Renault readuce Twingo E‑Tech: un oraș electric accesibil sub 20.000 €

Renault readuce Twingo E‑Tech: un oraș electric accesibil sub 20.000 €

0 Comentarii Andreea Popescu

5 Minute

Renault pregătește în tăcere un nou automobil electric urban accesibil care readuce un nume iconic: Twingo. Fotografii spion din teste în Spania au surprins un prototip camuflat care păstrează spiritul compact al Twingo, adoptând în același timp proporții și soluții moderne specifice vehiculelor electrice. Poziționat sub Renault 5 E‑Tech, noul Twingo E‑Tech urmărește să devină modelul electric de intrare în gamă al mărcii, cu un preț de pornire competitiv sub 20.000 €.

Design și exterior

Actualizări de styling

Prototipul afișează un capotă mai plată și un parbriz mai înclinat comparativ cu a treia generație Twingo (2014–2024). Proporțiile generale par ușor mai robuste, cu geamuri laterale posterioare ușor mai mari și mânere ale portierelor spate vizibile, în locul celor ascunse. În partea din spate, blocurile optice par a fi o evoluție a semnăturii luminoase a modelului anterior, iar emblema Twingo ar putea reveni pe hayon, sub diamantul Renault.

Detalii practice

Hayonul pare mai mare și promite un spațiu de încărcare mai practic; bara spate adoptă un design curat, neaglomerat, iar roțile sunt echipate cu capace aerodinamice pentru îmbunătățirea eficienței — o prioritate pentru optimizarea autonomiei în mediul urban.

Platformă și arhitectură tehnică

Noul Twingo E‑Tech ar urma să se bazeze pe platforma AmpR Small (CMF‑B EV), aceeași arhitectură care stă la baza modelelor Renault 4 E‑Tech, Renault 5 E‑Tech, Alpine A290 și Nissan Micra EV. Folosirea acestei platforme modulare pentru EV-uri permite Renault să optimizeze costurile, să ofere o autonomie electrică competitivă și să accelereze dezvoltarea întregii game accesibile de modele electrice.

Specificații și performanțe

Baterie, motor și autonomie

Sursa indică faptul că versiunea de bază a Twingo ar putea folosi aceeași arhitectură hardware ca și Renault 5 E‑Tech de intrare: un singur motor electric care produce în jur de 95 cp (94 hp / 70 kW), cu un pachet de baterii de aproximativ 40 kWh. Această combinație ar trebui să ofere o autonomie WLTP în jur de 320 km sau mai mult (aprox. 200 mile) în condiții urbane și mixte eficiente. Versiunile superioare ar putea include motoare mai puternice, în intervalul 120–150 cp, pentru clienții care doresc o experiență de condus mai dinamică.

Dinamică de condus

Fiind un EV compact probabil calibrat pentru agilități urbane, configurațiile derivate din CMF‑B EV urmăresc să echilibreze manevrabilitatea, reacția la viteze reduse și comportamentul previzibil la condus, ideale pentru traficul din oraș și parcări strâmte.

Poziționare pe piață și preț

Renault intenționează ca Twingo E‑Tech să se plaseze sub Renault 5 E‑Tech în gamă și să concureze cu rivali electrici ultra‑accesibili precum Dacia Spring. Zvonurile indică un preț de bază sub 20.000 € (aprox. 23.500 $), ceea ce l-ar transforma într‑unul dintre cele mai accesibile city‑car‑uri complet electrice din Europa la debutul său, posibil în 2026. Această strategie de preț vizează cumpărătorii urbani și pe cei care economisesc la costurile de exploatare, căutând o mașină electrică compactă și ieftină.

Comparații și concurenți

Noul Twingo va concura cu modele electrice mici precum Dacia Spring și, indirect, cu alte viitoare modele low‑cost de la producători de volum. În comparație cu Renault 5 E‑Tech, Twingo ar trebui să fie mai mic, mai accesibil și orientat spre practicitate și eficiență mai degrabă decât spre performanțe pure.

Concluzie

Twingo E‑Tech revizuit pare o reinterpretare modernă și rezonabilă a conceptului de city car: dimensiuni exterioare compacte, practicitate îmbunătățită, opțiune eficientă de baterie de 40 kWh și un preț țintă sub 20.000 €. Dacă Renault va livra o autonomie solidă, un spațiu interior util și prețuri atractive, Twingo ar putea deveni o alegere convingătoare pentru șoferii urbani care doresc să treacă la o mașină electrică accesibilă.

Sursa: autoevolution

Salut! Sunt Andreea și urmăresc tot ce e nou în lumea auto – de la lansări internaționale la schimbări locale. Îmi place să țin comunitatea informată, clar și rapid.

Comentarii

Lasă un Comentariu