5 Minute
Porsche amână tranziția EV și se bazează pe motoare pe benzină și hibride
Porsche a schimbat discret cursul planului său de electrificare, punând pe pauză o nouă platformă majoră pentru vehicule electrice și reafirmând argumentul economic în favoarea motoarelor cu combustie internă și a trenurilor de rulare hibride plug-in. Modificarea, confirmată într-o declarație corporativă recentă, răspunde realităților pieței și va afecta profitul operațional în 2025 cu aproximativ 1,8 miliarde de euro.
Marca din Zuffenhausen nu renunță la electrificare, dar recalibrează calendarul și alocarea produselor. Modelele cheie care urmează vor sosi acum la lansare cu motoare cu combustie internă sau sisteme hibride plug-in, în timp ce unele game vor trece la propulsie complet electrică atunci când va avea sens din punct de vedere financiar și tehnic.
SUV-ul K1 va debuta cu opțiuni ICE și PHEV
Codificat K1, noul SUV de top al Porsche nu va fi un vehicul exclusiv electric la introducere. În schimb, modelul va intra în producție oferind motoare convenționale și variante hibride plug-in. Această decizie reflectă o strategie menită să protejeze veniturile și marjele, gestionând în același timp costul și complexitatea unei tranziții totale către electric pe o gamă amplă de modele.
Aspecte importante:
- K1 va debuta cu trenuri de rulare cu combustie internă și hibride plug-in
- Porsche anticipează un impact semnificativ pe termen scurt asupra profitului din reproiectarea calendarului platformei EV
"Vehiculele cu combustie internă rămân vitale pentru stabilitatea financiară a Porsche," a notat compania, accentuând o abordare etapizată și pragmatică a electrificării.

Familia 718 devine electrică; 911 și motoarele V8 rămân strategice
Porsche a confirmat că familia 718 Coupe și Spyder va trece la propulsie electrică, producția modelelor actuale cu motor central urmând să se încheie în octombrie 2025, cu livrări finale până în martie 2026. Dezvoltarea versiuni 718 Electric este aproape finalizată, ceea ce elimină justificarea comercială pentru o generație scumpă nouă cu motor cu combustie pentru Boxster și Cayman în acest moment.
În același timp, Porsche păstrează motoarele cheie cu marjă ridicată în ofertă. V8-ul va fi menținut dincolo de 2030, iar boxerul cu șase cilindri este introdus în formate electrificate noi. Ultimele unități flat-six de 3,6 litri sunt oferite în 911 Carrera GTS și în revigoratul 911 Turbo S, în configurații cu un singur turbocompresor și, respectiv, twin-turbo, iar electrificarea ușoară ajută la îndeplinirea țintelor de emisii și performanță.

Date de performanță și cifre de vârf
Actualizat, 911 Turbo S este în prezent cel mai puternic 911 produs în serie de către Porsche. Pentru anul model 2026 în Statele Unite, Turbo S cu tracțiune integrală pornește de la 270.300 USD și oferă un total combinat de 701 cai putere, dintre care 631 CP provin din motorul de 3,6 litri. Cifrele de performanță subliniază pedigree-ul supercarului: viteză maximă de 200 mph (322 km/h), 0-60 mph în aproximativ 2,4 secunde și un sfert de milă de circa 10,3 secunde cu pachetul Sport Chrono.
În ierarhia hibridelor Porsche, Panamera Turbo S E-Hybrid conduce cu o putere combinată în jur de 771 CP, urmat îndeaproape de Cayenne Turbo E-Hybrid la aproximativ 729 CP. Aceste sisteme plug-in hybrid susțin atât ambițiile de performanță, cât și conformarea la reglementările mai stricte privind emisiile, păstrând în același timp tehnologia cu combustie acolo unde rămâne profitabilă.

Macan și Cayenne: platforme cu combustie și planificare pe termen lung
Mulele de dezvoltare surprinse în teste indică faptul că următorul Macan va rula pe Premium Platform Combustion de la Audi, similar arhitecturii actuale Q5, iar Porsche a semnalat că Cayenne va continua în formă cu motor cu combustie în anii 2030. Aceste mișcări ilustrează o strategie de electrificare model cu model, mai degrabă decât o redirecționare generală către vehicule exclusiv electrice.
Elemente cheie:
- Porsche amână o nouă platformă EV, afectând profitul din 2025 cu aproximativ 1,8 miliarde de euro
- SUV-ul K1 sosește cu opțiuni ICE și PHEV; familia 718 trece la BEV complet
- 911 rămâne o prioritate pentru motoare boxer cu combustie și versiuni electrificate
Recalibrarea recentă a Porsche urmărește să echilibreze aspirațiile de performanță ale mărcii, presiunile de reglementare și profitabilitatea pe termen scurt. Pentru cumpărători și entuziaști, asta înseamnă o gamă cu tehnologii mixte pentru viitorul previzibil: hibride performante și modele cu combustie păstrate alături de o gamă EV în creștere, dar lansată mai selectiv.
Sursa: autoevolution
Comentarii