3 Minute
Adio Mazda MX-30 EV în Europa
Mazda MX-30, primul vehicul complet electric al producătorului japonez, a ajuns oficial la final de carieră pe piața europeană și în Marea Britanie. După ce fusese retras de pe piața din Statele Unite în urmă cu câțiva ani, Mazda a confirmat că vânzările și producția crossoverului electric MX-30 au încetat și în Europa, informație evidențiată de dispariția modelului de pe configuratoarele online și de comunicatele oficiale ale companiei.
Declarație oficială și tranziție de piață
Potrivit Monicăi Clark, reprezentant PR Mazda UK: „Mazda MX-30 BEV a fost retras de la vânzare în Europa, iar toate unitățile disponibile în Marea Britanie au fost deja livrate. Producția modelului electric Mazda MX-30 a încetat pentru aceste piețe. Cu toate acestea, revoluționarul MX-30 R-EV rămâne disponibil pentru clienții interesați de experiența unui vehicul electric, dar cu siguranța unei autonomii extinse oferite de generatorul cu motor rotativ.” Această schimbare marchează o nouă etapă în strategia de electrificare Mazda pe continent.
Opțiuni rămase: Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV
Pasionații de mașini electrice din Europa pot alege în continuare modelul Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV, o variantă plug-in hybrid inovatoare. În locul unui sistem hibrid tradițional, acest crossover utilizează un motor rotativ de 830 cmc cu un singur rotor, funcționând exclusiv ca generator. Motorul alimentează o baterie de 17,8 kWh, oferind autonomie suplimentară și flexibilitate – o soluție ideală pentru cei ce doresc o mașină electrică, dar fără grija încărcărilor frecvente. De remarcat că este singurul automobil de producție actual care folosește un motor rotativ, chiar dacă acesta nu acționează direct roțile.

Specificații și design
Mazda MX-30 se remarcă prin designul său distinctiv, cu uși „freestyle” deschise invers, ce aduc aminte de modelul RX-8. Pe lângă versiunea R-EV, anumite piețe internaționale, precum Japonia, oferă o motorizare pe benzină aspirată natural de 2,0 litri cu tehnologie mild-hybrid, ceea ce sporește versatilitatea acestui SUV compact. Lansat în urmă cu circa cinci ani, Mazda MX-30 combină stilul modern cu ingineria prietenoasă cu mediul.
Performanțe, comparații și poziționare pe piață
În comparație cu alte SUV-uri electrice compacte, Mazda MX-30 a fost proiectată pentru eficiență urbană, nu pentru autonomie extinsă. Versiunea electrică oferea un acumulator modest, favorizând manevrabilitatea în oraș și calitatea construcției. Totuși, varianta R-EV rezolvă problema autonomiei, folosind propulsie electrică asistată de generator cu motor rotativ, ceea ce o face atractivă pentru navetiștii care nu vor să renunțe complet la flexibilitatea oferită de un motor convențional.
Viitorul: Planurile Mazda pentru electrificare
Privind spre viitor, Mazda continuă să-și lărgească gama de modele electrice și electrificate. Brandul pregătește lansarea SUV-ului de dimensiuni mari EZ-60 în China, cu un range-extender non-rotativ. Asemănător cu sedanul EZ-6, rebotezat Mazda 6e pe piața europeană, EZ-60 ar putea ajunge în Europa sub denumirea CX-6e. Totuși, din cauza noilor taxe vamale, aceste modele produse în China nu sunt așteptate în Statele Unite prea curând.
Prin inovație constantă în tehnologia electricelor și soluții unice – precum range-extender-ul rotativ – Mazda demonstrează angajamentul său față de tendințele mobilității electrice, menținând în același timp plăcerea specifică de a conduce un model Mazda.
Comentarii