3 Minute
Oldsmobile reimaginat în pixeli: conceptul Toronado 2027
Un proiect CGI recent a readus în centrul atenţiei marca dispărută Oldsmobile, imaginând un Toronado din 2027. Creat de artistul de randare @vburlapp, conceptul digital reînvie numele cu un aspect modern şi îndrăzneţ care îmbină unghiuri ascuţite şi suprafeţe netede. Deşi este complet fictiv, randarea a stârnit discuţii noi despre patrimoniul mărcii, direcţia de design şi dacă un astfel de vehicul ar putea găsi loc pe piaţa actuală.
Scurt istoric: ce a fost odată Toronado
Oldsmobile a fost o piatră de temelie a automobilismului american timp de peste un secol înainte ca General Motors să retragă marca în 2004. Numele Toronado datează din anii 1960 şi a trecut prin mai multe generaţii; ultimul Toronado a fost fabricat în uzina Hamtramck din Detroit între 1985 şi 1992 şi a oferit motoare V6 şi transmisii automate. Artistul CGI pare să împrumute unele elemente de la a patra generaţie Toronado, dar interpretarea nouă este, în mare, contemporană şi diferită de modelele originale.

Note de design: ce iese în evidență în randarea CGI
Toronado-ul imaginat combină multe linii drepte cu curbe selective. Elemente notabile din randare includ:
- O faţă frontală care seamănă mai mult cu un tratament de tip Pontiac decât cu indiciile clasice Oldsmobile
- Un profil lateral curat, cu mânere ascunse ale portierelor şi ceea ce par a fi geamuri fără rame
- Un design posterior pe care unii privitori îl compară cu siluetele compacte clasice
Deşi foloseşte numele Toronado, randarea se desprinde semnificativ de modelele istorice. Prezenţa generală, tratamentele frontal şi posterior şi proporţiile sugerează o identitate nouă mai degrabă decât o reînviere fidelă.
Potrivire pe piață și poziționare: ar putea funcționa pentru GM?
În teorie, un coupe sportiv accesibil sau un sedan compact cu acest stil ar putea lărgi portofoliul General Motors — în special sub sigla Chevrolet, care se bazează în prezent pe mult crossover-e, SUV-uri, camioane şi pe Corvette pentru imaginea de performanţă. Un model mainstream cu două uşi sau un sedan sportiv ar putea atrage cumpărători interesaţi de o alternativă orientată spre şofer, la costuri mai mici decât ale maşinilor sport de top.

Aspecte principale:
- Conceptul este CGI, nu un produs oficial GM
- Designul favorizează unghiuri moderne şi detalii ascunse în detrimentul fidelităţii retro
- Ar putea fi repoziţionat ca model Chevrolet pentru un apetit mai larg pe piaţă
Deşi Toronado-ul digital aparţine domeniului artei de concept, el subliniază cum numele de patrimoniu şi designul evocator pot genera conversaţii despre lacunele din ofertele auto actuale. Dacă GM va reînvia vreodată Oldsmobile sau va relansa un model similar Toronado rămâne speculativ, dar randările de acest tip arată că există încă interes pentru numele clasice americane şi pentru maşinile sportive orientate spre şofer.
Sursa: autoevolution
Comentarii