5 Minute
Porsche Macan EV domină vânzările globale
Porsche atrage atenția pe piața auto cu rezultate excepționale de vânzări în prima jumătate a anului. A doua generație Porsche Macan, care este acum disponibilă exclusiv ca SUV electric în numeroase regiuni, a devenit rapid cel mai vândut model al producătorului, înregistrând o creștere de 15% față de aceeași perioadă din 2024. Cu 45.137 unități livrate la nivel mondial, Macan a depășit toate celelalte modele Porsche, confirmând tendința în creștere a clienților către SUV-uri electrice de performanță premium.
Succes electrizant: Detalii despre vânzări
Care sunt factorii din spatele acestui succes? Aproximativ 57% dintre cumpărătorii Macan au optat pentru versiunea electrică, cu 25.884 de unități EV livrate, în timp ce 43% (19.253 unități) au preferat motoarele pe benzină. Disponibilitatea modelelor diferă însă de la o regiune la alta, din cauza unor reglementări noi; de exemplu, versiunea pe combustie a Macan nu mai este disponibilă în Uniunea Europeană de la jumătatea anului 2024. Contrar opiniilor populare, această decizie nu ține de normele privind emisiile, ci de noile reglementări stricte impuse de UE în domeniul securității cibernetice, intrate în vigoare în iulie 2024, care au influențat continuarea vânzărilor anumitor vehicule.

Spațiul lăsat în piață și planurile de viitor ale Porsche
Retragerea versiunii Macan pe benzină din cele 27 de piețe europene subliniază apetitul continuu pentru motorizări clasice. Deși Porsche intenționează să elimine global prima generație Macan până în 2026, compania nu ignoră cererea pentru SUV-urile cu motoare pe combustie internă. Porsche analizează activ dezvoltarea unui crossover nou, pe benzină, care s-ar poziționa sub Cayenne și care ar putea folosi platforma tehnologică PPC dezvoltată împreună cu noul Audi Q5. Totuși, se prevede o perioadă în care portofoliul SUV Porsche va fi mai limitat, întrucât clasicul Macan va dispărea înainte ca noul model să fie lansat, estimat după 2030.
Porsche Cayenne și portofoliul extins: Tendințe și schimbări
Următorul în topul vânzărilor, Cayenne, rămâne foarte popular, cu 41.873 unități livrate până în iunie, deși cifrele sunt în scădere cu 23% față de anul trecut. Porsche explică această scădere prin circumstanțe specifice, inclusiv livrări întârziate din anii anteriori. O nouă generație Cayenne electric va fi prezentată anul acesta, iar impactul asupra vânzărilor Porsche va fi resimțit din 2026. Important, modelul Cayenne pe benzină va continua să fie disponibil până în anii 2030, oferind clienților libertatea de alegere între motorizarea convențională și cea electrică.
Emblematica 911, sportiva de referință Porsche, a închis podiumul cu 25.608 unități vândute, o scădere de 9% față de anul trecut. Acest declin se explică în principal prin lansarea treptată a noii generații 992.2 și cererea crescută pentru modelul anterior, aflat la final de producție.

Performanță și design: Ce diferențiază noul Macan
Porsche Macan electric nu impresionează doar la capitolul vânzări; designul modern, performanța dovedită pe circuit și tehnologia EV avansată stabilesc noi standarde în segmentul SUV-urilor compacte de lux. Macan EV oferă accelerație promptă, manevrabilitate de top și un interior luxos, specific Porsche, fiind alegerea ideală pentru cei ce doresc combinația între performanță sportivă și mobilitate ecologică. Dotări precum sistemul multimedia inovator, asistența avansată la condus sau materialele premium din habitaclu îl plasează direct în competiție cu modele precum Tesla Model Y sau Audi Q6 e-tron.
Panamera, Boxster, Cayman și Taycan: Alte repere din portofoliu
Modelul Panamera s-a situat pe locul patru, cu o creștere notabilă de 13% față de anul precedent și un total de 14.975 unități. Ca și Cayenne, Panamera va continua să fie disponibilă cu motoare pe benzină până în anii 2030, rămânând o opțiune relevantă pentru fanii sedanurilor sportive ori hatchbackurilor performante.
În contrast, oprirea vânzărilor pentru Porsche 718 Boxster și Cayman în Europa, cauzată de aceleași reguli de securitate cibernetică, a dus la o scădere globală a acestor modele cu 12%, ajungând la 10.496 unități. Producția actualei game 718 se va încheia în octombrie, urmând să fie înlocuită de versiuni complet electrice. Pentru pasionații de modele clasice, dezamăgirea vine din faptul că Porsche nu plănuiește să mai lanseze variante noi pe benzină pentru aceste modele.
La capătul inferior al clasamentului de vânzări, sedanul electric Taycan, vedeta mobilității Porsche cu emisii zero, a ajuns la 8.302 unități, cu 6% mai puțin față de anul trecut. Chiar și așa, conducerea Porsche susține reputația Taycan ca fiind "cea mai bună mașină electrică din lume".
Piața globală și perspective de viitor pentru Porsche
În primele șase luni ale anului, Porsche a livrat 146.391 de vehicule la nivel mondial, o scădere de 6% față de anul precedent. America de Nord se menține drept cea mai mare piață pentru Porsche, cu 43.577 vehicule livrate și o creștere solidă de 10% față de anul trecut. Totuși, eliminarea modelelor Boxster, Cayman și Macan original din Europa a redus cererea, în special pe piața germană, unde livrările au scăzut cu 23%, ajungând la 15.973 unități. Fără Germania, vânzările Porsche pe continentul european au scăzut și ele cu 8%, totalizând 35.381 vehicule.
Odată cu avansarea tranziției spre electrificare și lansările iminente precum noul Cayenne electric sau următoarele sportive electrice, Porsche adaptează strategic portofoliul, echilibrând inovația cu tradiția și prestigiul mărcii. Pasionații auto pot aștepta cu nerăbdare un mix captivant de tehnologie electrică de ultimă generație și performanță clasică Porsche în anii ce urmează.
Sursa: motor1

Comentarii