3 Minute
Toyota marchează un nou pas important în direcția viitorului motorsportului și a mobilității sustenabile, dezvăluind noul prototip de curse GR LH2 cu propulsie pe hidrogen la celebrul circuit Le Mans. Acest concept avansat, prezentat înaintea prestigioasei curse de 24 de ore de la Le Mans, are la bază platforma recunoscută a modelului Toyota GR010 Hybrid, reprezentând un reper în integrarea tehnologiei hidrogenului în curse de performanță.
Design modern: O prezență distinctă pe pistă Toyota GR LH2 impresionează printr-o caroserie complet redesenată și o schemă cromatică dinamică, în albastru și alb, ce îl diferențiază de versiunile anterioare. Partea frontală integrează faruri LED mai înguste și mai expresive, oferind o apariție mai agresivă. Prizele de aer laterale redesenate, splitterul frontal mărit și aripa spate extinsă optimizează aerodinamica și amplifică aspectul impunător al mașinii. Geamul cockpitului rămâne fidel ADN-ului de curse al GR010 Hybrid. Cu o lungime de 5.100 mm și o lățime de 2.050 mm, GR LH2 păstrează dimensiunile conceptului anterior pe hidrogen, fiind ușor mai mare decât actualul GR010 Hybrid, reflectând progresul tehnologic obținut.
Propulsie inovatoare: Performanță hibridă pe hidrogen Deși Toyota nu a publicat încă toate detaliile tehnice, este confirmat că GR LH2 utilizează un sistem de propulsie hibrid pe hidrogen. Probabil, acest sistem păstrează formula testată cu motor V6 twin-turbo de 3,5 litri montat central, asociat unui motor electric pe puntea față, similar GR010 Hybrid. Adaptarea acestui ansamblu pentru arderea hidrogenului reflectă angajamentul Toyota față de soluțiile zero-emisii diversificate pentru curse, consolidând strategia multi-pathway către mobilitatea cu emisii scăzute de carbon. GR LH2 exemplifică devotamentul Toyota Gazoo Racing pentru testarea combustibililor alternativi în motorsport înaintea introducerii acestora pe modelele de serie.
Comparații și poziționare pe piață Spre deosebire de modelele de serie, precum Toyota Mirai sau Crown dotate cu celule de combustie hidrogen, GR LH2 explorează capacitățile performante ale arderii hidrogenului în motoare cu combustie internă, nu ale tehnologiei fuel cell. Eforturile continue ale Toyota în curse de anduranță cu modele precum GR Corolla cu hidrogen ilustrează accentul pus pe dezvoltarea și rafinarea motoarelor cu ardere pe hidrogen, atât pentru fiabilitate, cât și pentru performanță. Această abordare completează portofoliul variat Toyota, ce cuprinde tehnologii hibride, electrice pe baterie, combustibili sintetici și hidrogen – o strategie ce diferențiază marca de rivali axați exclusiv pe electro-mobilitate.
Sprijinirea infrastructurii pentru hidrogen și perspective de viitor Toyota consideră că investițiile într-un portofoliu larg de tehnologii avansate sunt mai sustenabile și flexibile decât concentrarea pe un singur tip de propulsie. În acest sens, compania nu se limitează la dezvoltarea vehiculelor cu hidrogen, ci colaborează cu parteneri din industrie pentru extinderea infrastructurii de producție și alimentare cu hidrogen – element esențial pentru succesul pe termen lung și adoptarea pe scară largă a vehiculelor pe hidrogen.
O moștenire la Le Mans Prezentarea conceptului GR LH2 la Le Mans marchează și celebrarea a 40 de ani de prezență Toyota în această cursă legendară. La ediția din 2024, două GR010 Hybrid cu celebrele culori roșu/alb și negru vor lua startul, Toyota fiind hotărâtă să revină pe poziția de vârf după cele cinci victorii consecutive din perioada 2018–2022. Chiar dacă Ferrari a câștigat edițiile 2023 și 2024, Toyota rămâne unul dintre favoriți, iar următorul campion va fi decis pe 15 iunie 2025. GR LH2 simbolizează nu doar spiritul competitiv Toyota, ci și viziunea asupra viitorului motorsportului și a mobilității sustenabile.

Comentarii