6 Minute
Thomas Majchrzak de la Autogefuehl a avut acces timpuriu la primul Cayenne complet electric de la Porsche, iar recenzia sa detaliată de 23 de minute dezvăluie cifre care atrag atenția. Varianta vârf de gamă Turbo Electric este cotată la puțin peste 1.000 de cai‑putere metrici (aproximativ 986 CP mecanici), poziționând Cayenne Electric 2026 clar în zona SUV‑urilor electrice performante.
Gama de modele și poziționare pe piață
Porsche plănuiește lansarea noului Cayenne Electric cu trei niveluri distincte în primul an: modelul de bază Cayenne Electric, un nivel mediu Cayenne S și vârful de gamă Cayenne Turbo Electric. Toate cele trei versiuni folosesc o arhitectură cu două motoare și tracțiune integrală și se adresează cumpărătorilor care caută un SUV electric premium orientat spre performanță, capabil să concureze cu alte vehicule electrice de lux în privința autonomiei, tehnologiei și capacității de remorcare.
Propulsie și arhitectură tehnică
Ambele motoare din Cayenne Electric sunt proiecte specializate: un motor sincron cu magneți permanenți dezvoltat de Bosch pentru puntea față și un motor proiectat de Porsche pe puntea spate. La fel ca la Taycan cu tracțiune integrală, motorul spate folosește o cutie cu două trepte pentru a optimiza accelerația de la start și a menține eficiența la viteze mari.
Platforma este Premium Platform Electric (PPE) a Porsche, împărtășită cu Macan Electric, iar pachetul de baterii utilizează celule pouch fabricate de LG. Porsche și LG au dezvoltat un design nou de celulă nichel‑mangan‑cobalt (NMC) special pentru această aplicație, diferit ca formă față de celulele folosite în Macan Electric și Taycan.
Baterie, autonomie și încărcare
Cayenne Electric este echipat cu un pachet de baterii de 108 kWh. Conform testelor WLTP, se estimează că va depăși 600 de kilometri (aproximativ 373 mile) autonomie. În SUA, cifrele EPA pentru configurația cu cea mai mare autonomie sunt probabil mai apropiate de 300 mile (aproximativ 483 kilometri), comparabile cu valorile publicate pentru Macan 4 Electric.
Cayenne beneficiază de o arhitectură electrică de 800 de volți care permite reîncărcare rapidă: până la 22 kW pe AC și până la 400 kW pe DC. Porsche susține că o încărcare DC de la 10% la 80% se poate realiza în circa 16 minute în condiții optime. Pentru America de Nord, modelele Cayenne Electric vor fi livrate cu port de încărcare NACS. La fel ca Macan Electric, Cayenne poate funcționa și în modul de încărcare DC la 400 volți prin împărțirea bateriei de 800 V în două bănci de 400 V, sporind compatibilitatea cu stațiile de încărcare.

Performanță și dinamica
Turbo Electric este modelul de referință: peste 1.000 de cai‑putere metrici, o viteză maximă care depășește 250 km/h (155 mph) și o accelerație 0–100 km/h (0–62 mph) sub 3 secunde, conform declarațiilor. Porsche afirmă, de asemenea, că Turbo poate atinge 200 km/h (124 mph) de la zero în mai puțin de 10 secunde. Pentru a gestiona temperaturile la sarcini susținute, atât specificațiile Cayenne S, cât și Turbo includ răcire internă cu ulei poziționată între rotor și stator.
Sasiu și comportament rutier
Calitățile de rulare și dinamică sunt susținute de suspensia pneumatică standard, cu Porsche Active Ride disponibil opțional pentru un control mai bun al caroseriei și confort sporit. Direcția pe puntea spate este oferită pentru a îmbunătăți manevrabilitatea la viteze mici și stabilitatea la drum lung. Datorită caroseriei puțin mai lungi față de Cayenne‑ul cu motor termic, pasagerii beneficiază de mai mult spațiu pentru picioare pe bancheta din spate și de o capacitate de transport mai generoasă.
Aspecte de design și elemente distinctive
Din punct de vedere vizual, Porsche a păstrat proporțiile musculare ale Cayenne, rafinând totodată aerodinamica pentru eficiența specifică EV-ului. La Turbo Electric, aerodinamica este îmbunătățită suplimentar prin lamele laterale deployabile care se extind din aripile spate la 60 km/h (37 mph). Aceste elemente active, combinate cu optimizări ale planșeului, ajută la echilibrarea necesităților de răcire și la reducerea rezistenței aerodinamice.
Practicitate: dimensiuni, remorcare și portbagaj
Cayenne‑ul electric ar trebui să măsoare aproximativ 4.979 milimetri în lungime și este certificat pentru a tracta până la 3.500 kilograme (7.716 livre) când este echipat corespunzător — o capacitate utilă pentru cumpărătorii care au nevoie de adevărată putere de remorcare din partea unui SUV electric de lux.

Comparativ: cum se situează Cayenne Electric
Față de rivali și față de propriul Macan Electric al Porsche, Cayenne Electric oferă mai mult spațiu pentru pasageri, capacitate de remorcare și putere brută în versiunea Turbo. Macan 4 Electric afișează valori ușor diferite de autonomie în funcție de ciclul de testare al pieței, dar bateria mai mare a Cayenne‑ului și accentul pus pe autonomie și remorcare îl transformă într‑un EV mai practic pentru călătorii lungi, destinat familiilor care doresc în același timp performanță de tip sport-car.
Rezumat
Porsche Cayenne Electric 2026 îmbină ADN‑ul de performanță al mărcii cu arhitectura modernă EV: un sistem de 800 de volți, o baterie nouă de 108 kWh cu celule pouch LG, încărcare DC ultrarapidă, tracțiune integrală cu două motoare și cifre spectaculoase de putere pentru varianta Turbo. Cu tehnologie de suspensie premium, elemente aerodinamice active și estimări de autonomie competitive, se poziționează ca un SUV electric flagship pentru cumpărătorii care cer viteză, lux și utilitate reală în utilizarea de zi cu zi.
Sursa: autoevolution

Comentarii