6 Minute
Mercedes-AMG C 63 renunță în sfârșit la unitatea electrificată de 2.0L — ce urmează?
Generația cea mai nouă a modelului C 63 de la Mercedes-AMG a stârnit controverse când marca a înlocuit V8-ul tradițional cu un motor turbo în patru cilindri de 2.0 litri, plug-in hybrid. După criticile entuziaștilor, confirmațiile recente indică faptul că AMG se îndepărtează de patru-cilindrii electrificați pentru următoarea actualizare — dar nu revine la un V8. În schimb, se pare că C 63 va primi un agregat în șase cilindri în linie, restabilind un caracter de performanță mai convențional al motorului, păstrând în același timp îmbunătățirile de ambalare și eficiență.
Declarații oficiale și direcția trenului de rulare
Într-o discuție cu AutoExpress, Mattias Geisen, membru în consiliul Mercedes-Benz responsabil cu vânzările și marketingul, a spus că AMG va oferi variante pe șase cilindri acolo unde acum sunt folosite unități în patru cilindri. El a lăsat, de asemenea, deschisă posibilitatea ca acele șase cilindri să fie asociate cu asistență hibridă sau să rămână unități pur cu ardere internă, afirmând că decizia finală va fi luată pe parcursul dezvoltării. Această admitere este cel mai clar semn că Affalterbach răspunde la feedback-ul clienților și al comunității de pasionați.
De unde ar putea proveni motorul în șase cilindri în linie
AMG folosește deja un motor în șase cilindri în linie de 3.0 litri cu mild-hybrid pe mai multe modele. Ca referință, CLE 53 folosește acel motor cu suport mild-hybrid și dezvoltă 442 CP, în timp ce E 53, în unele configurații, combină șase cilindri cu electrificare suplimentară pentru a atinge până la 603 CP — aproape de nivelul fostului E 63 S cu V8. Este probabil ca noul C 63 să preia din aceste familii existente de motoare în șase cilindri, reglându-le pentru șasiul și echilibrul de greutate al sedanului compact de performanță.

Specificații și așteptări de performanță
Specificațiile actuale pentru C 63 S E Performance oferă un reper: un turbo‑patru de 2.0 litri combinat cu un motor electric montat în spate și o baterie de 6.1 kWh pentru un total declarat de 670 CP și 752 lb‑ft (1,020 Nm), 0–62 mph în aproximativ 3.4 secunde și o viteză maximă de aproximativ 174 mph (280 km/h). Trecerea la un șase în linie înseamnă, cel mai probabil, o curbă de putere și cuplu diferită — livrare de cuplu mai liniară, un motor mai puternic la regim mediu și o sonoritate mai satisfăcătoare — în timp ce puterea maximă poate fi reglată să fie sub, egală sau chiar să depășească actualul output PHEV, în funcție de păstrarea asistenței hibride de către AMG.
Considerații privind designul și ambalarea
Încorporarea unui șase în linie în arhitectura C‑Class este mai puțin intruzivă decât forțarea unui V8 într‑un compartiment motor compact modern, ceea ce explică de ce AMG a ales calea cilindrului în linie în loc să revină la un opt cilindri. Arhitectura în șase cilindri în linie simplifică, de asemenea, integrarea cu sistemele mild‑hybrid și traseele de evacuare, permițând inginerilor să echilibreze distribuția greutății și dinamica de condus fără compromisurile asociate cu instalările voluminoase de V8.

Poziționare pe piață și prețuri
Modelul 2025 Mercedes‑AMG C 63 pornește în prezent de la 86,050 USD pe piața din SUA. Pentru context, vârful de gamă al sedanului BMW M3, M3 Competition xDrive, pornește de la 87,700 USD, cu M3 Competition de la 82,600 USD și M3 de bază în jur de 78,400 USD. Mișcarea AMG către un șase în linie ar putea crește atractivitatea C 63 pentru cumpărătorii care prioritizează caracterul autentic al motorului și performanța liniară, în timp ce AMG va trebui să echilibreze puterea, consumul de combustibil și prețul pentru a menține C 63 competitiv în fața gamei BMW M.
Comparație: AMG C 63 vs BMW M3
Un C 63 cu motor în șase cilindri în linie ar egala tradiția BMW M3 în materie de performanță robustă a motoarelor cu șase cilindri, reducând diferența de experiență între rivali. Punctele cheie de comparație vor include cifrele de putere și cuplu, calibrarea transmisiei, reglajele șasiului, greutatea și decizia AMG de a păstra sau nu sisteme hibride pentru un plus de accelerație și eficiență. Dacă AMG va seta motorul pe un sunet visceral și un răspuns rapid al accelerației, C 63 ar putea recăpăta credibilitate în rândul puriștilor, păstrând în același timp avantajele moderne ale hibridizării, dacă va fi cazul.

Concluzie
Trecerea de la un patru cilindri plug‑in hybrid de 2.0L la un șase în linie este un compromis strategic: restabilește caracterul motorului și practicitatea de ambalare fără complexitatea revenirii la un V8. Dacă AMG va asocia șasele cu asistență hibridă sau le va păstra ca unități pur cu ardere internă va determina cât de competitiv va fi C 63 actualizat în raport cu BMW M3 și alți rivali. Pasionații ar trebui să urmărească specificațiile oficiale și impresiile de condus odată ce Mercedes‑AMG va dezvălui configurația finală.
Sursa: autoevolution

Comentarii