6 Minute
Mansory a transformat din nou un exotic de primă mână, de data aceasta reconcepând un Ferrari 812 Superfast în impresionantul Stallone GTS P830. Tunerul a aplicat o schemă de vopsea violet intens, componente proeminente din fibră de carbon și numeroase elemente aerodinamice pentru a crea un grand tourer dramatic și personalizat. Primele imagini apărute pe Instagram sunt intenționat în umbre, dar modificările sunt deja evidente: un frontal redesenat, un eleron tip ducktail proeminent și un difuzor puternic revizuit, printre altele.
Design și detalii exterioare
Mansory a păstrat proporțiile cu capotă lungă ale Ferrari-ului, accentuând în același timp caracterul agresiv. Stallone GTS P830 prezintă o fațadă frontală în formă de V, cu o capotă redesenată și o bară față refăcută care include mai multe adaosuri aerodinamice. Motivul tricolorului italian se întinde pe mai multe panouri ale caroseriei, oferind un contrast sportiv cu finisajul violet închis.

Alte actualizări exterioare includ noi embleme în formă de scut pe aripile din față care afișează noul nume al mașinii, prize de aer lărgite, praguri laterale sculptate și un eleron ducktail compus din mai multe piese care îi accentuează postura. Difuzorul spate pare construit special, cu decupaje care sugerează o configurație revizuită cu patru țevi de eșapament și un stop auxiliar montat central. Jante aftermarket negre și accente galbene pe capacele oglinzilor, etriere și praguri completează pachetul vizual.

Fibră de carbon și aerodinamică
Te poți aștepta la o utilizare semnificativă a fibrei de carbon expuse pentru capotă, lamele barei, capacele oglinzilor și apendicele spate. Aceste piese nu doar creează o estetică coerentă, ci urmăresc și îmbunătățirea echilibrului aerodinamic și reducerea greutății în comparație cu panourile originale.
Interior și îmbunătățiri ale habitaclului
În interior, Mansory a mers pe personalizare completă. Tunerul proiectează numele său pe sol când se deschid portierele și montează praguri cu însemne Mansory. Tapițeria este un amestec contrastant de piele galbenă și albă, cu scaunul șoferului finisat în galben și cel al pasagerului în alb, în timp ce tetiera integrată, ornamentele volanului și alte elemente ale cockpitului poartă insigna Mansory. Motivul tricolor continuă și în habitaclu, legând vizual cabina de caroserie într-un singur limbaj de design.

Performanță și grup motopropulsor
Deși Mansory a fost prudentă în a publica specificații tehnice complete, designația P830 sugerează o valoare a puterii în jur de 830 CP (metrici). Aceasta echivalează cu aproximativ 818 bhp (610 kW), față de cei 788 bhp ai modelului 812 Superfast standard (800 PS/588 kW). Ferrari-ul donator păstrează arhitectura V12 aspirat natural de 6,5 litri, astfel încât modificările sunt cel mai probabil concentrate pe admisie, eșapament, calibrarea motorului și componente ușoare, mai degrabă decât pe supraalimentare.

Performanță estimată
În comparație, 812 Superfast stock accelera de la 0 la 62 mph (0–100 km/h) în aproximativ 2,9 secunde și atinge o viteză maximă de circa 211 mph (340 km/h). Cu o putere estimată P830, se poate anticipa o accelerare mai incisivă și un timbru al eșapamentului mai dramatic, însă cifrele exacte pentru 0–62 mph și proiecțiile de viteză maximă rămân neconfirmate până când Mansory nu publică datele de pe dinamometru și de pe circuit.
Poziționare pe piață și atractivitate pentru cumpărători
Stallone GTS P830 de la Mansory vizează colecționarii și cumpărătorii care caută o senzație extremă, unicat, mai degrabă decât un Ferrari standard de fabrică. Se încadrează într-un segment de nișă al conversiilor aftermarket de înaltă calitate, unde exclusivitatea, dramatismul vizual și personalizarea prevalează asupra subtilității OEM. Prețul va reflecta munca artizanală personalizată, potențialul de producție limitat și costul componentelor unice din fibră de carbon și al interiorului, plasându-l cu mult peste piața de bază pentru un 812 Superfast second-hand.

Comparații și context
Comparativ cu Ferrari 812 Superfast stock, Mansory pune accent mai mult pe stil, materiale personalizate și un plus de putere. În comparație cu alți tuneri de profil înalt, Mansory tinde să sporească designul teatral și identitatea vizuală puternică, similar proiectelor anterioare precum conversia Emperor Cullinan. Cumpărătorii care decid între un model succesor proaspăt din fabrică, cum ar fi 12Cilindri, și un 812 puternic modificat ar trebui să evalueze fiabilitatea pe termen lung, aspectele legate de garanție și implicațiile asupra valorii la revânzare ale modificărilor.
Rezumatul specificațiilor (estimativ)
- Vehicul de bază: Ferrari 812 Superfast (mașina donator)
- Tuner: Mansory Stallone GTS P830
- Motor: V12 6,5 L aspirat natural (tunit)
- Putere estimată: 830 PS (aprox. 818 bhp / 610 kW)
- 0–62 mph: stock ~2,9 s (probabil ușor mai rapid cu tune-ul P830)
- Viteza maximă: stock ~211 mph (340 km/h), dependentă de aerodinamică și raportare
- Upgrade-uri cheie: aerodinamică din fibră de carbon, bare și capotă refăcute, eleron ducktail, interior personalizat, jante aftermarket, revizuiri ale sistemului de evacuare cu patru țevi

Gânduri finale
Stallone GTS P830 de la Mansory este o reinterpretare îndrăzneață a unui grand tourer Ferrari modern. Scoate în evidență reținerea de fabrică în favoarea unui stil agresiv, a unor finisaje de habitaclu personalizate și a unei creșteri măsurabile a puterii. Pentru entuziaști și colecționari care prețuiesc individualitatea și declarațiile vizuale dramatice, această conversie violet a unui 812 este exact genul de proiect care atrage priviri. Probabil vor apărea mai multe imagini și detalii tehnice pe măsură ce Mansory își extinde campania de teasing, iar acele actualizări vor clarifica câștigurile exacte de performanță și planurile de producție.
Sursa: autoevolution

Comentarii