3 Minute
Prima locomotivă nouă a României prin PNRR a atins 200 km/h FOTO
Un moment important pentru transportul feroviar: locomotiva Traxx 3 a atins viteza de 200 km/h în cadrul testelor desfășurate la Centrul de Testări Feroviare (CTF) Făurei, anunță autoritățile. Aceasta este prima locomotivă electrică nou construită și achiziționată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru statul român în ultimii 15 ani și marchează un pas major către modernizarea parcului de material rulant pe rute electrificate.
Teste și performanță
Momentul-cheie al sesiunii de teste a fost verificarea capacității de rulare la viteza de 200 km/h, probă reușită cu succes. Demonstrația confirmă atât capacitățile dinamice ale locomotivei, cât și pregătirea infrastructurii și a sistemelor ERTMS instalate pentru interoperabilitate europeană. Pentru pasionații de tehnologie și performanță, rezultatele subliniază progresul în materie de viteză, fiabilitate și control al trenurilor de pasageri.

Specificații tehnice
Tip și configurație
Model: „TRAXX 3 MS” (Multi-System); configurație: 4 osii; proiectată pentru a atinge viteze maxime între 160 și 200 km/h și pentru a tracta până la 16 vagoane de călători pe rute principale.
Sisteme și echipamente
Locomotivele dispun de design modular, sisteme avansate de control și diagnosticare, GPS, comunicații mobile standard și cel mai recent sistem ERTMS de la Alstom. Versiunea MS asigură interoperabilitate ridicată pe coridoarele europene, eficiență energetică și fiabilitate pe termen lung — elemente esențiale pentru o exploatare modernă și pentru reducerea costurilor de operare și a impactului asupra mediului.

Contract, costuri și mentenanță
ARF a semnat în ianuarie 2024 contractul cu Asocierea Alstom Transport SA – Alstom Transportation Germany GmbH SpA pentru achiziția a 16 locomotive, finanțate din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Valoarea totală: 767.510.640 lei (fără TVA), incluzând livrarea celor 16 locomotive și serviciile de mentenanță pe 20 de ani. Durata de finalizare a proiectului: 35 de luni.
Design, confort și poziționare pe piață
TRAXX 3 face parte din a treia generație a platformei Bombardier-Alstom și se evidențiază printr-un design modern, flexibil și ușor de actualizat. Din perspectiva pasagerilor, beneficiile se văd în reducerea zgomotului, stabilitate la viteze ridicate și condiții mai bune de confort. Pe piața europeană, TRAXX 3 MS concurează cu alte platforme moderne de tracțiune prin accentul pus pe interoperabilitate, eficiență energetică și costuri de întreținere optimizate.
.avif)
Rute vizate și impact
Proiectul „Achiziție 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS” urmărește creșterea eficienței transportului feroviar de călători, reducerea poluării și sporirea confortului pe rute electrificate sau în curs de electrificare. Printre coridoarele vizate se numără legături precum Dej – Brașov – București – Constanța, Timișoara – Arad – Brașov – București – Constanța, Timișoara – Cluj-Napoca – Iași, Iași/Suceava – București – Constanța. Modernizarea acestora va duce la timpi de parcurs mai buni și la o ofertă competitivă față de transportul rutier sau aerian pe distanțe medii.
Comparații și perspectiva pe termen lung
Față de echipamentele mai vechi din flota română, TRAXX 3 aduce avantaje semnificative în termeni de performanță, eficiență energetică și diagnosticare predictivă. Pe termen lung, investiția urmărește reducerea costurilor operaționale și creșterea atractivității călătoriilor cu trenul pentru publicul larg, inclusiv pentru pasionații de viteză și tehnologie care urmăresc evoluțiile în materie de material rulant.
Notă: imagini și capturi asociate anunțului păstrează formatul original al sursei (FOTO).
Sursa: profit

Comentarii