6 Minute
From P39 Prototype to GT Hypercar
Specialistul britanic în inginerie RML Group a transformat prototipul P39 — prezentat pentru prima dată în mai — într-un GT Hypercar pregătit pentru producție (GTH). Construite pe baza Porsche 992.1 Turbo S, RML GT Hypercar este un hypercar produs în serie limitată, orientat către circuit, proiectat pentru a fi omologat pentru drumurile publice și pentru a domina pe pistă. RML a confirmat o producție strict limitată la 39 de exemplare, primul fiind prezentat în această săptămână la Salon Privé, oferind pasionaților o privire clară asupra designului, performanțelor și specificațiilor oferite de această mașină derivată din Porsche.
Design and Aerodynamics
RML GTH primește consolidări exterioare substanțiale, axate pe îmbunătățirea forței de apăsare și a eficienței aerodinamice. De la splittere noi și aripi spate agresive până la air curtains și DRS inspirat de F1, aproape fiecare panou a fost regândit pentru a optimiza fluxul de aer. Numeroase elemente de caroserie OEM au fost înlocuite cu componente din fibră de carbon, în timp ce plafonul și capota rămân din carbon expus pe exemplarul Special Edition. Din punct de vedere vizual, mașina e de neconfundat — vopsită într-un Storm Purple distinct, cu jante center-lock aurii și embleme care semnalează statutul său bespoke.

Exterior highlights
- Panouri de caroserie din fibră de carbon și planuri de forfecare aerodinamică
- DRS în stil Formula 1 pentru aero spate reglabil
- Splittere frontale, praguri laterale, aripă spate și air curtains
- Jante forjate de 20" față și 21" spate cu butuc central
Interior and Track-Ready Equipment
La interior, GT Hypercar păstrează un echilibru intenționat între funcționalitatea de curse și confortul pentru drum. Exemplarul 40th Anniversary Special Edition (SE) expus la Salon Privé oferă scaune Porsche standard reîmbrăcate în piele premium, cu cusături contrastante colorate și inserții din fibră de carbon. O roll-cage discretă subliniază intențiile pentru pistă ale mașinii, iar Performance Pack și Track Pack permit ajustări personalizate — inclusiv reglarea înălțimii și opțiunea de a elimina bancheta spate pentru a economisi greutate.
Performance and Mechanical Upgrades
Deși RML GTH păstrează șasiul și motorul boxer al Porsche 992.1 Turbo S ca punct de plecare, ambele au fost revizuite substanțial. RML a reproiectat șasiul începând de la butuci înspre interior, îmbunătățind rigiditatea și precizia comportamentului rutier. Cu suport în dezvoltarea motorului din partea Litchfield Motors, flat-six-ul twin-turbo a fost dus la o valoare de vârf de până la 920 de cai putere. Un astfel de nivel de putere urmărește capabilități de record pe tur, păstrând în același timp omologarea pentru utilizare intensă pe drumurile publice.

Key drivetrain & chassis upgrades
- Flat-six twin-turbo upgradat la aproximativ 920 cp (cu Performance Pack)
- Revizii ale șasiului, inclusiv butuci reproiectați și puncte de montare consolidate
- Hidraulică modernizată, calibrare a direcției și suspensie derivată din curse
- Track Pack: reglaj al înălțimii la sol, opțiune pentru eliminarea banchetei spate și amortizare optimizată
Market Positioning and Pricing
RML GT Hypercar se poziționează ca un hypercar boutique, ultra-limitat, pentru colecționarii care vor o mașină omologată pentru drum cu performanțe de pistă fără compromisuri. Deși RML nu a publicat prețuri oficiale, estimările indică sume ridicate, în cursă spre șase cifre, având în vedere ingineria bespoke, performanțele extreme și disponibilitatea limitată. Toate cele 39 de unități au fost deja alocate, iar primul exemplar de producție este unul dintre cele doar 10 construite conform specificației 40th Anniversary Special Edition, făcându-l deosebit de colecționabil.
Comparisons and Competitors
În peisajul actual al hypercar-urilor, RML GTH se situează între hypercar-urile orientate de fabrică pentru pistă și specialele construite de caroserieri. Comparativ cu variantele Porsche 992 Turbo S calibrate de fabrică, pachetul RML este mult mai concentrat pe pistă — punând accent pe aerodinamică, economisirea greutății și putere maximă. Față de rivalii boutique din partea unor ateliere de inginerie mici, avantajul RML este ADN-ul direct Porsche combinat cu upgrade-uri specializate de la parteneri cu experiență precum Litchfield Motors. Pentru cumpărătorii care caută un hypercar Porsche în serie limitată, cu credențiale reale de circuit, RML GT Hypercar este un candidat clar.
Specifications (summary)
- Base: Porsche 992.1 Turbo S chassis and flat-six engine
- Power: Up to ~920 hp (with RML/Litchfield upgrades)
- Bodywork: Extensive carbon fiber aero package including DRS
- Wheels: 20-inch front / 21-inch rear center-lock forged wheels (gold on SE)
- Production: 39 units total; 10 examples as 40th Anniversary Special Edition
- Packs: Performance Pack and Track Pack available
Conclusion
RML GT Hypercar este interpretarea unui specialist asupra Porsche 992.1 Turbo S: un hypercar produs în serie limitată, izbutit pentru pistă, care păstrează legalitățile și facilitățile necesare utilizării pe drum. Cu aerodinamică dramatică, șasiu puternic revizuit, muncă specializată la motor care urcă până la 920 cp și finisaje exclusive precum vopseaua Storm Purple și jantele center-lock aurii, RML oferă o propunere convingătoare pentru colecționari și entuziaști de track day. Având în vedere că toate cele 39 de exemplare au fost alocate, exclusivitatea modelului este deja stabilită — iar GTH de la RML va fi probabil judecat după timpii pe pistă și dorința pieței în segmentul de vehicule sportive de înaltă performanță.
Sursa: autoevolution

Comentarii