Ford Everest Tremor: cum ar arăta cu modificări virtuale mai sportive?

Ford Everest Tremor: cum ar arăta cu modificări virtuale mai sportive?

0 Comentarii Andreea Popescu

5 Minute

Ford Everest Tremor rămâne un jucător cheie în gama de SUV-uri Ford destinată piețelor externe, chiar dacă Blue Oval nu mai comercializează Everest în Lumea Nouă. Lansat în producție la finalul lui 2024, Tremor se alătură gamei Everest alături de Ambiente, Trend, Sport, Platinum și Black Edition. Construit cu intenții off-road, Tremor combină ajustări specifice ale șasiului, o suspensie îmbunătățită și o serie de echipamente practice concepute pentru teren accidentat — dar ce se întâmplă când un artist digital îi conferă un aspect mai sportiv, de tip aftermarket?

Reîmprospătare de design: modificările randate

Designerul australian @kelsonik a publicat recent o randare digitală care reimaginează Tremor cu o estetică mai agresivă, orientată spre stradă. Mock-up-ul înlocuiește grila originală cu model fagure cu o unitate sportivă, full-width și montează un spoiler față redesenat, care include o priză de aer centrală pronunțată și două fante laterale. Un apron integrat conferă părții frontale un aspect mai jos și mai hotărât, în timp ce postura generală stă mai aproape de sol. Noile jante sunt asociate cu anvelope robuste, dar relativ mai subțiri, schimbând o parte din capacitatea off-road pentru o prezență rutieră mai accentuată.

Cum îi schimbă modificările vizuale caracterul lui Everest

În timp ce Tremor-ul de serie pune accent pe utilitate și gardă la sol, randarea tinde spre un look inspirat de performanță. Reducerea înălțimii la sol și configurația roți/anvelope sugerează îmbunătățiri ale dinamicii pe șosea și o siluetă mai atletică — dar în același timp reduc capacitatea Tremor-ului pentru sarcini off-road autentice.

Specificații vehicul

Tremor-ul de producție păstrează focusul pe capacitate. Specificații cheie includ:

  • Motor: V6 turbodiesel de 3,0 litri (folosit pe Tremor, Platinum și Sport)
  • Putere: 247 CP (250 PS / 184 kW)
  • Cuplu: 443 lb-ft (600 Nm)
  • Capacitate de remorcare: 3.500 kg (7.716 lbs) – capacitate maximă de remorcare cu frână
  • Gardă la sol: +26 mm (1 in) față de Everest-ul standard datorită anvelopelor all-terrain
  • Moduri de rulare: include un mod dedicat Rock Crawl, unic în familia Everest
  • Infotainment: sistem touchscreen SYNC4

Caracteristici practice și interior

Tremor este echipat cu elemente funcționale pentru utilizare serioasă: lămpi LED auxiliare, placă de protecție din oțel, praguri laterale heavy-duty și o grilă distinctivă în model fagure. În interior, scaunele cu accente din piele, presate cu logo-ul Tremor, covorașele pentru toate condițiile meteo și ornamentele de culoare abanos subliniază habitaclul robust, dar rafinat. SYNC4 aduce conectivitate modernă în pachet.

Performanță și capacitate off-road

Motorul V6 turbodiesel de 3,0 litri oferă un cuplu puternic la turații joase, adaptat pentru remorcare și tracțiune în off-road. Suspensia reglată a Tremor-ului, arcurile noi și anvelopele all-terrain sporesc capacitatea pe teren denivelat și, combinate cu modul Rock Crawl, conferă Everest-ului Tremor credențiale off-road reale în comparație cu versiunile mai puțin echipate dotate cu dieselul bi-turbo de 2,0 litri.

Poziționare pe piață și competitori

Deși nu este disponibil peste tot, Everest Tremor se adresează cumpărătorilor care doresc un SUV confortabil cu șapte locuri și cu reale aptitudini de remorcare și off-road. În piețe precum Australia concurează cu SUV-uri de familie capabile off-road și cu rivali bazați pe ute, inclusiv modele asociate cu VW Amarok. Combinația unică a Tremor-ului — un turbodiesel V6, capacitate mare de remorcare și tehnologie off-road dedicată — îl poziționează între SUV-urile de lifestyle și 4x4-urile orientate spre muncă.

Comparație: Tremor de serie vs. versiunea randată

Makeover-ul digital oferă Everest-ului o estetică mai fină și mai sportivă, care va atrage cumpărătorii care pun preț pe aspectul de pe stradă și pe comportamentul pe șosea. Totuși, trecerea la o gardă mai joasă și la anvelope mai subțiri compromite gardă la sol și robustețea off-road. Pentru entuziaștii care caută capacitate reală și performanță versatilă la remorcare, Tremor-ul de producție rămâne alegerea mai practică. Pentru cei care apreciază aspectul personalizat și manierele mai ascuțite pe drum, conceptul randat reprezintă un exercițiu de design atractiv.

Concluzie

Modificările virtuale prezentate de @kelsonik sunt un exercițiu de design convingător și ilustrează cum alegerile de stil pot schimba radical personalitatea unui vehicul. Deși Everest Tremor randat arată mai ascuțit și mai agresiv, ar ceda din unele dintre abilitățile off-road ale modelului de serie — un compromis pe care mulți cumpărători s-ar putea să nu-l accepte. În cele din urmă, dacă preferați Tremor-ul de serie sau versiunea modificată digital depinde de faptul dacă apreciați mai mult capacitatea sau aspectul exterior.

Sursa: autoevolution

Salut! Sunt Andreea și urmăresc tot ce e nou în lumea auto – de la lansări internaționale la schimbări locale. Îmi place să țin comunitatea informată, clar și rapid.

Comentarii

Lasă un Comentariu