Aumovio intră oficial pe piaţa din România: peste 13.000 de angajaţi, centre R&D şi unităţi de producţie FOTO

Aumovio intră oficial pe piaţa din România: peste 13.000 de angajaţi, centre R&D şi unităţi de producţie FOTO

0 Comentarii Andreea Popescu

5 Minute

FOTO: O nouă forţă în industria auto românească

Astăzi a fost lansată oficial Aumovio, companie desprinsă din Continental, care în România va reuni aproximativ 13.000 de angajaţi şi va opera patru centre de cercetare-dezvoltare şi două unităţi de producţie. Aumovio îşi propune să furnizeze componente electronice, software auto şi soluţii pentru vehicule conectate şi autonome, consolidând rolul României în lanţul global al industriei auto.

Context şi conducere locală

Procesul de spin-off a fost demarat la nivel internaţional cu numirea echipei de management, iar pe plan local poziţia de Head of Country a fost preluată de Liviu Bălan, fost director al diviziei Automotive Continental România. Listarea Aumovio la Bursa din Frankfurt este programată pentru 18 septembrie, un pas important pentru vizibilitatea companiei la nivel european.

Harta operaţiunilor în România

Centre R&D

Aumovio preia din patrimoniul Continental patru centre de cercetare şi dezvoltare în Braşov, Iaşi, Sibiu şi Timişoara. Aceste centre vor continua activităţile de dezvoltare software, integrare de sisteme şi laborator de testare, fiind puncte cheie pentru inovare în domeniul electronicii auto, telematicii şi senzoristicii.

Unităţi de producţie

Unităţile din Sibiu şi Timişoara vor fabrica senzori, elemente pentru sisteme de frânare şi componente pentru confort interior, adresând o gamă largă de platforme arhitecturale şi sisteme de asistenţă la conducerere. Fabricile sunt pregătite pentru producţia în serie a modulelor dedicate vehiculelor definite prin software.

Portofoliu de produse şi specificaţii tehnice

Aumovio acoperă, în România, toate ariile strategice la nivel global: Architecture and Network Solutions (ANS), Safety & Motion (SAM) şi User Experience (UX). Aproximativ 90% din portofoliul ANS este orientat către noile vehicule definite prin software, incluzând:

  • calculatoare de bord de înaltă performanţă (ECU/Domain Controllers) optimizate pentru processare AI şi comunicare CAN/ETH;
  • sisteme telematice şi module de conectivitate cu suport pentru OTA (over-the-air updates);
  • senzori şi actuatori compatibili cu arhitecturi electrice moderne şi funcţii ADAS.

Pe segmentul SAM se regăsesc soluţii pentru sisteme de frânare electronice, unităţi de control al stabilităţii şi pachete de senzori pentru siguranţă activă. În zona UX, Aumovio dezvoltă afişaje digitale, panouri de instrumente şi head-up display-uri cu rezoluţii şi proiectii adaptate pentru interacţiune intuitivă cu şoferul.

Design, performanţă şi integrare

Designul componentelor Aumovio pune accent pe modularitate, eficienţă energetică şi scalabilitate pentru diferite clase de vehicule, de la city-cars la platforme electrice şi hibride. Performanţa se măsoară prin timpi de răspuns reduşi, latenţă scăzută în reţelele de comunicaţie şi toleranţă la condiţii automotive (vibraţii, temperaturi extreme). Integrarea software-hardware este optimizată pentru arhitecturi definite prin software, ceea ce permite actualizări funcţionale şi îmbunătăţiri de securitate prin OTA.

Poziţionare pe piaţă şi comparaţii

Cu circa 13.000 de angajaţi în România, Aumovio se apropie ca dimensiune de Automobile Dacia şi intră în topul principalelor companii auto locale. La nivel global, diviziile preluate au generat vânzări de 19,6 miliarde de euro în anul fiscal 2024, iar grupul va număra aproximativ 87.000 de angajaţi în peste 100 de unităţi. Prin concentrarea pe soluţii pentru vehicule autonome şi definite prin software, Aumovio îsi propune să fie în top 3 mondial pe unele segmente de piaţă, diferenţiindu-se de competitori prin integrarea verticală R&D-producţie şi prin oferta completă de componente electronice şi software auto.

Program strategic şi obiective financiare

Programul strategic al Aumovio se bazează pe trei direcţii principale: creşterea cotei de piaţă la nivel global, optimizarea portofoliului şi reducerea costurilor, precum şi atingerea obiectivelor financiare asumate post-spin-off. Aceste linii directoare vizează transformarea companiei într-o entitate independentă eficientă, capabilă să livreze soluţii end-to-end pentru mobilitate conectată şi autonomă.

Resurse umane şi cultură organizaţională

Conducerea locală subliniază importanţa capitalului uman: angajaţii din centrele R&D, laboratoare de certificare şi unităţi de producţie reprezintă nucleul dezvoltării tehnologice. Lăcrămioara Dărăban, Head of Country HR, a subliniat că succesul companiei se bazează pe oameni cu experienţă şi pe sprijinul pentru inovare continuă.

Ce înseamnă pentru piaţa auto din România

Intrarea Aumovio consolidează oferta locală de componente auto şi software, aduce investiţii în R&D şi creează oportunităţi pentru colaborări cu producători auto şi start-up-uri din ecosistemul de mobilitate. Pentru pasionaţii de maşini şi profesionişti, Aumovio reprezintă un jucător cheie în dezvoltarea tehnologiilor care vor defini viitoarele generaţii de vehicule electrice, conectate şi autonome.

FOTO

Sursa: profit

Salut! Sunt Andreea și urmăresc tot ce e nou în lumea auto – de la lansări internaționale la schimbări locale. Îmi place să țin comunitatea informată, clar și rapid.

Comentarii

Lasă un Comentariu

Postări Relate