3 Minute
Ford schimbă radical viitorul vehiculelor electrice prin inaugurarea noului său Centru de Design pentru Mașini Electrice (EV Design Center) din Long Beach, California. Acest campus ultramodern, care se întinde pe o suprafață de peste 23.000 metri pătrați, va deveni epicentrul inovației Ford, concentrându-se pe proiectarea și ingineria unei noi generații de vehicule electrice de dimensiuni medii și preț accesibil, inclusiv mult așteptatul pickup electric de dimensiuni medii.
Transformarea „Skunkworks” EV al Ford din California De-a lungul anilor, echipa de elită „skunkworks” a Ford din California a lucrat în discreție, trasând noi direcții pentru electrificarea companiei. Acest colectiv de ingineri excepționali, recrutați de la companii renumite precum Tesla, Rivian, Lucid și Apple, beneficiază acum de un complex dedicat, format din două clădiri, pentru a accelera dezvoltarea modelelor EV accesibile destinate pieței globale.
Ann Diep, manager senior de programe tehnice cu experiență la Apple, conduce dezvoltarea vehiculelor electrice Ford care îmbină tehnologia avansată cu atractivitatea pentru publicul larg. Noul campus marchează și un moment istoric: ocupă o clădire construită inițial pentru producția celebrului Model A acum aproape un secol, reinventată astăzi pentru a susține planurile ambițioase ale Ford privind mobilitatea electrică.
Design Inovator și Inginerie de Platformă Campusul EV Ford din Long Beach nu este doar un centru de design, ci devine locul unde vor fi create platforme pentru noile modele electrice accesibile ale companiei. Sub coordonarea lui Alan Clarke, fost inginer la Tesla, echipa dezvoltă o platformă electrică modulară care va găzdui cel puțin opt tipuri diferite de caroserii, de la pickup-uri și SUV-uri până la crossover-uri și, potențial, sedanuri. Această flexibilitate îi permite Ford să rămână competitiv pe piața dinamică a mașinilor electrice.
Planuri de Lansare și Specificații Tehnice Jim Farley, CEO-ul Ford, a stabilit ca țintă lansarea noului pickup electric pentru anul 2027. Acest model, construit pe platformă nouă, va fi echipat cu baterii litiu-fier-fosfat (LFP) produse la fabrica Ford din Michigan, sub licența tehnologică a gigantului chinez CATL. Alegerea acestui tip de baterie are rolul de a reduce costurile de producție și de a oferi performanță de încredere.
Analiză Globală și Leadership în Costuri pentru Mașini Electrice Pentru a asigura competitivitatea vehiculelor electrice Ford pe plan internațional, compania face o obiectivă evaluare comparativă a modelelor sale cu cele ale unor producători de top, cu precădere brandurile auto electrice din China. Liderii Ford evidențiază importanța alinierii costurilor de producție cu ale competitorilor chinezi, în special a celor care operează fabrici în Mexic, păstrând totodată standardul de calitate și plăcerea condusului pentru care Ford este recunoscut. Eforturile de optimizare includ nu doar prețul bateriilor, ci și întregul sistem, de la șasiu și management termic, până la electronica de putere și invertorul electric.
Poziționare și Strategie pe Piața EV Noua platformă electrică Ford va permite companiei să lanseze o gamă diversă de modele și să pătrundă semnificativ în segmentul mașinilor electrice accesibile. Integrarea inovației de design cu optimizarea costurilor urmărește democratizarea accesului la vehicule electrice pentru șoferii din întreaga lume, contracarând dominanța marilor producători americani și chinezi din domeniu.
Viitorul Mobility: Noul „Moment Model T” pentru Ford CEO-ul Jim Farley subliniază că acest proiect reprezintă mai mult decât lansarea unor noi modele – este șansa Ford de a retrăi un „moment Model T”, o transformare care ar putea redefini întreaga ofertă Ford și modul în care privim mobilitatea electrică. Mai multe detalii se vor anunța pe 11 august, când Ford va prezenta oficial noua platformă EV si modelele electrice pregătite pentru SUA și piețele internaționale.
Sursa: electrek

Comentarii