Bugatti Tourbillon: producție rezervată ani de zile, cu livrări până în 2029

Bugatti Tourbillon: producție rezervată ani de zile, cu livrări până în 2029

2025-08-21
0 Comentarii Andreea Popescu

3 Minute

Bugatti a înregistrat comenzi pentru anii următori, lăsând practic fără capacitate de producţie noi clienţi până în 2029. Într-o industrie definită de reglementări în schimbare, tehnologii noi de propulsie şi o cerere imprevizibilă din partea consumatorilor, un carnet de comenzi confirmat care se întinde pe mai multe cicluri de modele este rar. Pentru constructorul bespoke cunoscut pentru hypercar-urile ultra-exclusiviste, cererea ridicată nu este o problemă — este o stabilitate strategică care permite planificare pe termen lung a produselor şi o măiestrie meticuloasă.

Design & Craftsmanship

Directorul de design al Bugatti subliniază că marca poate „planifica din timp” deoarece linia de producţie este plină. Compania finalizează livrările modelului Bolide în timp ce creşte ritmul pentru Tourbillon, un hypercar emblematic care evidenţiază angajamentul Bugatti faţă de designul de ultimă generaţie, aerodinamica avansată şi detaliile interioare lucrate manual. Fiecare maşină este finisată la standarde bespoke, consolidând reputaţia Bugatti în segmentele maşinilor sportive de lux şi hypercar-urilor.

Specifications & Performance

Tourbillon reprezintă cel mai recent vârf ingineresc al Bugatti. Specificaţiile cheie includ un motor V16 de 8,4 litri asociat cu trei motoare electrice într-o configuraţie hibridă, care dezvoltă în jur de 1.800 CP. Această motorizare asigură acceleraţii la nivel de supercar, cu un 0–60 mph în jur de 2,0 secunde. Viteza maximă, reglajele şasiului şi sistemele de frânare sunt proiectate pentru a corespunde puterii extreme şi pentru a oferi o experienţă de condus controlată atât pe şosea, cât şi pe circuit.

Technical highlights

- Tren de rulare: V16 hibrid + 3 motoare electrice - Putere maximă: ~1.800 CP - 0–60 mph: ~2,0 secunde - Producţie: limitată, modele asamblate manual pe an

Market Positioning & Pricing

Cu un preţ de pornire în jurul valorii de 4 milioane de dolari, Tourbillon se află în vârful pieţei hypercar. Bugatti vizează colecţionarii ultra-înstăriţi care caută raritate, personalizare bespoke şi performanţe de top. Perioadele lungi de aşteptare întăresc exclusivitatea: cumpărătorii care nu au asigurat deja o comandă vor aştepta, cel mai probabil, câţiva ani până când vor fi disponibile noi alocări.

Comparisons

Comparativ cu alte hypercar-uri produse în serii limitate, configuraţia hibridă V16 a Tourbillonului şi reperul de 1.800 CP îl diferenţiază — combinând caracterul brut al unui motor cu ardere internă cu aportul electric. Concurenţa se dă mai mult pe unicitate şi ambiţie inginerească decât pe volum, ceea ce-l distinge pe Bugatti de producătorii de supercar-uri care se orientează către electrificare la volume mai mari.

What Comes Next?

Producţia sold-out îi oferă Bugatti timp pentru a defini foaia de parcurs a succesorului după Tourbillon. Indiferent dacă proiectele viitoare vor avansa spre electrificare completă, arhitecturi hibride avansate sau vor continua performanţa bespoke pe bază de motor termic, carnetul de comenzi securizat asigură o dezvoltare controlată şi continuitate pentru entuziaşti şi colecţionari.

Sursa: motor1

Salut! Sunt Andreea și urmăresc tot ce e nou în lumea auto – de la lansări internaționale la schimbări locale. Îmi place să țin comunitatea informată, clar și rapid.

Comentarii

Lasă un Comentariu