6 Minute
BMW aduce iX3 Neue Klasse în America de Nord pe 21 sept.
BMW va dezvălui iX3 bazat pe Neue Klasse în America de Nord pe 21 septembrie 2025, într-o prezentare publică la New York care subliniază orientarea mărcii către inovație responsabilă. Evenimentul de la Bathhouse Studios va include conducerea BMW of North America și pe șeful dezvoltării, Joachim Post, care a descris noul iX3 drept „un nou standard pentru industrie” — formulare care accentuează revendicarea BMW că această generație încorporează un nivel fără precedent de tehnologie gata pentru producție, punând totodată prioritate pe sustenabilitate.
De la concept la producție: ce s-a schimbat
Prezentat anterior prin conceptul Vision Neue Klasse X din 2024, cel mai recent iX3 reprezintă mai mult decât o actualizare de design: este primul iX3 construit pe platforma Neue Klasse, concepută pentru BEV. Producția de serie a început în Europa la începutul lui septembrie 2025, mașinile ieșind din complexul de asamblare de la Debrecen, Ungaria. Pentru America de Nord, BMW of North America listează pachetul ca model pentru anul 2027, urmând să ajungă la dealeri în vara anilor 2026/2027, în funcție de calendar și de aprobările de reglementare.
Sustenabilitate și detalii de fabricație
BMW pune sustenabilitatea în centrul poveștii iX3. Compania a revizuit substanțial materialele și procesele din lanțul de aprovizionare pentru acest model:
- Pachetul de baterii de înaltă tensiune include aproximativ 50% litiu, cobalt și nichel secundar.
- Plastice maritime reciclate și aluminiu secundar sunt folosite în mai multe componente structurale și interioare, inclusiv brațele roților, rulmenții pivotanți și unele elemente ale roților.
- Uzina din Debrecen funcționează fără încălzire pe bază de petrol sau gaz și este alimentată de panouri fotovoltaice la fața locului (contribuție de până la ~25%) și alte surse regenerabile de energie (acoperind restul). BMW raportează emisii de carbon din producție de aproximativ 0,1 tone CO2 per vehicul la această facilitate.

BMW oferă și comparații pe durata ciclului de viață: se estimează că iX3 50 xDrive va atinge o amprentă echivalentă CO2 mai mică decât un SUV echivalent cu motor termic după aproximativ 21.500 km (13.359 mile) când este încărcat cu mixul energetic european actual — și după circa 17.500 km (10.874 mile) când este încărcat cu electricitate din surse regenerabile.
Niveluri de echipare, autonomie și prețuri pentru SUA
BMW of North America plănuiește să introducă iX3 în două versiuni inițiale pe piața din SUA:
- iX3 50 xDrive: Poziționat ca vârful de gamă la capitolul autonomie, BMW estimează aproximativ 400 mile (aprox. 644 km) autonomie la o încărcare completă. Prețul de pornire în SUA este listat ușor sub 60.000 $.
- iX3 40 xDrive: O opțiune mai accesibilă, care va fi introdusă ulterior, estimată să pornească de sub 55.000 $ și să ofere o autonomie ușor peste 300 mile (aprox. 483 km) conform estimărilor producătorului.
Aceste cifre sunt estimări ale producătorului și vor fi supuse evaluărilor oficiale EPA când mașinile vor ajunge pe piața din SUA. Performanța la încărcare, echipările standard și pachetele opționale vor determina costurile practice de exploatare și autonomia în condiții reale.

Design, tehnologie și poziționare pe piață
Vizual, iX3 Neue Klasse urmează limbajul de design actual al BMW, însă pune și accent pe eficiența aerodinamică și tehnologia interioară. Așteptați-vă la un habitaclu care pune în prim-plan display-urile digitale și sistemele de asistență pentru șofer — o abordare pe care unii cumpărători o pot considera foarte tehnică, iar alții în mod plăcut orientată spre viitor. iX3 este poziționat ca un SUV electric premium destinat cumpărătorilor care caută autonomie mare, materiale sustenabile și recunoașterea mărcii BMW.
Un scurt citat al mărcii la evenimentul din New York dă tonul: „iX3 este conceput pentru a demonstra cum pot fi integrate electrificarea și sustenabilitatea în design, producție și lanțul de aprovizionare.” Aceasta integrează mesajul BMW despre reducerea emisiilor pe durata ciclului de viață și utilizarea materialelor în circuit închis.

Ce înseamnă asta pentru foaia de parcurs EV a BMW
Introducerea iX3 deschide, de asemenea, calea pentru următoarea generație i3 sedan — și pentru o versiune break — care vor face parte din lansarea mai amplă a Neue Klasse. Producția pentru i3 destinată Americii de Nord este programată la uzina BMW din San Luis Potosí, Mexic, iar acea facilitate este prevăzută și să asigure capacitate de producție pentru iX3 pe măsură ce BMW crește volumele, constructorul estimând că producția suplimentară va începe în jurul anului 2027.
Highlights:
- Debut în America de Nord: 21 sept. 2025, Bathhouse Studios, New York City
- Platformă: arhitectură Neue Klasse centrată pe BEV
- Sustenabilitate: 50% materiale secundare în baterii, plastice reciclate, fabrică cu emisii scăzute de carbon
- Versiuni pentru SUA: 50 xDrive (~400 mi) și ulterior 40 xDrive (~300+ mi)
- Prețuri (SUA): ~sub 60.000 $ (50 xDrive); sub 55.000 $ (40 xDrive)

Fie că este evaluat după pachetul tehnologic, strategia materialelor sau autonomia și prețul prognozat, iX3 Neue Klasse este un model-cheie pentru BMW pe măsură ce avansează în segmentul SUV-urilor electrice. Pentru cumpărători și observatorii industriei deopotrivă, iX3 va fi un reper util pentru modul în care constructorii tradiționali transformă ingineria EV și producția durabilă în realitate industrială.
Sursa: autoevolution
Comentarii