2 Minute
Contextul lucrărilor și impactul asupra traficului auto
Începând cu 11 august, liniile de tramvai 4 și 40 din București vor fi suspendate pentru a permite efectuarea unor lucrări de reabilitare a căii de rulare pe Bulevardul Chișinău. Această decizie, anunțată de STB și TPBI, influențează fluxul de trafic rutier și poate afecta timpii de călătorie pentru șoferii ce folosesc traseele paralele cu liniile de tramvai.
Detalii despre liniile de transport reintroduse
În paralel cu suspendarea liniilor 4 și 40, STB reînființează linia de tramvai 14 și introduce linia navetă de autobuz 640. Linia 14 va conecta terminalul „Pantelimon” (comun cu linia 36) de „Piața Sf. Vineri”, circulând la dus prin Strada Sf. Vineri, Bulevardul Corneliu Coposu, Calea Călărașilor, Strada Traian, Bulevardul Ferdinand și Șoseaua Pantelimon, iar la întors prin același traseu în ordine inversă.
Totodată, linia de autobuz 640 va funcționa între terminalul „Bd. Basarabia” (comun cu liniile 70 și 79) și „Piața Sf. Vineri”, parcurgând Strada Lucrețiu Pătrășcanu, Bulevardul Basarabia, Calea Călărași și Bulevardul Corneliu Coposu.
Specificații, design și alternative pentru șoferi
Proiectul de reabilitare presupune modernizarea șinelor pentru a optimiza siguranța, confortul și performanța tramvaielor. În plus, măsurile îmbunătățesc calitatea drumului și reduc vibrațiile resimțite de șoferii care folosesc benzile alăturate. Astfel, se eficientizează circulația, iar spațiul urban devine mai prietenos atât pentru autovehicule, cât și pentru transportul public.
Performanță și poziționare pe piață
Conform informațiilor publicate, linia 49 de tramvaie rămâne operațională între „Bd. Theodor Pallady” și „Bd. 1 Decembrie 1918”. De asemenea, legătura dintre stația de metrou Republica și Bulevardul Chișinău va fi asigurată de autobuzele liniei navetă 637. Pentru șoferi, aceste modificări pot ajuta la decongestionarea unor artere cheie și pot reduce timpul petrecut în trafic, realocând fluxul de vehicule.
Concluzie și comparație cu alternativele auto
Prin reabilitarea căii de rulare și demersurile de modernizare, rețeaua de transport public devine o opțiune competitivă pentru bucureșteni. În comparație cu transportul auto, noile linii și autobuze navetă oferă o soluție de mobilitate mai fluentă și mai puțin poluantă. Pentru pasionații auto, această inițiativă poate însemna o eliberare suplimentară a unor segmente rutiere și acces mai rapid la destinațiile din zona de est a Capitalei.
Sursa: profit

Comentarii