5 Minute
Un teaser pentru Turbo S înainte de dezvăluire
Porsche a confirmat că un Turbo S va sosi în acest an, iar clipurile criptice recente postate pe rețelele sociale sugerează că debutul este iminent. Familia 911 continuă să se extindă și să evolueze în cadrul actualizării 992.2 introdusă anul trecut, iar Turbo/Turbo S este cel mai probabil următorul membru care va primi schimbări mecanice și cosmetice semnificative. Conducerea Porsche a indicat deja că Turbo S va adopta electrificarea, urmând exemplul GTS, iar această mutare ar trebui să împingă performanța dincolo de cele 640 de cai putere ale modelului actual.
Design și detalii exterioare
Din imaginile publicate pe rețele — inclusiv un teaser cu actorul și pilotul Patrick Dempsey — mașina se recunoaște clar ca un 911 cu configurație clasică 2+2. Așteptați-vă ca Porsche să păstreze silueta familiară a Turbo, în timp ce rafinează elementele aerodinamice: prize frontale revizuite pentru răcire îmbunătățită, difuzoare posterioare mai agresive și un eleron redesenat care integrează managementul aero electric. Indicii subtile de facelift, opțiuni speciale de culoare a caroseriei și noi designuri de jante vor diferenția probabil Turbo S de celelalte variante 992.2, păstrând totodată ADN-ul iconic.
Interior și tehnologie
La interior, Turbo S ar trebui să preia cele mai recente îmbunătățiri ale sistemului de infotainment și asistenței pentru șofer din gama 992.2: afișaje actualizate, conectivitate îmbunătățită și scaune sportive opționale, ultra-ușoare. Așteptați-vă la finisaje interioare unice și pachete exclusive pentru Turbo S, plus funcții dedicate șoferilor preocupați de performanță, cum ar fi telemetria pentru pistă și funcții Sport Chrono revizuite, optimizate pentru un tren motopropulsor hibrid.

Grup motopropulsor și așteptări privind performanța
Confirmat de Porsche în timpul unei recente prezentări a rezultatelor pe jumătate de an, Turbo S va folosi o configurație hibridă, similară GTS-ului. Aceasta înseamnă un boxer supraalimentat cu turbocompresor cu șase cilindri, cuplat cu unul sau mai mulți motoare electrice pentru a oferi cuplu instantaneu și un răspuns la accelerație mai bun. Turbo S actual dezvoltă 640 CP și realizează 0–62 mph în 2,7 secunde cu Pachetul Sport Chrono; electrificarea ar trebui să ridice puterea maximă peste 640 CP și să scurteze câteva zecimi din timpul sprintului grație umplerii cuplului electric și unui răspuns mai rapid al boost-ului.
Specificații estimate
- Putere estimată: >640 hp (combinată)
- 0–62 mph (0–100 km/h): probabil sub 2,7 secunde
- Tren de rulare: motor montat posterior, tracțiune integrală cu asistență hibridă
- Transmisie: automată Porsche PDK calibrată pentru funcționare hibridă
Șasiu, manevrabilitate și frânare
Așteptați-vă ca Porsche să recalibreze suspensia, distribuția cuplului și controlul de stabilitate pentru a compensa greutatea sistemului hibrid și cuplul instantaneu. Frânele carbon-ceramice, amortizoarele adaptive și direcția spate vor fi probabil disponibile sau standard pe modelele Turbo S de nivel înalt pentru a păstra manevrabilitatea precisă și stabilă pe care clienții 911 o așteaptă, în timp ce se extrage performanța maximă pe drum și pe circuit.

Poziționare pe piață și comparații
Turbo S va rămâne vârful gamei 911 de stradă la lansare, poziționându-se deasupra GTS-ului hibrid și sub modelele orientate spre circuit, precum presupusul GT2 RS. Apropo de asta, multiple rapoarte indică sosirea posibilă a unui GT2 RS anul viitor, posibil tot cu asistență hibridă. Porsche nu plănuiește un 911 complet electric în acest deceniu — marca s-a angajat public să păstreze 911 cu motor termic atât timp cât este fezabil. Aceasta contrastează cu gama Boxster și Cayman (718), care trec la înlocuiri complet electrice mai târziu în acest deceniu.
Cum se compară Turbo S
Comparativ cu rivalii, Turbo S a echilibrat întotdeauna uzabilitatea zilnică cu performanța extremă. Turbo S hibrid va îmbunătăți probabil această dualitate: accelerație mai vioaie, manevrabilitate mai bună la turații joase și eficiență crescută în anumite condiții, fără a sacrifica caracterul motorului boxer montat în spate.
Perspective și ce încă nu știm
Debutul Turbo S al Porsche este așteptat în curând. Necunoscutele cheie includ arhitectura hibridă exactă, capacitatea bateriei, autonomia în modul electric (dacă există) și cifrele finale de putere și cuplu. Marca a sugerat, de asemenea, că viitoarele modele planificate inițial ca EV-uri ar putea păstra opțiuni cu ardere internă, reafirmând intenția Porsche de a menține motorul cu ardere internă în gamă mai mult timp decât mulți competitori. Pentru moment, pasionații se pot aștepta la un Turbo S care promite să fie „faster than schnell” — mai rapid, tehnologic avansat și totuși inconfundabil un 911.
Sursa: motor1

Comentarii