5 Minute
O C‑Class electrică intră în ring
Seria 206 a modelului Mercedes‑Benz C‑Class urmează să primească un update de mijloc de ciclu, însă Mercedes validează deja un frate complet electric construit pe baze tehnice complet diferite. Observată în teste la Nürburgring, C‑Class 2027 cu EQ Technology îşi propune să ofere o experienţă electrică distinctă — evitând stilistica polarizantă a EQS şi EQE — şi este aşteptată să ajungă în showroom‑uri ceva mai târziu anul viitor.
Design şi detalii exterioare
Camuflaj, oglinzi şi iluminare
Prototipul poartă elemente temporare de iluminare, nu blocurile finale de serie, dar se comportă cu încredere pe unul dintre cele mai dure circuite din lume. Sub camuflaj, limuzina zero‑emisii are oglinzi laterale montate pe uşi (C‑Class pe benzină/diesel foloseşte oglinzi pe stâlpul A) şi un capotaj uşor mai rotunjit comparativ cu modelul pe combustie din seria 206. Dinspre stâlpul C către spate diferenţele devin mai evidente: elemente de ornamentare unice, roţi cu design mixt faţă‑spate şi proporţii revizuite care sugerează aerodinamică custom pentru EV.
Foto: SH Proshots
Iluminare cu semnătură în formă de stea
Ne putem aştepta la noile faruri şi stopuri cu motif în formă de stea pentru varianta EQ Technology, urmând limbajul de design recent al mărcii pe versiunea electrică redesenată a CLA. C‑Class electrică ar trebui să prezinte o siluetă mai curată şi mai fluidă decât fratele său cu motor în patru cilindri.
Platformă, baterie şi încărcare
Mercedes echipează C‑Class electrică cu platforma electrică MB.EA, nu cu Mercedes‑Benz Modular Architecture (MMA) folosită pentru CLA. La nivel tehnic, maşina adoptă o arhitectură electrică de 800‑volţi şi sisteme de tracţiune electrică eATS 2.0 — un salt clar faţă de modelele EQ anterioare pe 400‑volţi.
Zvonerile indică o opţiune de baterie pentru autonomie mare cu o capacitate netă în jur de 94,5 kWh. Se spune că pachetul ar suporta încărcare ultra‑rapidă, putând recupera aproximativ 330 km (205 mile) de autonomie în circa 10 minute în condiţii ideale. Mercedes ar viza, conform speculaţiilor, un ambiţios WLTP maxim de aproximativ 870 km (540 mile) pentru configuraţia de top.

Performanţe şi opţiuni de tren de rulare
La fel ca şi CLA cu EQ Technology, C‑Class electrică ar urma să fie cu tracţiune spate ca standard, cu opţiunea tracţiunii integrale dual‑motor. Divizia AMG dezvoltă propria arhitectură de înaltă tensiune pe 800‑volţi pentru modelele performante; cel puţin două variante Mercedes‑AMG sunt planificate alături de denumirile de performanţă C 43 şi C 63. Există speculaţii că C 63 ar putea trece de la actualul motor turbo în patru cilindri la un turbo cu şase cilindri în linie asistat plug‑in hybrid — posibil înrudit cu motorul E 53 HYBRID — deşi Mercedes nu a confirmat aceste detalii.
Poziţionare pe piaţă şi concurenţă
C‑Class electrică cu EQ Technology este pregătită să concureze cu viitoarea sedană Neue Klasse i3 a BMW şi cu alte modele electrice premium de dimensiuni medii. Trecând la un sistem pe 800‑volţi şi la electronica de tracţiune avansată, Mercedes vizează să răspundă criticilor aduse modelelor EQS şi EQE legate de alegerea arhitecturii şi performanţa la încărcare. Platforma MB.EA deschide, de asemenea, posibilitatea pentru opţiuni scalabile de baterie, motor şi performanţă pentru a satisface atât clienţii orientaţi spre eficienţă, cât şi cumpărătorii AMG care caută putere mare.

Comparativ cu CLA şi celelalte EV‑uri Mercedes
CLA cu EQ Technology, care foloseşte MMA, arată cum Mercedes poate obţine autonomie mare şi încărcare rapidă în curent continuu din arhitecturile sale EV — teste recente pentru CLA sugerează până la 792 km (492 mile) între încărcări în condiţii ideale şi realimentare foarte rapidă la staţii DC de mare putere. C‑Class pe MB.EA va oferi probabil un echilibru diferit: un pachet de limuzină mai spaţios şi rafinat, pe o platformă adaptată pentru volume mai mari şi variante performante AMG.
Ce urmează
Ne aşteptăm la imagini şi materiale de dezvoltare suplimentare de la Nürburgring şi la dezvăluiri incrementale pe parcursul anului următor, pe măsură ce Mercedes rafinează C‑Class electrică pentru producţie. Specificaţiile cheie de urmărit: capacităţile finale ale bateriei, autonomia WLTP confirmată, vitezele oficiale de încărcare DC şi componenţa finală a gamei de variante AMG. Pentru cumpărătorii de EV şi pasionaţii Mercedes, C‑Class 2027 cu EQ Technology promite să fie un model pivotal în ofensiva electrică a mărcii.
Sursa: autoevolution

Comentarii