Chevrolet Corvette 2026: configurator online, prețuri și upgrade-uri tehnologice

Chevrolet Corvette 2026: configurator online, prețuri și upgrade-uri tehnologice

0 Comentarii Elena Dumitrescu

5 Minute

Corvette de generația a opta a Chevrolet pășește în anul model 2026 cu upgrade-uri semnificative în tehnologie și interior — și cu un nou ZR1X ultra-performant la orizont. Configuratorul online al Chevrolet este activ pentru majoritatea echipărilor, dezvăluind prețuri și specificații actualizate pentru Stingray, E-Ray hibrid, Z06 și ZR1, în timp ce opțiunile și prețurile complete pentru ZR1X rămân în așteptare în instrumentul online la data de septembrie 2025.

Structura prețurilor și a nivelurilor de echipare

Performanță de bază și taxa de livrare

Modelul Stingray de bază — propulsat de un V8 small-block de 6,2 litri care produce aproximativ 490–495 cp — pornește acum de la 70.000 USD, înainte de taxa de livrare Chevrolet de 1.995 USD, o taxă aplicată în întreaga gamă, inclusiv pentru ZR1-ul de 1.064 cp. Nivelul de echipare de bază al Stingray este desemnat 1LT, în timp ce celelalte variante de performanță încep cu specificația 1LZ.

Variantele medii și orientate spre circuit

La mijlocul gamei, E-Ray hibrid combină V8-ul de 6,2 L al Stingray cu un motor electric montat frontal, oferind un pachet hibrid-electric de performanță listat la 108.600 USD pentru coupé și 115.600 USD pentru decapotabilă. Modelul orientat spre circuit Z06 are un preț de 117.700 USD (coupé) sau 124.700 USD (decapotabilă) pentru clienții care preferă puterea aspirată cu turații înalte și o reglare a șasiului concentrată pe performanță.

Prețuri pentru vârful de gamă

<p Deoarece ZR1 derivă din platforma Z06, acesta vine cu un adaos de preț: instrumentul "build & price" al Chevrolet listează un MSRP de 180.400 USD pentru coupé și 190.400 USD pentru decapotabilă (1LZ de bază). Configurate cu toate opțiunile și livrarea — Chevrolet oferă livrare la National Corvette Museum — construcțiile ZR1 la nivel maxim pot urca în jurul valorii de mijloc a 250.000 USD. Fratele de performanță hibridizat, ZR1X, ar urma să pornească de la un MSRP de bază de 205.400 USD pentru coupé 1LZ, iar decapotabila la 215.400 USD; nivelurile 1LZ și superioare 3LZ ar urma să apară în configurator până la sfârșitul anului 2025.

Upgrade-uri tehnologice și interior

Chevrolet s-a concentrat pentru 2026 pe îmbunătățiri digitale și pe orientarea către șofer. Controversele legate de „peretele” de butoane au fost eliminate în favoarea unui tunel central mai curat și a unui selector de mod de condus de tip toggle în locul butonului rotativ anterior. Sistemele de infotainment și tabloul de bord au primit actualizări substanțiale: un ecran central tactil de 14,0 inci, un cluster digital de 12,7 inci și un ecran auxiliar de 6,6 inci montat în stânga volanului pentru acces rapid la date de călătorie, setările head-up display și managementul tracțiunii.

Ecranul auxiliar este configurabil de către șofer, util pentru telemetrie și setări de performanță, iar noul mod de condus PTM Pro permite dezactivarea completă a controlului tracțiunii și a stabilității pentru zilele de pistă sau condusul mai agresiv — făcând Corvette-ul mai personalizabil pentru entuziaști și utilizatori profesioniști deopotrivă.

Exterior, materiale și echipamente de performanță

Majoritatea liniilor exterioare C8 sunt păstrate, dar noi opțiuni de vopsea — Roswell Green Metallic și Blade Silver — se alătură paletei, împreună cu noi decaluri pentru dungă centrală. Un panou de plafon cu sticlă electrochromă instalat din fabrică este acum oferit pentru 2026; din cauza cablajului specializat nu poate fi montat ulterior pe modelele 2025 și anterioare. Pe partea de performanță, Pachetul ZR1 ZTK Performance include acum etriere față cu 10 pistoane și etriere spate cu 6 pistoane pentru o capacitate termică și o putere de frânare îmbunătățite.

Comparative, avantaje și relevanță pe piață

Din punct de vedere tehnologic și al performanței, Corvette 2026 reduce decalajul dintre supercarurile tradiționale și mașinile americane de performanță accesibile. E-Ray-ul hibrid punctează angajamentul Chevrolet pentru performanță electrificată, în timp ce ZR1 și viitorul ZR1X împing limitele în privința trenului de rulare și a hardware-ului de frânare. Pentru cumpărătorii care caută infotainment avansat, afișaje configurabile pentru șofer și sisteme capabile pentru pistă precum PTM Pro, gama Corvette 2026 oferă un raport competitiv față de rivalii europeni — mai ales dacă luăm în calcul varietatea de niveluri, opțiuni și arhitectura digitală consolidată.

Cazuri de utilizare

  • Condus zilnic cu infotainment avansat și opțiuni de confort: Stingray sau E-Ray.
  • Entuziast ocazional de pistă: Z06 cu pachete de performanță și PTM Pro dezactivat.
  • Client dedicat de performanță sau colecționar: ZR1 sau viitorul ZR1X cu upgrade-uri ZTK și livrare la muzeu.

Per ansamblu, gama Corvette 2026 îmbină tehnologie modernă în habitaclu, experimentare hibridă și echipamente serioase pentru pistă, menținând Chevrolet competitiv atât în domeniul performanței, cât și în cel al tehnologiei auto.

Sursa: autoevolution

Salutare! Sunt Elena și scriu articole care te ajută să înțelegi mai bine lumea auto. Explic lucruri complicate în mod simplu și ofer sfaturi utile pentru piață și întreținere.

Comentarii

Lasă un Comentariu