5 Minute
Audi a dezvăluit Concept C, un roadster electric compact cu două locuri care preia spiritul primului TT, introducând în același timp un limbaj de design îndrăzneț pentru marcă. Prezentat la Milano și pregătit pentru expunere publică la München, Concept C anunță un model de producție programat pentru 2027, care va apărea în mare parte neschimbat față de mașina de prezentare și va împărtăși dispunerea bateriei montate median și fundația PPE cu viitoarele gemene 718 Boxster/Cayman de la Porsche.
Design and Heritage
Claritate, simplitate și o aluzie la trecut
Concept C, al cărui nume face referire atât la accentul pe "claritate", cât și la monopostul Auto Union Type C din 1936, marchează o revenire deliberată la un stil minimalist și monolitic sub conducerea noului șef de design Massimo Frascella. Tema lui Frascella este clară: elimina ornamentele inutile și face Audi imediat recognoscibil prin proporții, calitatea suprafețelor și un set mai redus de accente de design inconfundabile. Cupola de sticlă care se prelungește spre spate, linia pronunțată a umerilor și grila verticală, inspirată din patrimoniu, sunt toate trimiteri deliberate la primele Audi și la TT‑ul original, reinterpretate cu o sensibilitate electrică contemporană.
Noi semnături luminoase și grilă
Motivul celor patru inele Audi se regăsește în semnăturile luminoase LED și într-o grilă mai înaltă, mai verticală, care găzduiește camerele și senzorii ADAS. Audi descrie aceasta ca o interpretare progresivă a moștenirii sale, ce va fi aplicată pe viitoarele modele pentru a întări identitatea mărcii pe timp de noapte și în mișcare.
Platform and technical layout
Platforma PPE și bateria montată median
Concept C folosește un pachet de baterii montat central în locul aranjamentului convențional sub podea. Această baterie montată median reduce centrul de greutate, îmbunătățește distribuția masei și permite poziționarea scaunelor mai aproape de sol — atribute care ajută un EV să se comporte mai degrabă ca un automobil sport tradițional cu motor termic. Conceptul prezentat este cu tracțiune spate și un singur motor, în timp ce versiunea de producție va oferi o opțiune twin‑motor pentru performanțe superioare. Arhitectura este o versiune special adaptată a platformei PPE Porsche‑Audi, care va fi împărtășită și cu modelele electrice 718 Boxster și Cayman de la Porsche.

Performance and driving experience
Concentrat pe implicarea șoferului
Audi prezintă Concept C de producție ca un roadster electric conceput pentru condus entuziast pe șosele secundare, mai degrabă decât un supercar orientat spre circuit. Pentru a reduce diferența senzorială dintre motoarele cu ardere internă și electrice, Audi explorează sunete de motor sintetizate opționale și schimbări de viteză virtuale. Conducerea susține că feedback‑ul simulant al cutiei de viteze poate îmbunătăți atât plăcerea de a conduce, cât și performanța pe tur pentru clienții obișnuiți cu cutii manuale sau secvențiale tradiționale.
Interior and technology
Cockpit minimalist cu controale tactile
La interior, Concept C pune accent pe o configurație centrată pe șofer, cu comenzi fizice din aluminiu anodizat proiectate să ofere caracteristicul "clic Audi". Un ecran central pliant de 10,4 inci păstrează tehnologia digitală prezentă, dar discretă, în timp ce un volan rotund convențional și emblema Audi din metal întăresc autenticitatea și calitatea mecanică.

Market positioning and comparisons
Unde se situează în gamă
Audi clarifică faptul că Concept C nu este un succesor direct al TT, nici ca nume, nici ca poziționare exactă. CEO‑ul Gernot Döllner îl descrie ca ocupând spațiul dintre istoricii TT și supercarul R8 — un automobil sport electric compact și premium destinat unui segment de nișă, dar strategic important. Va concura pe o piață emergentă a roadsterelor electrice și va sta alături de duo‑ul electric 718 de la Porsche, eficiențele de platformă comune contribuind la menținerea costurilor de dezvoltare și producție sub control.
Timing, production and the wider strategy
Audi intenționează să introducă Concept C în producție în 2027 cu modificări minime. Mașina face parte dintr‑o realiniere corporativă mai amplă: o ierarhie de modele simplificată, un nou limbaj de design pentru vehiculele viitoare (inclusiv Q7, A2 E‑tron, A4 electric și un viitor model de vârf), și un accent reînnoit pe eficiența costurilor și punctele forte de bază. Audi plănuiește, de asemenea, variante de înaltă performanță de la Audi Sport și continuă lucrul la un viitor supercar R8 hibrid de generație următoare.

Conclusion
Audi Concept C reprezintă o declarație clară de intenție: un roadster electric ușor, minimalist, care folosește un design inspirat din moștenire și o baterie montată median pentru a prioritiza implicarea șoferului. Cu producția programată pentru 2027 și cu un geamăn Porsche Boxster confirmat pe aceeași arhitectură PPE, acest două locuri electric ar putea redefini ce înseamnă un roadster EV modern axat pe șofer.
Sursa: autocar.co

Comentarii