Hyundai Tucson 2027: o direcție îndrăzneață

Hyundai Tucson 2027: o direcție îndrăzneață

0 Comentarii Elena Dumitrescu

7 Minute

O direcție îndrăzneață pentru Tucson

Hyundai Tucson sărbătorește 20 de ani, iar Hyundai pare pregătit să marcheze această bornă printr-o redesenare dramatică pentru anul model 2027. Rapoarte și zvonuri din industrie indică un crossover mai mare, mai pătrățos, care preia accente de design de la Santa Fe și Palisade. Mai mult decât un simplu facelift, generația următoare a Tucson își propune să reîmprospăteze segmentul SUV-urilor compacte cu trenuri de rulare axate pe hibridizare, o experiență de infotainment îmbunătățită și un interior mai practic. Mai jos este o privire detaliată asupra a ceea ce știm până acum despre Hyundai Tucson 2027.

Design: Exterior mai pătrățos, plafon plutitor și lumină puternică

Anticipează o siluetă mai unghiulară, care se îndepărtează de curbele moi ale actualului Tucson. Noul design ar urma să adopte montanți posteriori vopsiți în negru pentru a crea efectul de „plafon plutitor” și arată o legătură vizuală mai puternică cu SUV-urile mai mari ale Hyundai, precum Santa Fe și Palisade. Iluminarea frontală și spate se anunță un punct focal — sunt de așteptat semnături LED îndrăznețe, iar unele scurgeri menționează chiar o capotă tip clamshell. Per ansamblu, stilul va fi mai sculptural și mai puțin curbat, oferind lui Tucson o prezență rutieră mai robustă pe piața SUV-urilor compacte.

Interior și utilitate

La interior, Hyundai intenționează să introducă noul său sistem de operare Pleos, însoțit de asistentul vocal AI denumit "Gleo". Arhitectura habitaclului va pune accent pe ecrane mari și funcții avansate de asistență pentru șofer, iar Hyundai afirmă că va păstra controale fizice pentru funcțiile esențiale, pentru a menține ergonomia. Spațiul pentru pasageri — unul dintre atuurile de lungă durată ale Tucson — va fi prioritizat, rapoartele indicând o ampatament ușor mai lung și un portbagaj îmbunătățit în spatele randului doi, în special pentru piața din SUA.

Tren de rulare și performanță: Strategie axată pe hibrid

Una dintre cele mai mari schimbări ar putea fi sub caroserie: surse multiple sugerează că Hyundai poate elimina treptat motoarele pe benzină simple și va orienta Tucson către o gamă hibridă-first sau chiar exclusiv hibridă. În prezent, cumpărătorii Tucson pot alege între variante pe benzină, hibrid sau plug-in hybrid. Hibridul convențional actual combină un motor turbo pe benzină de 1,6 litri cu un motor electric, generând aproximativ 231 hp și 271 lb-ft de cuplu.

TMED-II Hybrid și Plug-in Hybrid

Noul Tucson ar urma să adopte arhitectura hibrid TMED-II a Hyundai (introdusă pe cea mai recentă Palisade), adaptată la un motor cu cilindree mai mică. Detaliile despre plug-in hybrid (PHEV) rămân mai puțin certe; PHEV-ul actual utilizează motorul de 1,6 litri cu un motor electric mai puternic și o baterie mai mare, oferind în jur de 62+ mile de autonomie electrică și o putere combinată de aproximativ 268 hp și 271 lb-ft. Hyundai ar putea rafina capacitatea bateriei și valorile de putere pentru a obține cifre de autonomie EV și consum mai competitive.

Tucson N: o variantă de performanță?

Pentru prima dată, Hyundai ar putea aduce un Tucson cu insigna N. Auto Express și alte publicații raportează că o variantă hibrid performantă este posibilă, cu mai mult de 295 hp și un motor electric pe puntea spate pentru a oferi tracțiune integrală asistată electric. Dacă se confirmă, Tucson N ar viza entuziaștii în căutare de performanță în segmentul SUV-urilor compacte, păstrând totodată eficiența hibridă.

Specificații — sinteză (estimate)

- Platformă: arhitectură actualizată pentru SUV compact cu opțiune de ampatament mai lung pentru SUA
- Trenuri de rulare: gamă axată pe hibrid (continuarea PHEV posibilă); modelele exclusiv pe benzină pot fi eliminate
- Tehnologie hibridă: probabil sistemul TMED-II
- Putere: Hibrid ~231 hp (referință actuală), PHEV ~268 hp, posibil N >295 hp
- Autonomie electrică (PHEV): actual ~62 mile; creșteri viitoare posibile
- Tren de rulare: tracțiune față standard, AWD disponibil (inclusiv motor electric spate în configurații hibrid/N)

Tehnologie, siguranță și infotainment

Sistemul de operare Pleos și asistentul vocal AI Gleo sunt centrale pentru noua experiență la bord, combinând funcții asistate de AI cu ecrane integrate mari. Hyundai a semnalat că va păstra butoane și butoni tactili esențiali pentru comenzile climatizării și de condus. Sistemele avansate de asistare a șoferului (ADAS) sunt așteptate cu upgrade-uri, incluzând îmbunătățiri ale siguranței active, menținerea benzii și funcții de tip pilot pentru autostradă, pentru a rămâne competitive în segmentul SUV-urilor compacte.

Poziționare pe piață, prețuri și concurenți

Decizia Hyundai de a prioritiza variantele hibride ar putea majoră prețul de pornire al lui Tucson. Ca referință, Tucson S 2025 cu motor de 2.5L pornește de la aproximativ 30.200 USD, versiunea hibridă începe în jur de 35.460 USD, iar plug-in hybrid în jur de 41.225 USD. Dacă Hyundai va elimina modelul de bază pe benzină, prețul de pornire al lui Tucson 2027 ar putea urca mai aproape de tarifele actuale ale hibridului sau chiar mai sus, aliniindu-se mai mult rivalilor care extind opțiunile electrificate — linia RAV4 axată pe hibrid a Toyota fiind un exemplu.

Cum se compară

Comparativ cu RAV4, Honda CR-V și alte SUV-uri compacte, punctele forte anticipate ale Tucson vor fi tehnologia cu valoare bună, organizarea spațiului și oferta solidă hibridă. Un posibil Tucson N ar putea, de asemenea, să diferențieze modelul prin introducerea unui halo de performanță pe care puțini competitori din această clasă îl oferă în prezent.

Momentul lansării: când va sosi?

Hyundai nu a confirmat date, dar așteptările din industrie indică o dezvăluire în a doua jumătate a anului viitor, cu un lansare inițială în Coreea înaintea celorlalte piețe. Livrările în SUA sunt probabil să înceapă pentru anul model 2027 sau 2028, oferind Hyundai timp pentru a finaliza producția și specificațiile regionale.

Concluzie

Hyundai Tucson 2027 pare pregătit să fie un pas major înainte pentru unul dintre cele mai bine vândute crossover-e ale Hyundai: design mai tăios, un habitaclu orientat spre tehnologie cu Pleos și Gleo și o strategie de trenuri de rulare axată pe hibrid care ar putea include un Tucson N orientat spre performanță. Deși unii cumpărători pot regreta dispariția unui motor de bază pe benzină, redesenarea urmărește să mențină Tucson competitiv prin spațiu interior îmbunătățit, infotainment modern și opțiuni de tren de rulare mai eficiente.

Sursa: motor1

Salutare! Sunt Elena și scriu articole care te ajută să înțelegi mai bine lumea auto. Explic lucruri complicate în mod simplu și ofer sfaturi utile pentru piață și întreținere.

Comentarii

Lasă un Comentariu