3 Minute
Situația pasajului de la DN3 și impactul asupra A0
Pasajul rutier de la DN3, unul dintre punctele critice ale semi-inelului nordic A0, nu va putea fi finalizat anul acesta de constructor, au anunțat autoritățile. În prezent se ia în calcul realizarea unui nod rutier provizoriu — asemănător celui de la DN2 — pentru a permite exploatarea parțială a Lotului 4 și, eventual, a Lotului 3 la finalizarea lucrărilor.
Contractul, termenul și responsabilitățile constructorului
Lotul 3 Afumați – Pantelimon (8,60 km) este executat de China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC). Contractul prevede 30 de luni (12 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție), iar termenul contractual pentru finalizarea întregului proiect este 2025. Ministrul a avertizat șeful de șantier că, dacă ritmul de lucru nu se intensifică, constructorul riscă certificate negative, penalizări pentru întârzieri și nerealizarea deschiderii circulației în acest an.
.avif)
Consecințe pentru traficul auto și pentru șoferi
Dacă Lotul 3 nu va fi deschis în acest an, finalizarea înainte de termen a Lotului 4 (planificată pentru această toamnă și avansată față de termenul contractual 2026) ar putea lăsa un tronson de aproximativ 13 km din A0 neutilizabil. Aceasta afectează fluxul de trafic pentru autovehicule personale, transportul de marfă și timpii de parcurs pentru camioane grele, generând rute ocolitoare și creșteri de consum de combustibil și emisii.
.avif)
Specificații vehiculare și siguranța în zonă
Din punct de vedere al specificațiilor, proiectul A0 trebuie să asigure parametri pentru viteză de proiect adecvați (profil longitudinal și transversal, benzi de urgență), rezistența la trafic greu și facilitatile pentru autovehicule electrice sau de mare tonaj. Întârzierile în execuție pun presiune pe siguranța rutieră temporară: semnalizări provizorii, racorduri și noduri intermediare trebuie dimensionate pentru a minimiza accidentele.
.avif)
Design, performanță și operabilitate
Designul nodurilor provizorii influențează performanța rețelei: soluții de tip rampă, giratoriu sau conexiuni temporare pot reduce congestia dacă sunt bine integrate. Performanța se măsoară prin capacitatea de preluare a traficului, viteza medie și reducerea timpilor de staționare pentru autovehicule personale și transport rutier de marfă.

Poziționare pe piață și comparații cu alți constructori
Comparativ cu antreprenori locali precum Umbrărescu, CCECC se confruntă cu acuzații privind ritmul de lucru. În practică, calitatea execuției, respectarea termenelor și capacitatea de mobilizare pe șantier sunt factori decisivi pentru imaginea oricărui constructor pe piața de infrastructură rutieră din România.

Ce pot aștepta utilizatorii de drum
Șoferii și operatorii de transport trebuie să urmărească anunțurile oficiale privind deschiderea tronsonului și eventualele rute alternative. Asigurarea unui nod provizoriu bine proiectat ar putea atenua impactul asupra traficului de persoane și asupra transportului comercial până la finalizarea definitivă a pasajului de la DN3.
Pe lângă informațiile tehnice și administrative, această situație subliniază importanța unei bune coordonări între proiectarea rutieră, execuție și managementul traficului pentru a păstra performanța și siguranța infrastructurii auto din jurul Bucureștiului.
Sursa: profit

Comentarii