3 Minute
Noul iX3 de la BMW împinge brandul mai departe în ingineria dedicată vehiculelor electrice, păstrând în acelaşi timp dinamica familiară BMW combinată cu tehnologia EV de generaţie următoare. Construit în jurul componentelor electrice realizate intern şi al unei noi chimii a bateriei, iX3 introduce funcţii orientate spre eficienţă, reducerea costurilor şi utilizare cotidiană — inclusiv compatibilitate pentru încărcare NACS şi furnizare bidirecţională de energie.
Specificaţii ale vehiculului
Propulsie & baterie
iX3 foloseşte motoare electrice dezvoltate intern de BMW, proiectate în mod deliberat fără magneţi permanenţi. BMW afirmă că aceste motoare sunt cu aproximativ 40% mai eficiente decât unităţile anterioare, cu 10% mai uşoare şi în jur de 20% mai ieftine de produs. Celulele bateriei au fost, de asemenea, îmbunătăţite, oferind o densitate energetică cu aproximativ 20% mai mare în comparaţie cu celulele actuale ale BMW.
Încărcare & electronică
Invertorii au fost proiectaţi tot în regie proprie. iX3 este primul BMW care adoptă portul de încărcare în stil Tesla NACS şi primul BMW care suportă încărcare bidirecţională, permiţând proprietarilor să alimenteze aparate electrice sau să livreze energie înapoi către un sistem casnic. Un adaptor CCS va fi inclus standard pentru o compatibilitate mai largă la încărcare.

Design și șasiu
iX3 păstrează abordarea BMW orientată spre performanţă în ceea ce priveşte suspensia: un punte faţă MacPherson şi un tren spate multi-link reproiectat. Distribuţia masei este ajustată spre echilibru, la 48,6% faţă şi 51,4% spate. Jantele standard sunt de 20 de inci, cu opţiuni de 21 şi 22 de inci disponibile în pachetul M Sport.
Performanță
BMW indică un timp 0–60 mph de 4,7 secunde şi o viteză maximă de 130 mph. Deşi BMW nu a publicat încă masa la gol sau cifre oficiale pentru autonomie, eficienţa îmbunătăţită a motoarelor şi celulele bateriei cu densitate mai mare indică câştiguri reale atât în performanţă, cât şi în autonomie utilizabilă faţă de versiunile iX3 anterioare.

Poziționare pe piață & producție
iX3 va fi fabricat la noua uzină BMW din Debrecen, Ungaria, iar producţia pentru SUA este programată să înceapă în T1 2026, cu livrări începând vara următoare. Poziţionat ca un SUV electric premium, cu accent pe eficienţa ingineriei şi flexibilitatea încărcării zilnice, iX3 reprezintă un pas important în strategia mai amplă Neue Klasse a BMW.

Comparații și context strategic
Istoric, BMW a avut succes adaptând platforme derivate din motoare cu combustie internă pentru versiuni electrice. Această abordare a funcţionat, dar rămâne o soluţie de compromis. iX3 semnalează tranziţia BMW către arhitecturi dedicate EV: programul Neue Klasse îşi propune să fie relansarea completă a mărcii pentru vehicule concepute prioritar electric, iar iX3 are un rol central în această transformare.
Sursa: motor1

Comentarii