Jeep Cherokee 2026 revine cu o misiune exclusiv hibridă

Jeep Cherokee 2026 revine cu o misiune exclusiv hibridă

2025-08-22
0 Comentarii Andreea Popescu

10 Minute

Cherokee revine cu o misiune exclusiv hibridă

După o pauză care a urmat modelului anului 2023, Jeep Cherokee revine deliberat pentru 2026 cu o identitate complet regândită. Poziționat între Compass și Grand Cherokee în gama Jeep, Cherokee 2026 sosește ca model exclusiv hibrid, cu tracțiune integrală disponibilă ca standard opțional. Jeep anunță un consum de aproximativ 37 mpg și o autonomie de peste 500 de mile cu un plin, semnalând un accent clar pe eficiență și uz cotidian. Nu există o versiune plug-in hybrid (PHEV) la lansare, deși Jeep nu a exclus posibilitatea unor opțiuni de tren de rulare suplimentare în viitor.

Design și exterior: ADN Jeep robust, execuție modernă

Noul Cherokee stă pe platforma STLA Large a Stellantis, o arhitectură modernă împărtășită cu vehicule precum Wagoneer S EV. Inginerii Jeep spun că proiectul a durat aproximativ 2,5 ani, iar compania vede acest lansament ca un moment pivotal. Stilul rămâne fidel semnelor contemporane Jeep: o grilă înaltă și lată cu șapte fante domină fața, iar silueta generală înlocuiește curbele moi ale modelului anterior cu muchii mai accentuate și o postură mai verticală, hotărâtă. O ridicare pronunțată la marginea inferioară a geamului posterior trei-sferturi face trimitere la proporțiile mai mari ale Wagoneer, urmând în același timp linia de design a cusăturii caroseriei. Barele portbagajului sunt standard; un plafon panoramic cu două panouri este opțional.

Dimensiuni și configurare

Comparativ cu predecesorul său, Cherokee 2026 crește în aproape toate dimensiunile cheie. Este cu aproximativ 1,3 inci mai înalt, 1,5 inci mai lat și în jur de cinci inci mai lung per total, rulând pe o ampatament cu 6,4 inci mai mare. Această amprentă extinsă se traduce într-o creștere măsurabilă a capacității de încărcare: Jeep citează 34 de picioare cubice (aprox. 963 litri) de spațiu de depozitare în spatele rândului doi, o creștere de aproximativ 30% față de modelul anterior. Rabatați scaunele din spate și volumul de încărcare ajunge la circa 68 de picioare cubice. Rețineți, totuși, că spațiul pentru picioare în spate este mai mic cu aproape două inci față de înainte, un compromis rezultat din noua configurare.

Tren de rulare: o inimă hibridă nouă sub capotă

Sistemul hibrid al Cherokee combină un motor pe benzină turbo de 1,6 litri, cu patru cilindri, cu două motoare electrice. Unitatea cu ardere internă are o putere de aproximativ 177 cai și 221 lb-ft (pound-feet) de cuplu și își trage originea dintr-un motor de generația a treia dezvoltat inițial la Peugeot, rafinat de-a lungul mai multor ani. Funcționează pe benzină obișnuită de 87 octani și va fi asamblat la uzina de propulsoare Stellantis din Dundee, Michigan.

Puterea combinată a motorului pe benzină și a ambelor motoare electrice este estimată la aproximativ 210 cai și 230 lb-ft de cuplu. Sistemul folosește o arhitectură power-split—similară ca strategie cu alte configurații hibride de tip CVT—permițând motorului pe benzină și propulsiei electrice să adapteze raportul efectiv pentru eficiență și rulare lină. Jeep estimează că pachetul de baterii litiu-ion are aproximativ 0,5 kWh de energie utilizabilă și folosește o arhitectură electrică de 400 volți. Motoarele electrice sunt furnizate din exterior de un partener pe care Jeep nu l-a numit, în timp ce celulele bateriei provin de la un partener cu bază în SUA. Asamblarea finală a sistemului de propulsie are loc în Dundee, Michigan.

Comportamentul trenului de rulare și moduri de condus

Nu există o cutie de transfer cu trepte scurte tradițională. În funcționare standard, Cherokee funcționează ca un vehicul cu tracțiune față, cu axul spate deconectat pentru a îmbunătăți consumul, dar poate transfera rapid cuplul către spate pentru a atinge o distribuție aproximativă 50/50 față/spate când condițiile o cer. Axe blocabile nu sunt oferite în prezent. Șoferii pot alege dintre patru moduri de condus—Auto, Sport, Snow și Sand/Mud—pentru a adapta distribuția cuplului, răspunsul accelerației și sistemele de stabilitate la diferite suprafețe și stiluri de condus.

Capacități off‑road și remorcare

Inginerii Jeep au echipat Cherokee cu gardă la sol și geometrii de abordare/plecare respectabile pentru segment: 8,0 inci garda la sol, un unghi de abordare de 19,6 grade, un unghi de plecare de 29,4 grade și un unghi de trecere (break-over) de 18,8 grade. Această geometrie permite ieșiri ușoare până la moderate off‑road, deși entuziaștii de overlanding vor aștepta probabil varianta Trail Rated promisă înainte de a încerca tracțiune serioasă pe rocă sau excursii îndepărtate prelungite.

Capacitatea de remorcare atinge maxim 3.500 de lire, conform Jeep. Această cifră este cu aproximativ 1.000 de lire mai mică decât cea a celei mai puternice configurații V‑6 a Cherokee anterior, dar rămâne competitivă pentru un crossover hibrid din această clasă. Pentru context, anumite SUV‑uri compacte hibride 2026, cum ar fi unele configurații ale Toyota RAV4 Hybrid, se apropie de cifre similare de remorcare, în timp ce alți competitori, precum Honda CR‑V hybrid 2026, au valori substanțial mai mici, în jur de 1.000 de lire.

Interior, tehnologie și siguranță

Jeep a pus accent pe eficiență și valoare când a specificat echiparea standard, iar rezultatul este un nivel de bază tehnologizat. Fiecare versiune Cherokee include un ecran central de infotainment de 12,3 inci care rulează Uconnect 5 și un panou de instrumente digital de 10,3 inci. Dotările standard de confort și conveniență includ ștergătoare cu senzori de ploaie, un pachet complet de sisteme de siguranță și funcții avansate de asistență a șoferului. Printre tehnologiile de siguranță se numără controlul adaptiv al vitezei de croazieră cu asistență la condus, frânare automată de urgență cu detectare pietoni și bicicliști și monitorizarea unghiului mort, conferind Cherokee un profil modern de siguranță activă.

Pachetul de servicii conectate Connect One al Stellantis vine standard și include 10 ani de actualizări over‑the‑air, o aplicație Jeep pentru smartphone cu funcții la distanță și apeluri SOS automate. Un abonament opțional Connect Wi‑Fi Plus oferă date nelimitate și servicii conectate suplimentare.

Echipamentele opționale din gamă includ sisteme audio premium, scaune față ventilate, scaune spate încălzite, hayon electric cu activare hands‑free prin mișcarea piciorului și o varietate de vederi din camere, precum sistemul surround 360 de grade și monitorizarea anvelopelor față‑la‑bordură pentru a ajuta la parcare și manevre la viteză redusă.

Poziționare pe piață și competitori

Directorii Jeep spun că au reevaluat piața nord‑americană a crossoverelor de dimensiuni medii în absența Cherokee pentru a înțelege mai bine prioritățile cumpărătorilor. Decizia de a lansa un Cherokee exclusiv hibrid reflectă schimbarea cererii către un consum mai bun de combustibil, fără a renunța la funcționalitatea de SUV. Cherokee 2026 va concura direct cu crossoverele hibride de volum mare, precum Toyota RAV4 Hybrid, care s‑a vândut în număr mare în ultimii ani, precum și cu CR‑V Hybrid și alți competitori din segment. Jeep pare să parieze că loialitatea față de brand, un interior și un pachet de infotainment mai moderne, capacitatea practică de încărcare și consumul îmbunătățit vor atrage cumpărătorii care doresc stilul Jeep și o capacitate off‑road modestă, fără compromisurile unui vehicul dedicat pentru teren greu.

Nivele de echipare, prețuri și disponibilitate

Jeep va oferi Cherokee 2026 în patru niveluri de echipare: Base, Laredo, Limited și Overland. Prețurile sugerate de producător încep de la 36.995 USD pentru modelul de bază, 39.995 USD pentru Laredo, 42.495 USD pentru Limited și 45.995 USD pentru Overland. Jeep plănuiește să înceapă livrările pentru versiunile Limited și Laredo la sfârșitul anului 2025, iar modelele Base și Overland sunt așteptate să urmeze la începutul lui 2026.

Cui se adresează noul Cherokee?

Unde generația anterioară Cherokee a venit ca un nume cu istorie și aprecieri mixte pentru designul învechit, Cherokee 2026 a fost reinterpretat pentru a atrage un profil nou de cumpărător. Acest client apreciază trenurile de rulare hibride eficiente, tehnologia modernă de infotainment și siguranță, barele practice de pe acoperiș și elementele vizuale Jeep mai mult decât capacitatea off‑road extremă. Pentru cei care doresc performanță off‑road adevărată, Jeep continuă să ofere modelele Wrangler și Gladiator, construite pentru trasee și provocări pe stâncă.

Concluzie: o schimbare strategică către eficiență și practicitate

Jeep Cherokee 2026 reprezintă o schimbare strategică clară pentru model: un crossover modern hibrid cu tracțiune integrală care prioritizează eficiența consumului, spațiul interior, conectivitatea și un look contemporan Jeep. Deși nu va înlocui Wrangler ca mașina cea mai capabilă pe traseu a mărcii, Cherokee își propune să fie o alegere convingătoare pentru cumpărătorii care vor caracterul Jeep și versatilitate de zi cu zi cu economie semnificativ îmbunătățită. Cu capacitate de remorcare și volum de încărcare competitive, asistențe moderne pentru șofer și un design reîmprospătat, Cherokee 2026 este poziționat să reintre pe piața SUV‑urilor de dimensiuni medii ca un competitor mai mainstream, axat pe eficiență.

Sursa: caranddriver

Salut! Sunt Andreea și urmăresc tot ce e nou în lumea auto – de la lansări internaționale la schimbări locale. Îmi place să țin comunitatea informată, clar și rapid.

Comentarii

Lasă un Comentariu