GM accelerează din nou dezvoltarea tehnologiei autonome

GM accelerează din nou dezvoltarea tehnologiei autonome

2025-08-12
0 Comentarii Andreea Popescu

3 Minute

Revigorarea eforturilor GM în domeniul condusului autonom

General Motors, un pionier în asistență la condus datorită sistemului Super Cruise lansat încă din 2017, intensifică din nou investițiile în tehnologia de condus autonom. După ce, spre finalul anului trecut, a închis programul Cruise de robotaxiuri și a integrat parte din echipă și tehnologie în companie, GM își concentrează acum atenția pe dezvoltarea unor sisteme avansate de condus autonom pentru autoturisme și alte segmente.

Schimbare strategică și leadership

Această nouă orientare îi este atribuită lui Sterling Anderson, actualul Chief Product Officer la GM din luna mai. Anderson, recunoscut pentru rolul său de conducere în dezvoltarea sistemului Autopilot de la Tesla și co-fondator al companiei Aurora, readuce GM pe direcția dezvoltării complete a vehiculelor autonome. Experiența sa bogată în sisteme de conducere autonomă și tehnologii ADAS (sisteme avansate de asistență la condus) fundamentează dorința internă de a repositiona GM ca lider în domeniul tehnologiei self-driving.

Reangajare și reconstruirea echipei

Potrivit Bloomberg, GM analizează reangajarea unor foști angajați Cruise – posibil un segment semnificativ dintre cei aproximativ 1.000 de oameni disponibilizați la restrângerea operațiunilor Cruise. Deși numărul exact al pozițiilor vizate nu este clar, intenția GM este să reunească expertiza și proprietatea intelectuală necesare dezvoltării unui vehicul complet autonom, menținând totodată îmbunătățirea progresivă a sistemului Super Cruise.

Planul tehnologic și nivelurile de autonomie

Un purtător de cuvânt GM a declarat presei: „Accelerăm dezvoltarea tehnologiei autonome capabile să funcționeze fără supraveghere activă umană.” Această afirmație evidențiază faptul că GM se concentrează pe sisteme de autonomie Nivel 3 și Nivel 4 – niveluri care permit condusul automatizat în anumite scenarii fără intervenția șoferului – cu scop final de a atinge adevărata autonomie de Nivel 5.

Senzori, software și validarea sistemelor

Ne putem aștepta la investiții majore în sisteme redundante de senzori (lidar, radar, camere), calculatoare de bord extrem de performante și testare prin simulare. Integrarea cu infrastructura deja existentă Super Cruise și actualizările over-the-air vor fi esențiale atât pentru validarea siguranței, cât și pentru creșterea gradului de acceptare a condusului autonom de către consumatori.

Specificațiile de vehicul, design și performanță

Chiar dacă GM nu a prezentat încă un model produs de vehicul autonom, proiectele viitoare vor miza, cel mai probabil, pe platforme modulare pentru mașini electrice pentru eficiență și autonomie extinsă a bateriei, management termic optimizat pentru hardware-ul de calcul și un design interior adaptat utilizării fără șofer (inclusiv configurații tip lounge și experiență digitală în habitaclu). Țintele de performanță vizează echilibrul între eficiența energetică, autonomia reală și necesarul de putere al sistemelor de inteligență artificială avansată.

Poziționare pe piață și comparații

Noul plan GM plasează compania în competiție directă cu jucători precum Waymo, Tesla și alte programe de condus autonom. Spre deosebire de abordarea Tesla, focalizată pe sisteme bazate exclusiv pe camere video, strategia GM va combina experiența hands-free a Super Cruise cu expertiza acumulată prin Cruise pe segmentul robotaxi și va pune accent sporit pe senzori redundanți, pentru facilitarea omologării din partea autorităților.

Importanța demersului

Dacă planul va avea succes, inițiativa GM poate grăbi adoptarea pe scară largă a sistemelor avansate de asistență la condus și va face trecerea de la funcții orientate pe confort, la servicii de mobilitate și mașini complet autonome dedicate publicului larg. Pentru pasionații auto și observatorii industriei, rămâne de urmărit modul în care GM va transforma reangajarea specialiștilor, concentrarea pe inginerie și designul platformei în siguranță verificabilă și implementare la scară largă.

Sursa: carscoops

Salut! Sunt Andreea și urmăresc tot ce e nou în lumea auto – de la lansări internaționale la schimbări locale. Îmi place să țin comunitatea informată, clar și rapid.

Comentarii

Lasă un Comentariu