BMW X5 pe hidrogen se alătură gamei: varianta FCEV anunțată pentru 2028

BMW X5 pe hidrogen se alătură gamei: varianta FCEV anunțată pentru 2028

0 Comentarii Mihai Ionescu

5 Minute

X5 pe hidrogen se alătură gamei

BMW a confirmat planurile de a oferi o variantă cu celule de combustibil pe hidrogen a generației următoare X5, vânzările către clienți urmând să înceapă în 2028. X5 FCEV va fi oferit alături de versiunile pe benzină, diesel, hibrid plug-in și complet electrice cu baterii, ca parte a celei mai extinse strategii BMW pentru trenuri de rulare electrificate până acum. Noul model se bazează pe automobilul experimental de test iX5 Hydrogen și folosește un sistem de celule de combustibil de generația a treia dezvoltat împreună cu Toyota.

Specificatii ale vehiculului și trenul de rulare

Sistemul de celule de combustibil de generația a treia reprezintă un progres ingineresc important. Comparativ cu configurația pilot iX5 Hydrogen, BMW afirmă că noul stack este cu aproximativ 25% mai mic, oferind în același timp densitate de putere mai mare, eficiență îmbunătățită și un ambalaj mai avantajos pentru Arhitectura Cluster CLAR a X5. Datele de producție pentru versiunea finală X5 FCEV sunt încă provizorii, dar iX5 Hydrogen combina un stack de 187 bhp cu un motor electric de 295 bhp și o baterie tampon pentru un total de aproximativ 396 bhp și o autonomie WLTP de aproape 313 mile, alimentat de două rezervoare la 700 bar care conțineau 6 kg de hidrogen. BMW a declarat că noul sistem va depăși iX5 Hydrogen la capitolele autonomie, putere și eficiență și va folosi un design modular pentru a se adapta la mai multe tipuri de vehicule.

Detalii tehnice cheie

  • Stack de celule de combustibil de generația a treia, mai mic și cu densitate de putere mai mare
  • Arhitectură modulară pentru integrare scalabilă în vehicule
  • BMW Energy Master: unitate de control de înaltă tensiune specifică pentru hidrogen
  • Stocare a hidrogenului la presiune de 700 bar în mai multe rezervoare

Schimbări de design și interior

Imaginile prototip ale generației G65 a X5 arată un look proaspăt, influențat de viitorul iX3 de generația a doua pe platforma Neue Klasse. Așteptați detalii aerodinamice mai pronunțate și elemente de design specifice modelului care să diferențieze această a cincea generație X5 de predecesori.

Interior și tehnologie

La interior, BMW se îndepărtează de instrumentarele tradiționale în favoarea unui sistem de afișare panoramic proiectat, combinat cu o interfață centrală widescreen de aproximativ 17,9 inci. Controllerul rotativ iDrive, folosit de mult timp, este probabil să fie eliminat, iar modelele viitoare X5 vor miza în principal pe touch și comenzi vocale avansate pentru infotainment și funcțiile vehiculului.

Producție, componente și lansare

BMW va fabrica stack-urile de celule de combustibil la uzina sa din Steyr, Austria, unde se instalează linii noi și echipamente de testare. Componente suplimentare specifice hidrogenului, inclusiv controlerul de înaltă tensiune BMW Energy Master, vor fi produse la facilitățile din Landshut, Germania. Prototipurile inițiale sunt programate pentru asamblare la uzina Dingolfing a BMW. Vânzările vor fi concentrate pe piețele selectate care dispun de infrastructură adecvată pentru alimentarea cu hidrogen, mai degrabă decât un rollout global complet.

Poziționare pe piață și comparații

X5 FCEV vizează cumpărătorii și flotele care au nevoie de alimentare rapidă și autonomie mare, combinate cu emisii zero la evacuare, în comparație cu alternativele electrice pe baterii, care necesită timpi de încărcare mai lungi. În comparație cu prototipul iX5 Hydrogen, versiunea de serie vizează un pachet mai compact, mai puternic și mai eficient, folosind un design modular al celulelor de combustibil pentru a extinde aplicabilitatea în gama viitoare de modele BMW pe hidrogen. BMW poziționează X5-ul pe hidrogen ca o opțiune complementară cu emisii zero, alături de BEV-uri și hibride plug-in, nu ca înlocuitor direct.

Ce înseamnă asta pentru cumpărători și pentru piață

Sosirea unui X5 pe hidrogen de serie în 2028 va extinde opțiunile consumatorilor în segmentul SUV-urilor premium pentru cei care au acces la stații de realimentare cu hidrogen. De asemenea, subliniază strategia BMW de a dezvolta mai multe trenuri de rulare electrificate în paralel, permițând mărcii să deservească piețe și cazuri de utilizare diverse pe măsură ce infrastructura evoluează.

Sursa: autocar.co

Bună! Eu sunt Mihai și testez mașini ca să aflu ce oferă cu adevărat. Îmi place să compar modele și să explic clar ce merită banii tăi. Scriu doar din experiență directă.

Comentarii

Lasă un Comentariu