4 Minute
Dacia are în dezvoltare două noi modele cu dimensiuni apropiate clasei compacte, iar planurile companiei vizează creșterea marjelor de profit. Ambele vor utiliza platforma CMF-B mărită, folosită deja de Bigster, și au și un al doilea scop: să înlocuiască două modele pe care Renault este nevoită să le retragă din ofertă — Megane hatchback și Arkana, conform analizei Profit.ro. Cel mai probabil anul viitor, Dacia va lansa cel mai scump model din istoria sa, unul care ar putea depăși chiar și Bigster. Caroseria va fi de tip crossover‑coupé, cu o lungime de peste 4,50 metri, iar pe piețele internaționale acesta va fi vândut sub brandul Renault, așa cum se întâmplă în prezent cu Sandero – Kardian și Bigster – Boreal.

Acest model servește un dublu obiectiv în strategia grupului Renault: pe de o parte, să ofere Dacia mijloacele pentru a-și extinde mai eficient gama compactă pe piața europeană; pe de altă parte, să preia locul modelului Arkana din portofoliul Renault, al cărui ciclu de viață se încheie în 2027 și care nu va mai fi produs. Noul model Dacia face parte din programul C‑Neo, care include și un hatchback ceva mai scurt, dar bazat pe aceeași platformă. Acesta din urmă va avea, la rândul său, rolul de a atrage clienți noi pentru Dacia și de a înlocui în gamă hatchback‑ul Megane, lăsând marca franceză fără un produs cu combustie în segmentul C. Vedeta programului, crossover‑ul coupé derivat din Bigster, ar urma să aibă un preț de peste 31.000 de euro, potrivit publicației spaniole Motor.es, dar analiza menționează că această sumă ar putea reflecta versiunea de top; nivelul de bază ar urma să fie, cel mai probabil, în jur de 25.000 de euro.

În același timp, hatchback‑ul „C‑Neo” va fi mai accesibil chiar și decât Bigster, pentru a concura direct în segmentul compact, unde VW Golf este în prezent cel mai vândut model. Cele două viitoare modele din programul C‑Neo vor plasa Dacia în segmente noi de preț și vor atrage noi categorii de clienți, păstrând însă un avantaj competitiv față de rivali direcți, cum este perechea Citroën C4 și C4X pe piețele principale.
Pentru a comercializa cele două modele cu marje cel puțin la fel de bune precum actuala gamă, Dacia va folosi platforma existentă adaptată prin scalare, ceea ce va spori rentabilitatea. De asemenea, vor fi reutilizate o parte însemnată din componentele modelelor Dacia actuale, iar gama de motorizări va prelua unități potrivite deja lansate sau în curs de lansare: motoare de 1,2 litri în diverse arhitecturi de electrificare, cu sau fără GPL, plus motorul hibrid de 1,8 litri (150 CP) prezent pe Bigster/Duster. Pentru piețele internaționale, Renault ar putea echipa noile modele cu motoare din familia sa, folosite pe Clio și Captur. Potențialul producției pentru fiecare dintre cele două modele este de până la 100.000 de vehicule pe an, ceea ce ar reprezenta un succes notabil pentru Renault Group, iar pentru Dacia ar însemna un pas important spre obiectivul de a vinde un milion de vehicule anual.
Sursa: profit

Comentarii