Dacia crește puternic în Germania; chinezii avansează

Dacia crește puternic în Germania; chinezii avansează

Comentarii

4 Minute

Piața auto germană a înregistrat în această toamnă o relansare a vânzărilor: în septembrie au fost înregistrate 235.538 autoturisme noi, un avans de 12,8% faţă de luna precedentă, iar după primele trei trimestre totalul ajunge la aproximativ 2,1 milioane de unităţi (-0,3% anual). În acest context, Dacia se detaşează printr-o performanţă notabilă, iar mărcile chineze continuă să câştige teren, în timp ce Tesla traversează o perioadă de declin accentuat.

Dacia: vânzări în urcare şi gamă extinsă

Dacia a raportat în septembrie vânzări de circa 5.700 de autoturisme pe piaţa germană, cu 39,5% mai mult decât în perioada similară a anului trecut, atingând o cotă de piaţă de 2,4% în luna respectivă. După trei trimestre, producătorul român are 53.581 vehicule înmatriculate în Germania, în creştere cu 1,4% şi o cotă de 2,5% pe toate segmentele. Extinderea gamei, inclusiv lansarea SUV‑ului Bigster şi disponibilitatea celui mai accesibil automobil electric de pe piaţă, au consolidat atractivitatea mărcii pentru cumpărătorii interesaţi de mobilitate accesibilă.

Impact asupra traficului, infrastructurii şi logisticii

Creşterea vânzărilor Dacia şi a altor modele electrice influenţează cererea pentru infrastructura de încărcare, pentru logistică şi pentru activitatea portuară/feroviară legată de importuri şi distribuţie. Operatorii de reţele şi autorităţile locale vor fi solicitaţi să accelereze proiectele de infrastructură de încărcare, dar şi modernizările de infrastructură rutieră pentru a susţine fluxuri mai mari de trafic şi livrări.

Tesla: scădere marcantă

Pe segmentul electric, singura excepţie notabilă a fost Tesla. Vânzările Tesla în septembrie au fost de 3.404 unităţi, în scădere cu 9,4% faţă de anul precedent. Pe primele nove luni, marca americană consemnează 14.845 vehicule, adică o scădere de 50,3% faţă de perioada similară a anului anterior. Această contracţie reflectă presiunea competitivă crescută pe piaţa EV, schimbări de strategie de preţ, cicluri de actualizare ale modelelor şi o expansiune accelerată a reţelelor dealerilor concurenţilor.

Mărci chineze: creşteri pe trei şi patru cifre

Brandurile chineze continuă ofensiva în Germania: BYD a vândut 3.255 vehicule în septembrie şi 11.818 pe primele nouă luni, depăşind Nissan lunar. MG raportează 2.615 unităţi în septembrie şi 18.261 YTD. Leapmotor, intrată recent pe piaţă, a vândut 953 de unităţi în septembrie şi 4.441 pe nouă luni, devansând deja mărci tradiţionale în anumite segmente. Xpeng şi GWM sunt prezenţe mai discrete pentru moment. Extinderea reţelelor de dealeri şi adaptarea ofertei la nevoile logistice şi de service contribuie la această creştere.

Politici publice, reglementări şi transport public

Guvernele şi autorităţile europene promovează tranziţia electrică prin reglementări de emisii, stimulente fiscale şi politici care afectează cererea. Aceste măsuri influenţează investiţiile în infrastructură: proiecte de modernizare a reţelei rutiere, extinderea reţelei de staţii de încărcare, dar şi investiţii în transportul public (autobuze electrice, tramvaie şi trenuri regionale) pentru a reduce congestia urbană şi emisiile. Planificatorii de mobilitate trebuie să armonizeze dezvoltarea automobilelor electrice cu strategii pentru transportul public şi infrastructura feroviară.

Siguranţă şi mediu

Trecerea către vehicule electrice reduce emisiile directe în oraşe şi poate îmbunătăţi calitatea aerului, însă provoacă şi provocări privind reciclarea bateriilor, cererea energetică şi securitatea reţelei electrice. Autorităţile locale şi industria auto trebuie să adopte standarde de siguranţă, soluţii pentru end‑of‑life batteries şi măsuri de eficienţă energetică.

Relevanţă economică şi socială

Schimbările din piaţă au efecte economice semnificative: creşterea vânzărilor Dacia şi a mărcilor chineze susţine vitalitatea dealerilor, creează locuri de muncă în reparaţii şi logistică şi influenţează lanţurile de aprovizionare. Pentru decidenţi, provocarea este să asigure coeziunea între dezvoltarea infrastructurii, transport public eficient şi politici care să maximizeze beneficiile sociale şi de mediu ale tranziţiei către mobilitate electrificată.

Sursa: profit

Lasă un Comentariu

Comentarii