Honda Prelude 2026: Prelude renăscut pentru era hibridă

Honda Prelude 2026: Prelude renăscut pentru era hibridă

0 Comentarii Mihai Ionescu

6 Minute

Prelude renăscut pentru era hibridă

După o pauză de 20 de ani, Honda Prelude se întoarce, reinventată pentru epoca electrificată. Prelude 2026 nu este un exercițiu de nostalgie retro, ci un coupé contemporan care îmbină eficiența, confortul și implicarea șoferului. Honda poziționează noul Prelude ca un adevărat grand tourer care onorează moștenirea sa sportivă, răspunzând totodată cererii actuale a cumpărătorilor pentru eficiență hibridă și practicabilitate de zi cu zi.

Powertrain and Performance

Two-motor hybrid with an immediate punch

În centrul Prelude se află sistemul hibrid cu două motoare al Honda, împărțit cu Civic Hybrid. Un motor pe benzină de 2.0 litri, ciclu Atkinson, cu injecție directă, este asociat unui puternic motor electric pentru a oferi în total 200 de cai putere și 232 lb-ft (315 Nm) de cuplu. Motorul pe benzină contribuie cu 141 CP și 134 lb-ft (182 Nm), în timp ce motorul electric adaugă 181 CP și 232 lb-ft (315 Nm).

Aceste cifre pe hârtie pot părea moderate, dar contează modul în care sunt livrate. Cuplul electric instantaneu asigură un răspuns vioi la plecarea de pe loc, iar unitatea pe benzină asistă curs în sarcini mai mari. Honda nu a publicat încă timpi 0–60 mph sau date EPA despre consum, dar proprietarii pot aștepta un impuls vigurii în zona de mijloc a turațiilor și ieșiri din viraj cu încredere, mulțumită boost-ului electric.

S+ Shift: fake gears, real drama

Pentru a face experiența de condus mai captivantă, Honda introduce S+ Shift. Acest mod simulează schimbările de trepte, oferă rev-matching virtual și amplifică sunetul motorului când șoferul folosește padelele de pe coloana direcției. Nu este o cutie manuală fizică sau un DCT, dar adaugă o dimensiune deliberată și emoțională condusului pentru entuziaștii care caută implicare dincolo de eficiența silențioasă.

Chassis, Brakes, and Handling

Type R-bred underpinnings tuned for touring

Una dintre caracteristicile remarcabile ale Prelude este hardware-ul derivat din Type R. Pentru prima dată, sistemul hibrid este cuplat la geometria suspensiei Civic Type R, inclusiv o punte față cu arc dublu-ax, ecartamente largi față-spate și frâne substanțiale. Prelude folosește rotoare față de 13,8 inch (350 mm) cu etriere Brembo cu patru pistonașe din aluminiu finisate într-un exclusiv Prelude Blue, iar la spate rotoare de 12,0 inch (305 mm).

Amortizoarele adaptive preluate de la Type R au fost reglate pentru a favoriza confortul fără a compromite precizia direcției. Pe jante de 19 inch Berlina Black echipate cu anvelope 235/40R19, Prelude caută un echilibru între aderență și rezistență redusă la rulare, în locul aderenței extreme a anvelopelor 265 ale Type R. Honda adaugă și un sistem Agile Handling Assist îmbunătățit pentru a coordona frânarea și forța de tracțiune, pentru un intrare în viraj mai precisă și mai multă încredere din partea șoferului.

Design and Dimensions

Sporty proportions, clean execution

Prelude stă jos și lat, cu proporții atletice: un ampatament de 102.6-inch (2,606 mm), lungime de 178.4-inch (4,532 mm), lățime de 74.0-inch (1,880 mm) și o înălțime de doar 53.4 inches (1,356 mm). Elemente distinctive includ un acoperiș double-bubble, ailesajele evazate și luminile spate full-width. Aerodinamica este integrată printr-un mare spoiler frontal inferior și un hayon liftback curat. Sudura laser de-a lungul liniei plafonului elimină elementele vizibile și ajută coupé-ul să pară premium și sculptat.

Opțiunile de culoare exterioară includ noul Winter Frost Pearl cu acoperiș negru opțional contrastant, Meteorite Gray Metallic, Crystal Black Pearl, Rally Red și Boost Blue Pearl.

Interior, Connectivity, and Practicality

Driver-focused cabin with usable cargo

La interior, Prelude împarte arhitectura bordului cu Civic, având un cluster digital de instrumente de 10.2 inch și un ecran HD tactil de 9 inch cu Google integrat, Apple CarPlay wireless, Android Auto și încărcare wireless pentru telefon. Atențiile unice ridică nivelul: scaune sport încălzite îmbrăcate în piele cu logo-ul Prelude embossat, inserții perforate cu model houndstooth, susținere asimetrică și cusături contrastante albastre.

Configurația 2+2 oferă 32 inches (813 mm) de spațiu pentru picioare pe bancheta spate pentru deplasări scurte și un spațiu de cargo practic accesibil prin hayonul liftback. Cu 15.1 cubic feet (428 litri) de volum pentru bagaje, Prelude este mai util decât multe coupé-uri și chiar depășește Civic Sedan în capacitatea de încărcare.

Fiecare Prelude include un sistem audio premium Bose Centerpoint cu opt difuzoare calibrat pentru această cabină, iar Google integrat vine cu un plan de date nelimitat gratuit timp de trei ani pentru hărți, asistență vocală și aplicații.

Market Positioning and Comparisons

Honda lansează Prelude ca un model de nișă, dar strategic, într-un brand care trece rapid la motoare hibride. Hibrizii reprezintă deja aproximativ o treime din vânzările Honda în SUA, iar compania se așteaptă ca acest procent să depășească 60% până în 2026. Prelude extinde portofoliul hibrid ca al patrulea model hibrid, îmbinând atracția emoțională cu tehnologia eficientă din punct de vedere al consumului. Comparativ cu Civic Type R, Prelude este mai puțin extrem și mai rafinat — un grand tourer care împrumută ADN-ul performanței, dar favorizează confortul zilnic și stabilitatea pe distanțe lungi.

Availability

Honda Prelude 2026 este așteptat să ajungă în reprezentanțe la sfârșitul toamnei, oferind cumpărătorilor o opțiune coupé stilată, eficientă și captivantă care leagă moștenirea de performanță Honda de viitorul electrificat.

Sursa: autoevolution

Bună! Eu sunt Mihai și testez mașini ca să aflu ce oferă cu adevărat. Îmi place să compar modele și să explic clar ce merită banii tăi. Scriu doar din experiență directă.

Comentarii

Lasă un Comentariu