Mercedes aduce Clasa C în era electrică: C‑Class EQ anunţat pentru 2026

Mercedes aduce Clasa C în era electrică: C‑Class EQ anunţat pentru 2026

0 Comentarii Mihai Ionescu

4 Minute

Mercedes aduce Clasa C în era complet electrică

Mercedes‑Benz a dezvăluit primul teaser oficial pentru noul său C‑Class EQ complet electric, un model programat pentru 2026 şi destinat rivalilor precum i3 de la BMW. Prezentat alături de noul GLC EQ la Salonul Auto de la München, această berlină va fi unul dintre primele modele ale mărcii construite pe arhitectura electrică dedicată MB.EA.

Exterior: o siluetă cunoscută cu o faţă nouă şi dramatică

Imaginea teaser scoate în evidenţă un frontal îndrăzneţ care împrumută motiful recent 'Iconic Grille' al Mercedes. Comparativ cu GLC EQ, C‑Class EQ duce tratamentul grafic mai departe — grila arată patru lamele orizontale iluminate în loc de trei, iar conturul grilei împreună cu steaua în trei colţuri sunt iluminate de sute de LED‑uri mici. Rezultatul va fi o semnătură distinctivă pentru noapte, în timp ce noile lumini de zi în pattern de stea flanchează grila pentru a completa aspectul.

Proporţiile par apropiate de cele ale actualei Clasa C pe benzină, păstrând un profil elegant şi aerodinamic care ajută berlina electrică să maximizeze eficienţa şi autonomia.

Autonomie şi eficienţă

Mercedes citează o cifră‑titlu de 497 mile (800 km) pentru C‑Class EQ cu o singură încărcare — o autonomie revendicată care l‑ar plasa printre liderii din Europa. Aceasta depăşeşte uşor cei 443 mile (713 km) ai noului GLC EQ, un decalaj explicat în mare parte de caroseria mai joasă şi mai aerodinamică a berlinei.

Baterie, încărcare şi tren de rulare

Sub capotă, C‑Class EQ ar urma să împartă hardware‑ul de bază cu GLC EQ: un pachet de baterii NMC (nichel‑mangan‑cobalt) de 94 kWh care operează pe o arhitectură electrică de 800 de volţi. Aceasta permite rate de încărcare DC rapide de până la aproximativ 330 kW, ceea ce înseamnă repuneri semnificative în câteva minute în loc de ore — performanţe comparabile cu cele ale celor mai bune EV‑uri de la Porsche, Tesla şi Hyundai.

Mercedes este probabil să ofere mai multe variante de tren de rulare. Gama GLC EQ include cinci configuraţii cu puteri maxime de sistem de până la 483 cai, iar C‑Class EQ va urma probabil aceeaşi abordare, cu opţiuni cu tracţiune spate şi integrală reglate pentru confort sau sport. Datele finale privind puterea şi cuplul rămân de confirmat.

Interior şi tehnologie

Deşi Mercedes a păstrat în mare parte detaliile habitaclului sub obloane, marca sugerează interfeţe digitale avansate şi servicii conectate. C‑Class EQ ar putea fi echipat cu extinsul MBUX Hyperscreen de 39,1 inch sau cu o configuraţie 'Superscreen' mai compactă, similară noului CLA: un display de 10,25 inch pentru şofer, un ecran central tactil de 14 inch şi un display de 14 inch pentru pasager. Aşteptaţi actualizări OTA, asistenţi AI şi cele mai noi funcţii de conectivitate.

Poziţionare pe piaţă şi concurenţă

C‑Class EQ va intensifica lupta pe segmentul premium median de vehicule electrice. Poziţionat faţă de berlina electrică i3 de la BMW, va concura şi cu Audi A4 e‑tron, Tesla Model 3 şi Polestar 2. Strategia Mercedes este clară: electrificarea celor mai importante denumiri ale gamei păstrând proporţiile familiare cumpărătorilor actuali de Clasa C.

Ce înseamnă asta pentru cumpărători

Semnalele timpurii indică o maşină care îmbină dimensiunile tradiţionale ale Clasei C cu tehnologia EV de vârf — autonomie electrică mare, încărcare ultra‑rapidă, multiple opţiuni de tren de rulare şi un habitaclu high‑tech. Dacă Mercedes livrează aproape de cifrele revendicate, C‑Class EQ va fi o opţiune atractivă pentru cumpărătorii care caută o berlină premium electrică când va debuta în prima jumătate a anului 2026.

Sursa: autoevolution

Bună! Eu sunt Mihai și testez mașini ca să aflu ce oferă cu adevărat. Îmi place să compar modele și să explic clar ce merită banii tăi. Scriu doar din experiență directă.

Comentarii

Lasă un Comentariu