5 Minute
T‑Roc primește o reproiectare completă
Volkswagen a publicat un teaser pentru noul T‑Roc înainte de dezvăluirea de la München din luna următoare, semnalând o reproiectare completă pentru acest crossover compact. Modelul de generație a doua preia clar elemente de design de la Tayron, mai mare, dar își păstrează identitatea ca omolog compact cu caroserie crossover al hatchback‑ului Golf. Imaginile teaser evidențiază un semnătură luminoasă frontală și spate reîmprospătată și lasă să se întrevadă benzi luminoase care traversează toată lățimea, observate pe prototipurile camuflate anterioare.
Design și detalii exterioare
Conceptul aproape de producție prezentat de Volkswagen este echipat cu anvelope Hankook și arată un frontal revizuit cu o grilă în stil fagure, ornamente la roți vopsite în culoarea caroseriei și un modest eleron pe plafon — detalii de design care echilibrează sportivitatea cu practicabilitatea zilnică. Noile grafică pentru faruri și stopuri sunt evidente în fotografii, iar prototipurile anterioare sugerau posibilitatea unor lumini LED care acoperă întreaga lățime pentru un aspect modern.
Foto: cochespias1 / Instagram
Platforme și strategie de motorizare
Se spune că T‑Roc 2026 va fi construit pe arhitectura MQB Evo, folosită și de Tayron și Golf. MQB Evo a fost proiectată având în vedere performanța electrificată, ceea ce permite Volkswagen să extindă oferta de motoare pentru T‑Roc. Așteptați opțiuni convenționale pe benzină în jurul motoarelor TSI de 1.0 și 1.5 litri cu asistență mild‑hybrid pe 48 de volți, iar zvonurile indică o nouă variantă full‑hybrid care combină un motor termic cu un motor electric care antrenează puntea spate — similar în principiu cu abordarea AWD‑e a Toyota.
Tracțiune integrală, cutie manuală și diesel
Se pare că Volkswagen va păstra sistemul 4MOTION de generația a șasea în noul T‑Roc, care utilizează o cuplă multi‑disc pentru a angaja puntea spate automat sau printr‑un mod de condus selectabil. O opțiune diesel nu a fost exclusă pentru anumite piețe, iar Volkswagen ar putea menține disponibilitatea cutiei manuale pentru anumite motoare. Un plug‑in hybrid rămâne o posibilitate, deși popularul T‑Roc Cabriolet nu va reveni din cauza unei cereri foarte reduse.

T‑Roc electric: SSP și tehnologii viitoare
Pentru varianta complet electrică, VW se îndepărtează de MQB Evo și plănuiește să folosească Scalable Systems Platform (SSP). SSP este concepută atât pentru vehicule electrice, cât și pentru cele cu ardere internă și suportă multiple chimii de baterii (LFP, NMC, LMO), o arhitectură de 800 de volți pentru încărcare ultra‑rapidă și funcții avansate de asistare a șoferului — facilități care ar putea permite automatizarea de nivel 4 la condus în derivate viitoare. Dezvoltările la baterie și trenul de rulare electric înseamnă că T‑Roc electric va fi poziționat sub ID.4 în gama EV a Volkswagen și este de așteptat să sosească alături de următoarea generație de Golf electric, probabil în 2028 sau 2029.
Performanță și așteptări la drum
Pe partea motoarelor cu ardere, sistemele mild‑hybrid pe 48 de volți vor îmbunătăți economia de carburant și răspunsul pentru crossoverul compact, în timp ce configurația full‑hybrid ar trebui să ofere asistență electrică mai consistentă la viteze reduse și tracțiune AWD atunci când este necesar. Versiunea electrică pe platforma SSP promite capacitate de încărcare mai rapidă și opțiuni flexibile de baterii adaptate pentru diferite obiective de autonomie și cost. Per ansamblu, cumpărătorii pot aștepta eficiență competitivă și o experiență de condus rafinată, având în vedere accentul Volkswagen pe performanța electrificată.

Poziționare pe piață și concurenți
T‑Roc reîmprospătat va continua să vizeze segmentul crossoverurilor compacte, poziționat ca o alternativă mai sportivă și mai compactă față de Tayron și ușor sub ID.4 în gama electrică VW. Pentru referință, ID.4 în Europa pornește de la 42.635 € în Germania (august 2025) și este cotat până la 572 km (355 mile) WLTP pe bateria sa de 400 de volți — repere după care va fi măsurat T‑Roc electric când va fi lansat.
Cui i se adresează?
Noul T‑Roc se adresează cumpărătorilor care caută un crossover compact cu design modern, opțiuni flexibile de motorizare (de la hibride eficiente pe benzină până la EV complet) și funcționalități practice. Este probabil să atragă șoferii urbani care doresc practicabilitatea unui crossover combinată cu accente sportive și tehnologie electrificată actuală.
Rezumat
T‑Roc de generația a doua de la Volkswagen aduce un design reîmprospătat, o gamă extinsă de motorizări care include mild‑hybrid pe 48 de volți, un posibil layout full‑hybrid cu tracțiune integrală și — esențial — o variantă electrică bazată pe SSP în următorii ani. Cu MQB Evo susținând modelele cu ardere și SSP rezervat pentru EV, T‑Roc este pregătit să concureze atât în segmentele tradiționale, cât și în cele electrice de crossoveruri compacte.
Sursa: autoevolution

Comentarii