Bratislava drept probabilul prim sit european de asamblare pentru vehiculele pe bază de SSP. Fabrica din Bratislava este deja integrată în lanțul de producție al grupului pentru SUV-uri mari: construiește Touareg cu motoare termice, Audi Q7/Q8 și Porsche Cayenne/Cayenne Coupe, și produce modele din segmentul D, cum ar fi Volkswagen Passat și Škoda Superb. Mutarea unui ID. Touareg bazat pe SSP la Bratislava ar valorifica capacitatea și expertiza uzinei în SUV-uri, păstrând în același timp producția aproape de operațiunile de lungă durată ale Volkswagen în Slovacia.

SSP, tehnologia Rivian și arhitectura zonală

Scalable Systems Platform este ambițioasa arhitectură next‑gen pentru vehicule electrice a Grupului Volkswagen, concepută pentru a unifica componentele hardware și software între mărcile grupului. Elementul notabil din raportul Automobilwoche este mențiunea software‑ului și a arhitecturii electrice zonale furnizate de Rivian — o abordare modernă care reduce complexitatea prin gruparea cablajelor și a puterii de calcul în zone, în loc de numeroase ECU-uri separate. Pentru cumpărători, arhitectura zonală promite actualizări software mai rapide, diagnosticare îmbunătățită și o flexibilitate mai mare pentru diferite configurații ale trenului de rulare.

Opțiune range‑extender: condus practic pe distanțe lungi

Unul dintre zvonurile mai interesante este că ID. Touareg ar putea fi oferit cu un tren motopropulsor range‑extender (EREV). Spre deosebire de un hibrid plug‑in, un EREV folosește un motor termic exclusiv ca generator la bord pentru a reîncărca bateria de înaltă tensiune și a extinde autonomia — roțile rămân antrenate electric. Volkswagen a confirmat că SSP este proiectată pentru a susține astfel de soluții range‑extender, o capabilitate evidențiată la mijlocul anului 2025.

  • Beneficiu range‑extender: autonomie reală extinsă fără dependență exclusivă de rețelele publice de încărcare.
  • Cum funcționează: motorul termic rotește un generator care alimentează bateria, iar aceasta pune în funcțiune unitățile electrice de tracțiune.
  • Repere recente: Ram 1500 REV 2026 cuplează un generator V6 de 3,6 litri cu motoare electrice, dezvoltând până la 647 CP și 610 lb‑ft (827 Nm) la putere maximă și o autonomie combinată estimată de 690 mile (1.110 km) cu baterie și rezervor pline.

Aplicată unui SUV electric mare precum un ID. Touareg, o opțiune EREV ar putea îmbunătăți semnificativ cifrele EPA sau WLTP de autonomie și ar reduce anxietatea legată de autonomie pentru clienții care parcurg frecvent distanțe lungi.

Context de piață și schimbări imediate în gamă

Volkswagen a confirmat că actualul Touareg cu motor termic va fi întrerupt anul viitor. Această decizie va repoziționa Tayron ca cel mai mare SUV oferit de Volkswagen în Europa și Marea Britanie — un model care, spre deosebire de Tiguan pe piața nord‑americană, este disponibil cu trei rânduri de scaune pe Bătrânul Continent.

Pentru cumpărătorii care iau în calcul un Touareg nou astăzi, modelul actual rămâne în vânzare: la momentul septembrie 2025 prețul de intrare pe piața germană este în jur de 74.925 €, iar în Marea Britanie prețul de pornire este aproximativ 71.390 £. Cea mai puternică variantă disponibilă în prezent este un plug‑in‑hybrid cu V6 turbo care produce aproximativ 340 kW (aprox. 456 CP) în total.

Ce nu știm încă

Detalii tehnice cheie rămân neconfirmate: componente specifice pentru range‑extender, capacitățile bateriilor, configurații ale motoarelor și cifre finale de performanță pentru ID. Touareg nu sunt încă cunoscute. Volkswagen și furnizorii săi păstrează de obicei astfel de specificații până la anunțurile oficiale ale modelelor. Totuși, combinația dintre SSP, arhitectura zonală și capacitatea pentru range‑extender indică o strategie de platformă flexibilă, menită să răspundă nevoilor diverse ale pieței — de la cumpărătorii BEV puri până la cei care prioritizează utilizabilitatea pe distanțe lungi.

Fragment citat: 'Un ID. Touareg bazat pe SSP ar putea combina software‑ul influențat de Rivian cu ingineria SUV a Volkswagen pentru a crea un SUV electric mare, high‑tech, care răspunde preocupărilor legate de autonomie prin opțiuni EREV.'

Pe măsură ce constructorii auto accelerează electrificarea segmentelor premium, planurile raportate ale Volkswagen pentru un ID. Touareg pe SSP în 2029 vor fi de urmărit — în special pentru clienții care caută SUV‑uri electrice mari, bogate în dotări, cu soluții practice pentru autonomie pe distanțe lungi.

Sursa: autoevolution

Lasă un Comentariu

Comentarii