Locomotiva electrică Alstom Traxx pentru ARF ajunge în România: specificații, design și impact asupra transportului feroviar

Locomotiva electrică Alstom Traxx pentru ARF ajunge în România: specificații, design și impact asupra transportului feroviar

2025-08-10
0 Comentarii Andreea Popescu

3 Minute

Prima locomotivă Traxx pentru ARF intră în testare în România

Locomotiva electrică Alstom Traxx, proiectată pentru Autoritatea pentru Reforma Feroviară (ARF), a sosit în România și a fost prezentată joi, 7 august 2025, în Gara de Nord din București. Pe întreaga lună august, această unitate este supusă testelor dinamice la Centrul de Testare Făurei, înainte de următoarele verificări pe șine din Germania, pe trasee certificate TSI. Potrivit comunicatului oficial al Alstom, contractul semnat în 2024 prevede livrarea a 16 locomotive și 20 de ani de servicii de mentenanță și reparații. Finisajul temporar albastru este doar pentru perioada de testare, urmând ca, după finalizarea propusă a testelor, să fie aplicat designul final în roșu închis.

„Suntem încântați că prima locomotivă Traxx destinată ARF intră în programul de testare conform planificării. Acest pas reprezintă un progres semnificativ în angajamentul nostru pentru soluții de mobilitate sustenabilă și înaltă performanță în România”, a declarat Gabriel Stanciu, CEO al Alstom pentru România, Bulgaria și Moldova.

Specificații tehnice esențiale ale locomotivei Traxx pentru ARF

Configurație, viteză și tracțiune

Locomotiva Traxx va avea patru osii, o viteză maximă de 200 km/h și capacitatea de a tracta până la 16 vagoane de pasageri, oferind răspunsuri rapide la cererea în creștere pentru transportul feroviar de pasageri în România.

Sistem de siguranță și interoperabilitate

Sistemul de semnalizare ERTMS, cea mai nouă generație, asigură interoperabilitate ridicată și crește atât eficiența, cât și siguranța pe rutele europene. În plus, locomotiva este pregătită pentru condițiile de operare de pe liniile certificate TSI, facilitând o integrare facilă în rețeaua feroviară existentă.

Contract și servicii

Contractul-cadru prevede livrarea a 16 locomotive, însoțite de servicii de mentenanță și reparații pentru 20 de ani, cu posibilitatea unei extinderi de încă 20 de ani prin înțelegere suplimentară. Livrările sunt programate să înceapă în prima parte a anului 2026, ceea ce marchează începutul uneinoi etape a modernizării flotei feroviare românești.

Impactul pentru piața și mobilitatea feroviară din România

Introducerea locomotivelor Traxx ARF în România reprezintă un pas semnificativ în creșterea capacităților de transport feroviar la nivel național. Cu o combinație de viteză, fiabilitate și un nivel înalt de siguranță, noile locomotive vor spori performanța traficului de pasageri, reducând timpii de călătorie și consolidând interoperabilitatea cu rețelele feroviare europene. Astfel, România se aliniază standardelor UE în materie de mobilitate sustenabilă și de eficiență operațională în transportul feroviar.

Comparativ cu alte soluții pe piață

În contextul pieței feroviare de înaltă performanță, seria Traxx se situează în fruntea opțiunilor pentru transportul feroviar de pasageri din multe țări europene, în competiție cu alte platforme de ultimă generație. Beneficiile includ un pachet integrat de întreținere pe termen lung, capabilități electrice avansate și compatibilitatea ERTMS, care facilitează circulația în regimuri multinaționale.

Perspectiva pentru pasionații de automobile și infrastructură

Dincolo de aspectul tehnic, introducerea acestei locomotive subliniază evoluția tehnologică în domeniul mobilității, cu impact direct asupra experienței pasagerilor, dar și asupra fotografiilor de profil ale rețelei feroviare românești, care devin obiective vizuale atractive pentru comunitatea de iubitori de trenuri și de autovehicule adiacente.

Sursa: romania-insider

Salut! Sunt Andreea și urmăresc tot ce e nou în lumea auto – de la lansări internaționale la schimbări locale. Îmi place să țin comunitatea informată, clar și rapid.

Comentarii

Lasă un Comentariu