5 Minute
Lando Norris, pilotul echipei McLaren, a oferit o prestație de excepție în sesiunile de antrenamente de vineri pentru Marele Premiu al Ungariei 2024, desfășurat pe binecunoscutul circuit Hungaroring. Tânărul britanic, aflat într-o formă excelentă după duelul strâns cu coechipierul său Oscar Piastri din Belgia, a demonstrat atât viteză, cât și constanță, conducând clasamentul și transmițând un mesaj puternic rivalilor din Formula 1.
Analiza performanței: Norris domină plutonul
Norris a sosit la acest weekend decisiv de Formula 1 cu un dezavantaj de 16 puncte față de Piastri în clasamentul piloților. Determinat să reducă diferența, el și-a depășit la limită coechipierul în FP1, marcând apoi cel mai rapid tur al zilei – un impresionant 1:15.624 pe pneuri soft. Ritmul lui Norris reflectă atât progresele tehnice ale McLaren, cât și abordarea strategică a setărilor de monopost pentru configurația solicitantă și sinuoasă a circuitului Hungaroring.
Oscar Piastri nu a fost departe, ocupând constant poziția a doua în ambele sesiuni, însă cele mai bune încercări ale sale au rămas la peste două zecimi de secundă în urma reperului stabilit de Norris. Charles Leclerc, de la Ferrari, a încheiat pe locul trei la general, reconfirmând competitivitatea Scuderiei pe circuitele tehnice și mai compacte.
Surprize și evoluții remarcabile
Lance Stroll, de la Aston Martin, a reprezentat surpriza zilei, obținând locul patru în FP2 – depășindu-l pe colegul său cu experiență, Fernando Alonso, care a absentat în FP1 din cauza unei accidentări musculare survenite la Spa. Viteza lui Stroll evidențiază progresul Aston Martin, subliniind șasiul bine echilibrat și motorizarea competitivă a echipei.
Campionul mondial de șapte ori, Lewis Hamilton, deținătorul recordului pentru cele mai multe victorii la Hungaroring (opt succese), a terminat antrenamentele la puțin peste trei zecimi de secundă de Leclerc, demonstrând potențialul Mercedes de a se lupta pentru podium. George Russell a încheiat pe locul șapte, fiind urmat de Isack Hadjar și Yuki Tsunoda, care s-au clasat în fața lui Kimi Antonelli, dornic să-și ia revanșa după un Mare Premiu al Belgiei dificil.
Max Verstappen, față în față cu provocări neașteptate
Max Verstappen, campionul mondial en-titre de la Red Bull, a avut parte de o zi atipic de dificilă. Clasat al nouălea dimineața și coborât pe 14 după-amiaza – la peste o secundă în urma lui Norris – Verstappen s-a confruntat cu probleme de echilibru al monopostului și a primit un avertisment din partea comisarilor după ce a aruncat un prosop pe pistă în FP2. Deși și-a reafirmat angajamentul față de Red Bull până în 2026, aceste sesiuni de antrenament semnalează o dificultate rară pentru pilotul olandez și indică faptul că Red Bull ar putea avea parte de un weekend mai complicat decât de obicei.
Noutăți la capitolul piloți: modificări și rezerve la start
În timp ce Fernando Alonso se recupera după accidentarea la spate din Belgia, Aston Martin l-a chemat pe pilotul de rezervă, Felipe Drugovich, campionul Formula 2 din 2022, să-l înlocuiască în FP1. Demonstrând calm și competență, Drugovich a încheiat pe locul 16, la doar trei zecimi de Stroll. Odată cu revenirea lui Alonso în FP2, Drugovich și-a reluat rolul de pilot de rezervă.
Într-o poveste similară, Paul Aron – pilot de rezervă Alpine – a pilotat pentru Sauber în locul lui Nico Hulkenberg în FP1. Considerat unul dintre candidații principali la un loc la Alpine pentru 2025, Aron a fost nevoit să încheie prematur sesiunea, după doar nouă tururi, din pricina unei defecțiuni de sistem, cu peste 32 de minute înainte de final.
Specificații tehnice, design și poziție pe piață
McLaren MCL38, pilotată de Lando Norris și Oscar Piastri, s-a remarcat de-a lungul sezonului grație eficienței aerodinamice, direcției precise și livrării echilibrate a puterii. Creșterea forței de apăsare pe spate și geometria rafinată a suspensiei aduc un avantaj notabil pe circuite tehnice precum Hungaroring, recunoscut pentru virajele strânse și oportunitățile limitate de depășire – solicitând maximul de precizie de la mașină și pilot.
Între timp, Ferrari menține o poziție solidă pe piață, vizând constant podiumuri pe circuite ce necesită forță de apăsare ridicată, în timp ce Mercedes și Aston Martin continuă să reducă diferența față de fruntași.
Comparație și perspective
Cu Norris stabilind ritmul și Red Bull având dificultăți, Marele Premiu al Ungariei 2024 se anunță a fi una dintre cele mai imprevizibile curse ale sezonului. Ascensiunea McLaren introduce o dinamică nouă în ierarhia Formulei 1, în timp ce duelul din zona mediană între Aston Martin, Ferrari și Mercedes menține suspansul pentru fani și analiști.
Pe măsură ce calificările se apropie, toți ochii vor fi ațintiți asupra McLaren, pentru a vedea dacă avantajul tehnic va rezista până la finalul weekendului și dacă Max Verstappen va reuși o revenire spectaculoasă. Pentru pasionații motorsportului și Formula 1, această etapă reprezintă o adevărată demonstrație de inovație inginerească, talent al piloților și luptă continuă pentru supremație.
Rezultatele sesiunilor de antrenamente rămân așteptate cu entuziasm, pe măsură ce echipele își finisează setările pentru un weekend extrem de competitiv pe celebrul circuit Hungaroring.
Sursa: autoevolution

Comentarii