21 Minute
A șasea generație RAV4 sosește ca o gamă exclusiv hibrid, iar Woodland nu mai este un model limitat de marketing. Acum este o versiune permanentă, cu insigne proprii, componente și reglaje dedicate. Gândiți-vă la anvelope all-terrain, șine de plafon ridicate cu bare transversale, un frontal distinct cu lumini de ceață Rigid, un cârlig de remorcare montat din fabrică și un habitaclu proiectat pentru utilizare reală. Am petrecut timp pe teren accidentat și pe șosea cu RAV4 Woodland Hybrid 2026 pentru a evalua cât de mare este capacitatea, ce se sacrifică în comparație cu versiunile orientate spre asfalt și dacă reprezintă cu adevărat varianta ideală pentru exploratorii de weekend care parcurg, totuși, majoritatea kilometrilor pe asfalt.
Ce reprezintă Woodland acum
Woodland a fost la început o ediție specială. Pentru 2026 trece la statutul de nivel de echipare denumit permanent în gama RAV4. Asta contează pentru că Toyota marchează identitatea modelului cu badge-uri unice, un pachet dedicat de roți și anvelope, dotări standard pentru plafon și un mix de echipamente care favorizează utilitatea în detrimentul sclipirii. Nu este un crawler de rock. Nu există plăci de protecție din oțel sau diferențiale cu blocare. Este un soft-roader inteligent, cu alegeri potrivite acolo unde majoritatea proprietarilor le vor observa.
Schimbări principale pentru Woodland
Tracțiune integrală electronică (eAWD) standard
Anvelope all-terrain pe jante de 18 inch
Aproximativ o jumătate de inch mai multă gardă la sol față de un hibrid standard, 8,5 inches garda la sol totală
Grilă split "hammerhead" cu lumini de ceață LED Rigid Industries integrate
Șine de plafon ridicate cu bare transversale incluse
Cârlig de remorcare montat din fabrică, cu capacitate între 3,000 și 3,500 lb în funcție de echipare și reglementări pentru piață
Priză AC de 1,500 W în zona portbagajului
Branding Woodland în interior și exterior
Notă despre putere: Woodland Hybrid folosește sistemul hibrid de generația a cincea al Toyota. Puterea combinată este 236 hp pentru versiunea hibridă cu tracțiune integrală electronică. Aceasta reprezintă un avans față de hibridul precedent. Dacă doriți capabilitate plug-in, este disponibilă pe alte niveluri de echipare. Mașina din acest test este hibridul complet standard, nu versiunea plug-in.

Prezentare exterioară: design pregătit și fără artificii
Woodland arată diferit pentru că părțile funcționale sunt puse în prim-plan. Grila split "hammerhead" încadrează lumini de ceață LED Rigid puternice. Bara frontală inferioară are un decor argintiu, iar contururile capotei sunt mai musculoase pentru a se potrivi cu partea frontală mai pătrată. Senzorii de parcare sunt integrați atât pe față, cât și pe spate.
Pe laterale găsiți jante unice de 18 inch cu șase spițe și cauciucuri all-terrain. Anvelopele au un perete lateral mai înalt decât cele de stradă, ceea ce contribuie la gardă la sol suplimentară și atenuează denivelările când asfaltul se termină. Toyota păstrează protecțiile negre în jurul pasajelor roților și pe praguri. Acestea sunt acolo pentru a prelua zgârieturile mărunte din vegetație, astfel încât suprafețele vopsite să rămână intacte.
Echiparea pentru acoperiș este standard. Șinele ridicate cu bare transversale nu sunt piese de decor: puteți încărca cutii, biciclete, plăci sau un caiac fără a trece mai întâi pe la magazinul de accesorii. Există și un detaliu observat de tester: oglinzile și mânerele ușilor au un finisaj lucios, în timp ce protecțiile inferioare sunt mate. Arată bine, dar luciul poate evidenția mai ușor zgârieturile fine de pe traseu. Dacă abordați trasee înguste, luați în calcul o folie de protecție.
La spate veți observa insigna Woodland, cârligul de remorcare montat din fabrică ascuns discret dedesubt și hayonul aproape vertical care maximizează înălțimea spațiului de încărcare. Hayonul poate fi comandat în versiune hands-free. Toyota a mărit zona de detectare pentru a facilita mișcarea cu piciorul atunci când aveți mâinile ocupate.
Impresii off-road: cuplu liniștit și limite realiste
Am petrecut aproximativ 40 de minute departe de asfalt și Woodland ne-a surprins de mai multe ori. Livrarea cuplului hibrid este foarte silențioasă și foarte imediată. Mașina dozază puterea într-un mod care facilitează lucrul la viteze reduse. Nu așteptați un turbo să intre în sarcină sau o cutie de viteze să decidă; apăsați accelerația și pornește.
Care sunt limitele
Garda la sol. La 8.5 inches Woodland trece peste șanțuri și praguri mici, dar crestele de breakover adânci sau treptele stâncoase vor cere mai multă înălțime.
Protecție la partea de jos. Nu există plăci de protecție din oțel din fabrică. Alegeți cu atenție linia de rulare și aveți un observator atunci când traversați sectoare tehnice.
Anvelopele. Setul all-terrain este un compromis inteligent. Mușcă pe pământ și pietriș și rămâne civilizat pe autostradă. Pentru bălți cu noroi sau grădini stâncoase foarte agresive ați alege un profil mai dur, dar aceasta nu este misiunea Woodland.
Dacă rămâneți în aceste limite, Woodland se simte calm și capabil. Axul electric spate și logica de tracțiune, împreună cu banda de rulare mai deschisă a anvelopei, mențin progresul constant pe suprafețe alunecoase.

Pe șosea: partea zilnică a fișei
Majoritatea kilometrilor pentru un RAV4 sunt pe asfalt. Acolo Woodland trebuie să fie bun în continuare, și este.
Confort și zgomot
Peretele lateral mai înalt ajută. Impacțiile sunt atenuate și mașina evită zgomotul pe care îl dezvoltă unele crossover-e la rosturi de dilatație. Hârtâitul anvelopelor all-terrain se simte pe anumite texturi de asfalt, dar volumul este mai redus decât te-ai aștepta. Trenul motopropulsor hibrid rămâne mutat decât dacă apăsați serios accelerația, iar chiar și atunci nivelul sonor este mai scăzut decât în generația precedentă.
Direcție și control
Direcția se simte mai calmă pe centru decât la RAV4-urile mai vechi. Intrarea în viraj este predictibilă, iar roll-ul caroseriei este prezent dar bine controlat. Comparativ cu un XSE orientat spre stradă cu jante de 20 inch, Woodland se simte mai ușor pe viraje și oferă un feedback mai onest. Aderența pe asfalt uscat este suficient de puternică încât să puteți aplica puterea în ieșirea din viraj fără un comportament imprevizibil.
Răspunsul trenului motric
Sistemul hibrid de generația a cincea al Toyota pune accent pe netezime și reacție instinctivă. Apăsați accelerația și cuplul electric umple primul impuls astfel că mașina pare vioaie fără dramatism. Predarea către motor este suficient de lină încât de multe ori veți avea nevoie de informațiile din bord pentru a vedea ce anume lucrează. Proprietarii raportează un consum combinat în jurul valorii de 40 mpg cu un mix de condus adecvat, ceea ce explică de ce o gamă exclusiv hibridă are sens în 2026.
Interior: practic, durabil și ușor outdoor
Deschideți portiera și tema Woodland continuă în interior.
Materiale și design
Zonelor de contact le sunt alocate materiale moi acolo unde vă sprijiniți brațele, plastice mai rezistente unde apar zgârieturi, și scaune SoftTex care se curăță ușor. Woodland adaugă accente verde-sage și portocaliu pe scaune, pe panourile ușilor și pe volan pentru un indiciu subtil de stil outdoor.Scaune
Scaunele din față sunt încălzite. Partea șoferului este electrică la acest exemplar, iar scaunul pasagerului este manual. Scaunele nu sunt perforate pe Woodlandul prezentat aici. În clima caldă și umedă asta poate însemna spate transpirat. Dacă locuiți într-o regiune fierbinte, acesta este principalul compromis de confort. În rest, suportul este foarte bun pentru zile lungi la volan.Infotainment
Acest vehicul echipează un touchscreen central de 10 inch. Alte versiuni pot fi dotate cu ecrane mai mari, dar unitatea de 10 inch funcționează bine și se potrivește planșei fără aglomerație vizuală. Sistemul suportă oglindire wireless pentru smartphone și pe acest exemplar există un încărcător wireless. Clusterul complet digital de 12.3 inch este clar și configurabil, aducând în sfârșit afișajul șoferului RAV4 la așteptările moderne.Comenzi și levierul cutiei
Există butoane reale pentru volum și temperatură și un levier clasic PRND pe care vă puteți sprijini mâna. Sună banal până când conduceți zilnic mașina — încrederea tactilă contează.Moduri de condus și vederi pentru traseu
Woodland oferă modurile Trail și Snow, iar pachetul de camere se activează la selectarea modului Trail. Puteți apela vederi laterale, proiecții față și spate, precum și o vedere compusă care vizualizează zona din fața roților. Există citiri pentru pitch, dive și roll similare, în concept, cu cele din SUV-urile mai mari Toyota. Este cel mai util sistem 360 din familia RAV4 în acest moment.Locuri pe rândul al doilea și portbagaj
Pasagerii din spate primesc ventilări și porturi USB-C. Bancheta spate se pliază complet plan, ceea ce facilitează încărcarea. Sub planșeul portbagajului se află o roată de rezervă reală, iar lângă ea se găsește priza invertor AC de 1,500 W care poate alimenta echipamente de camping, frigidere portabile sau acumulatori. Este o dotare remarcabilă Woodland pentru că aduce putere practică la hayon fără soluții aftermarket.Geamuri
Acest exemplar are un plafon cu trapă standard, nu un acoperiș panoramic. Astfel se menține masa coborâtă și spațiul pentru cap mai mare.

Tehnologie și siguranță
Pachetul de asistență pentru șofer al Toyota este unul dintre cele mai bine calibrate din clasă atunci când este reglat corespunzător. Woodland rulează Toyota Safety Sense 4.0 și experiența în acest exemplar confirmă informațiile din broșură.
Lane Tracing Assist este neted și nu devine intruziv. Nu veți simți că vă luptați cu el.
Dynamic Radar Cruise Control urmărește schimbările de viteză curat și fluid.
Pre-Collision detectează vehicule, pietoni, bicicliști și motocicliști și frânează dacă ignorați avertizarea.
Blind Spot Monitor și Rear Cross Traffic Alert sunt standard pe Woodland.
Echipamente disponibile pe versiunile superioare includ monitor panoramic 3D și asistență la schimbarea benzii. Suitea de camere a Woodland este deja una dintre cele mai funcționale pentru manevre la începutul traseelor.
Unele funcții de confort rămân de bază pe acest exemplar. Oglinzile laterale nu sunt cu auto-dim și oglinda retrovizoare are reglaj manual anti-orbire, în locul afișajului digital înramat pe care îl veți găsi pe versiunile superioare. Dacă doriți confort maximal, calculați prețul pentru un XSE cu pachete de confort. Dacă preferați utilitate durabilă, specificația Woodland are sens.

Detalii tehnice ale trenului motric
Arhitectură
Motor pe benzină cu patru cilindri, aspirat natural, de 2.5 litri din familia Dynamic Force
Transaxă hybrid cu motoare electrice în față
Motor electric dedicat pe spate pentru eAWD, astfel nu există arbore cardanic mecanic
Putere
236 hp combinat pentru Woodland Hybrid AWD
Cuplul electric instantaneu maschează schimbările minore de raport și menține răspunsul liniar
Eficiență
Toyota indică un consum combinat îmbunătățit față de hibridul anterior
Rezultatele din lumea reală variază în funcție de tipul anvelopelor și de temperatură. Setul all-terrain costă puțin din economia la autostradă, dar se recuperează prin tracțiune acolo unde se termină asfaltul
Notă despre plug-in
Identitatea Woodland este legată de hibridul convențional prezentat aici. Dacă doriți un RAV4 plug-in PHEV cu autonomie EV extinsă și încărcare DC disponibilă la anumite specificații, veți analiza alte versiuni. Un Woodland plug-in ar fi o variantă atractivă pentru viitor, dar aceasta nu este mașina din această recenzie.

Remorcarea și utilitatea
Toyota montează un cârlig de remorcare din fabrică pe fiecare Woodland. Valoarea de remorcare la acest exemplar este până la 3,000 lb, iar în unele piețe RAV4-urile hibride sunt cotate până la 3,500 lb atunci când sunt echipate corespunzător. Verificați întotdeauna plăcuța specifică, pachetul de răcire și regulile locale. Controlul lin al sistemului hibrid la viteze foarte mici face ca manevrarea unei remorci mici în spații înguste să fie mai ușoară decât v-ați imagina.
Invertorul de 1,500 W din zona portbagajului este mai mult decât o farsă de petrecere. Poate alimenta o pompă electrică, încărca baterii e-MTB, ilumina un camping sau menține laptopuri și camere funcționând pe durata unui eveniment.
Ciudățenii de echipare de reținut
Luminile de ceață exterioare ale Woodland sunt de calitate superioară. Puternice, utile și integrate. Ele diferențiază instantaneu aspectul față de unitățile rotunde și mici de pe unele variante.
Farurile de pe acest exemplar nu sunt proiectoarele premium de pe versiunile superioare. Iluminarea rămâne solidă, dar dacă parcurgeți distanțe lungi noaptea pe drumuri neiluminate, verificați codurile opțiunilor pentru faruri în regiunea dvs.
Scaunele nu sunt perforate în acest exemplar. În climat cald aceasta poate fi o compromis real de confort.
Ecrane. Acest Woodland poartă ecranul central de 10 inch. Alte versiuni pot fi echipate cu unități mai mari. Funcțional, 10 inch este rapid și ușor de citit.
Oglinzi. Nu sunt prezente oglinzi laterale cu auto-dim aici. Oglinda retrovizoare este manuală anti-orbire. Nu sunt defecte majore, dar merită știute.
Tabel comparativ: Woodland vs versiuni RAV4 cheie
| Element | Woodland Hybrid | XSE Hybrid | GR Sport PHEV |
|---|---|---|---|
| Tren motric | 2.5L hybrid eAWD | 2.5L hybrid eAWD | Plug-in hybrid eAWD |
| Putere sistem | 236 hp | 236 hp | Până la 324 hp |
| Anvelope | All-terrain, 18 in | Stradă, 19–20 in | Performanță vară, 20 in |
| Garda la sol | 8.5 in | Aproximativ 8.0 in | Aproximativ 7.5 in după drop de 15 mm |
| Echipare plafon | Șine ridicate cu bare transversale | Șine opționale, fără bare transversale standard | Fără șine |
| Cârlig remorcare | Inclus din fabrică | Disponibil prin pachet și regiune | Neratat pe multe piețe |
| Protecție șasiu | Niciuna din fabrică | Niciuna | Niciuna |
| Pachet camere | Vederi Trail cu pitch și roll | 360 disponibil | 360 disponibil, overlay-uri sport |
| Scaune | SoftTex, încălzite, neperforate | SoftTex sau piele, opțiuni perforate | Mix tip Alcantara, suporturi sportive |
| Trapă | Trapă standard | Panoramic disponibil | Nu este disponibil |
| Personalitate | Utilitate de aventură | Polish urban | Performanță focalizată pe șofer |
Valorile și disponibilitatea dotărilor variază în funcție de piață.
Fișă tehnică succintă
Motor 2.5 litri inline-four, sistem hibrid generația 5
Putere combinată 236 hp (Woodland Hybrid)
Tren de rulare tracțiune integrală electronică cu motor dedicat spate
Transmisie transaxă hibrid
Roți și anvelope jante de 18 inch cu anvelope all-terrain
Garda la sol aproximativ 8.5 inches
Capacitate remorcare până la 3,000–3,500 lb în funcție de configurație
Priză invertor AC de 1,500 W în portbagaj
Afișaje ecran central de 10 inch în acest exemplar, cluster digital de 12.3 inch
Siguranță Toyota Safety Sense 4.0 cu lane tracing, cruise radar, detectare pre-coliziune, monitorizare unghi mort, alertă trafic posterior

Note privind proprietatea și costurile
Consum
Economia de carburant este superputerea silențioasă a Woodland. Chiar și cu anvelope all-terrain, proprietarii vor vedea, de regulă, cifre prietenoase dacă evită viteze agresive pe autostradă și mențin presiunea corectă.Anvelope
Seturile all-terrain pot fi puțin mai scumpe și mai grele. Rotiți-le la interval, aliniați direcția după orice impact pe traseu și mențineți presiunea corectă pentru condus pe autostradă pentru a evita uzura neregulată și zgomotul.Întreținere
Hibrizii Toyota sunt cunoscuți pentru costuri de exploatare reduse. Pachetul hibrid și motorul spate eAWD elimină unele piese de uzură tradiționale și adaugă simplitate în altele. ToyotaCare acoperă întreținerea programată pentru 2 ani sau 25,000 mile în multe regiuni. Componentele hibride au acoperiri extinse, iar bateria de tracțiune este adesea acoperită până la 10 ani sau 150,000 mile, în funcție de piață.Accesorii
Dacă traseele dvs. sunt stâncoase, investigați plăci de protecție de la dealer sau aftermarket (skid plates) odată ce cataloagele de piese vor fi actualizate. O placă frontală ușoară din aluminiu poate aduce liniște fără a adăuga multă greutate.

Pro și contra
Pro
Upgrade-uri reale pentru modul în care oamenii aventureză în practică
Cuplu hibrid silențios și instantaneu, off-road și în oraș
Anvelope all-terrain cu gardă suplimentară care nu strică manierele pe șosea
Șine standard cu bare transversale, cârlig de remorcare din fabrică și invertor de 1,500 W
Vederi de traseu cu pitch și roll care ajută în mod real
Contra
Fără plăci de protecție și fără gardă la sol suplimentară peste 8.5 inches
Scaune neperforate pot fi lipicioase în vreme caldă
Fără faruri proiectoare premium pe această configurație specifică
Lipsuri de confort, cum ar fi oglinzi fără auto-dim pe unele specificații Woodland
Verdict
Toyota RAV4 Woodland Hybrid 2026 își câștigă locul în gama permanentă prin faptul că face lucrurile practice corect. Arată pe măsură fără efecte plastice teatrale. Se mișcă cu încredere silențioasă pe drumuri de pământ deoarece cuplul hibrid ușurează lucrul la viteze mici. Se comportă bine pe asfalt pentru că alegerea anvelopelor este rezonabilă. Vine cu echipările pe care le-ați cumpăra oricum: șine și bare transversale, cârlig de remorcare și un invertor mare în portbagaj. Adăugați cea mai bună suită de camere pentru trasee din familie și obțineți un SUV compact care acoperă cu aceeași ușurință zilele de școală și zilele de traseu.
Dacă doriți un plug-in, un acoperiș panoramic sau toate funcțiile de confort posibile, există versiuni care corespund cerințelor dvs. Dacă doriți tipul util de robust, robustul util, Woodland este RAV4-ul care încorporă asta din fabrică.
Lasă un Comentariu