3 Minute
Autoritățile pregătesc o reformă amplă a trecerilor de pietoni din orașele României: toate trecerile vor fi adaptate fie cu semafoare cu buton, fie vor fi supraînălțate. Măsura urmărește reducerea accidentelor produse în zona zebrelor, unde în prima jumătate a anului în București au fost înregistrate zeci de incidente, victime și decese.
Când se pun semafoare și când se ridică zebra
Semafoare cu buton pe bulevarde cu două sau mai multe benzi
Pe arterele cu cel puțin două benzi pe sens, proiectul solicită montarea de semafoare activate manual de pietoni. Acest sistem permite oprirea traficului la cerere și reduce riscul traversărilor nepăstrate în condiții de viteză.
Treceri supraînălțate pe străzi cu o singură bandă pe sens
Pe străzile înguste, administratorii vor amenaja treceri supraînălțate, soluție pasivă care obligă șoferii să reducă viteza și îmbunătățește vizibilitatea pietonilor.
Impact pentru șoferi și piața auto din România
Schimbările afectează și comportamentul de condus și preferințele cumpărătorilor. Popularitatea SUV-urilor în România, cu gardă la sol mai mare, poate facilita vizibilitatea în trafic, dar suspensiile mai rigide și masa crescută influențează distanța de frânare. Pentru vairuotojilor din regiune — inclusiv comparații cu Lietuva sau cu cumpărătorii din Vilniuje și Kaune — adaptarea la infrastructură mai sigură înseamnă și o reevaluare a specificațiilor tehnice pe care le caută: frâne performante, ABS actualizat și sisteme de asistență la frânare.

Specificații auto și design relevante pentru siguranță
Într-un context în care trecerile vor fi frecvent semaforizate, producătorii și dealerii din piața auto România vor pune accent pe:
- sisteme de frânare avansate și ESP,
- vizibilitate sporită prin designul farurilor și înălțimea scaunului,
- suspensii care asigură stabilitate la franări bruște.
Acești factori influențează atât prețurile, cât și popularitatea unor modele în România comparativ cu piața europeană: modelele compacte rămân atractive prin costuri reduse, în timp ce SUV-urile se mențin în top datorită poziției de condus și sentimentului de siguranță.
Ce urmează și cum ne afectează local
Decizia de implementare va reveni administratorilor de drumuri locali; prioritare vor fi arterele aglomerate (ex. zone precum Bucureștii Noi, Colentina sau 1 Mai). Costurile de montaj și adaptare vor influența bugetele locale, dar beneficiile în reducerea victimelor pot amortiza investiția. Pentru piața auto din România, schimbările pot genera cerere pentru echipamente de siguranță și pentru modele mai bine echipate din punct de vedere al frânării și vizibilității.
Sursa: profit
Lasă un Comentariu