5 Minute
Mustang GTD și locul său în gama Ford
Dacă nu ești familiarizat în profunzime cu linia recentă Ford, e ușor să presupui că GT încă deține coroana drept cel mai scump model de serie al constructorului. Totuși, producția modelului GT s-a încheiat aproape acum trei ani, lăsând titlul unui alt model emblematic: Mustang GTD. Lansat acum doi ani ca un Mustang în serie limitată, orientat către circuit, GTD i-a uimit pe entuziaști prin aerodinamica agresivă, componentele pregătite pentru curse și un preț care rivalizează cu supercarurile consacrate.
Design și actualizări vizuale
Designul Mustang-ului GTD este incontestabil extrem — aripă spate uriașă, splitter pronunțat, elemente extinse din fibră de carbon și fante funcționale. Recent, un exemplar GTD alb a apărut pe Instagram purtând jante noi de la HRE Wheels. Mașina are un set de jante cu cinci spițe duble, etriere de frână roșii pe fiecare colț, elemente de ornamentare negre contrastante și acea aripă spate supradimensionată caracteristică. Aceste opțiuni estetice și funcționale sporesc atât prezența pe șosea, cât și performanța pe pistă, semnalând totodată statutul său de piesă colecționabilă.
Repere exterioare
- Aripă spate mare și aerodinamică agresivă pentru creșterea forței de apăsare
- Accente din fibră de carbon și fante de răcire orientate spre curse
- Jante HRE personalizate cu cinci spițe duble și etriere roșii pe exemplarul prezentat

Performanță și specificații
Mustang GTD este propulsat de un V8 supralimentat de 5,2 litri care dezvoltă uimitoarele 815 bhp (827 PS / 608 kW). Această putere plasează GTD într-un club rar: este la fel de potent ca multe hypercaruri moderne și mult peste majoritatea Mustang-urilor de serie. GTD împarte platforma S650 și arhitectura habitaclului cu alte variante Mustang, însă setările de șasiu, aerodinamica și calibrarea trenului de rulare sunt realizate special pentru orientarea pe pistă a GTD-ului.
Specificații cheie
- Motor: V8 supralimentat de 5,2 litri
- Putere: 815 bhp (827 PS / 608 kW)
- Platformă: arhitectura Mustang S650 (modificată pentru pistă)

Poziționare pe piață și prețuri
Cu un preț de pornire de 327.960 $ după taxe pentru consum mare de combustibil și taxe de transport, Mustang GTD se situează peste multe mașini clasice de înaltă performanță. Este mai scump decât Porsche 911 GT3 RS (prețul recomandat în jurul a 250.000 $) și se apropie de zona exoților consacrați. Pentru o perspectivă suplimentară, Lamborghini Temerario (succesorul lui Huracán) este estimat să pornească în multe piețe în jurul a 390.000 $. Prețul GTD reflectă producția limitată, echiparea de performanță și atractivitatea pentru colecționari, mai degrabă decât valoarea unui Mustang obișnuit.
Comparații și strategie de brand
GTD nu este o mașină muscle destinată pieței de masă; este un proiect emblematic conceput pentru a evidenția ingineria Ford Performance. Spre deosebire de Porsche 911 GT3 RS, un uneltă de pistă gândită din start pentru circuit, GTD a pornit ca un derivat Mustang cu upgrade-uri extinse pentru curse. Zvonurile despre o configurație cu motor central la începutul testelor au fost demontate, camuflajul și fantele false inducând în eroare observatorii. Ford pare atent la canibalizarea internă a produselor — rapoartele sugerează că succesorul viitor Shelby GT500 ar putea ținti în jur de 800 cp, probabil puțin sub GTD pentru a păstra statutul emblematic al acestuia.

Va deveni GTD o piesă de colecție?
Combinarea volumului limitat, a performanței extreme și a indiciilor vizuale unice face din Mustang GTD un candidat probabil pentru colecționabilitate în viitor. Exemplarul alb echipat cu jante HRE subliniază atracția pentru colecționari și pasionați care ar putea prefera un Mustang de înaltă performanță în locul unui sportiv exotic la același preț. Totuși, întrebarea rămâne: ai cheltui banii de supercar pe un Mustang orientat spre pistă? Pentru mulți fani, caracterul și pedigree-ul GTD oferă un răspuns clar — dar, în cele din urmă, rămâne o alegere personală.
Sursa: autoevolution

Comentarii