4 Minute
Ambiția Xiaomi în domeniul EV: Europa pe foaia de parcurs
Compania cu sediul în Beijing, Xiaomi – cunoscută în principal ca al treilea cel mai mare producător de smartphone-uri din lume – își accelerează intrarea pe piața mașinilor electrice, iar Europa reprezintă un obiectiv clar. După ce a lansat mai devreme berlina SU7 și a prezentat în iunie SUV‑ul de lux YU7, Xiaomi afirmă că intenționează să aplice modelul său de afaceri din China în străinătate până în 2027, alimentând așteptările că brandul va începe să vândă vehicule electrice pe piețele europene până atunci.
Lansarea pe piață și cererea timpurie
YU7 a avut o intrare pe piață izbitoare: 240.000 de comenzi au fost înregistrate în decurs de 18 ore de la lansarea oficială de vară. Xiaomi s-a mișcat rapid și în privința prezenței la retail, deschizând 335 de centre inteligente de vânzare a vehiculelor electrice în 92 de orașe chineze până la 30 iunie. Președintele Xiaomi, Lu Weibing, a semnalat că compania explorează deja rute de export — postând chiar o fotografie cu un SU7 echipat cu numere germane — un indiciu că Europa este luată în calcul în mod activ.
Specificații ale vehiculului
Autonomie și tren de rulare
Xiaomi susține că SUV‑ul de lux YU7 poate parcurge până la 835 km (519 mile) cu o singură încărcare, ceea ce îl face competitiv în segmentul SUV‑urilor electrice cu autonomie mare. Datele de performanță sunt la fel de remarcabile: un sprint 0–62 mph în aproximativ 3,2 secunde poziționează YU7 printre SUV‑urile electrice mai sportive.
.avif)
Preț și disponibilitate
Preturile din China pentru YU7 încep de la aproximativ £26,150, deși un model cu specificații europene ar urma probabil să aibă un preț mai ridicat după homologare locală, taxe și ajustări de echipare. Xiaomi a indicat că va urmări îndeaproape prețurile concurenților — sugerând o strategie de intrare pe piață care vizează un raport calitate‑preț mare în comparație cu mărcile germane premium și rivalii chinezi existenți.
Design și poziționare
Din punct de vedere stilistic, YU7 se adresează rivalilor de lux precum Porsche Macan, combinând elemente premium cu performanțe agresive și capacitate de mare autonomie. Abordarea Xiaomi este de a îmbina interioare bogate în tehnologie — valorificându‑și punctele forte din smartphone‑uri și electronice de consum — cu limbajul de design și calitatea construcției așteptate de la SUV‑urile de gamă superioară.
.avif)
Performanță și tehnologie
Dincolo de accelerația în linie și autonomie, Xiaomi pune accent pe o experiență în cabină orientată spre tehnologie și conectivitate inteligentă — domenii în care compania poate valorifica experiența acumulată din vânzarea a milioane de telefoane. Jurnaliști occidentali care au testat exemplare timpurii au descris deja YU7 ca fiind "de clasă mondială", remarcabil având în vedere că Xiaomi a început producția de vehicule abia în martie 2024.
Comparativ pe piață și presiune competitivă
YU7 va concura direct cu producători germani premium, Tesla și principalul producător chinez de EV‑uri, BYD. Potențialul avantaj al Xiaomi este reprezentat de prețuri agresive și scalare rapidă; competiția intensă de pe piața internă din China ar putea determina Xiaomi să prioritizeze piețele de export, cum ar fi Marea Britanie, oferind prețuri competitive și un volum mai mare de livrări pentru a captura cotă de piață.
.avif)
Perspective pentru Europa
Cercetările de consum arată că mulți cumpărători sunt deschiși la mărcile chineze de automobile, în ciuda unei cunoașteri limitate. Dacă Xiaomi își va respecta planul de lansare în Europa în 2027, ne putem aștepta la specificații adaptate cu atenție pentru standardele locale de siguranță și emisii, o strategie competitivă de preț și un accent puternic pe funcții de conectivitate pentru a diferenția brandul într‑o piață aglomerată de SUV‑uri electrice.
Sursa: am-online

Comentarii